    From: "medek" <medek(spam)@op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Art 323 KPC
    Date: Fri, 20 Jan 2006 01:58:59 +0100

    Witam

    Artukul ten mowi, ze wyrok może być wydany jedynie przez sędziów, przed
    którymi odbyła się rozprawa poprzedzająca bezpośrednio wydanie wyroku. Moje
    pytanie jest na jakiej podstawie moze dojsc do zmiany sedziego i to wlasnie
    na ostatniej sprawie poprzedzajacej wyrok, czy sa na to jakies przepisy?

    W trakcie toczacego sie procesu ze spolka X prowadzona przez sedzie A
    wszystko przebiegalo po mojej mysli do czasu gdy na ostatnia sprawe spolka X
    reprezentowal inny adwokat niz poprzednio i o dziwo rowniez inny sedzia
    poprowadzil sprawe. Sposob prowadzenia ostatniej rozprawy a zwlaszcza sposob
    rozmowy adwokata z nowym sedzia wygladal tak jakby znali sie bardzo dobrze.
    Na sali rozmawiali prawie, ze "na ty". Oczywiscie sprawa zakonczyla sie dla
    mnie fatalnie. Nowy Sedzia pominal opinie bieglego sporzadzona dla potrzeb
    toczacej sie sprawy (powolany przez sedzie A) - opinia wyszla na moja
    korzysc i jako dowod wzial pod uwage opinie bieglego z innej sprawy (nie
    mojej) przedstawiony przez spolke X. Oglaszajac wyrok powolal sie na art 323
    kpc tlumaczac sie ze mial prawo go wydac.

    Na jakiej podstawie nastapila zmiana sedziego? Jezeli jest to zgodne z
    prawem to co decyduje jaki zostanie wybrany nowy sedzia. Czy moge sprawdzic
    i w jaki sposob, ze odbylo sie to zgodnie z procedura? Wydaje mi sie, ze
    moglo w tym przypadku dojsc do jakiegosc ukladu adwokat - sedzia. Zwlaszcza,
    ze z uzyskanych informacji dowiedzialem sie, ze inne osoby prowadzace sprawy
    z ta sama spolka i tym sedzia poprzegrywaly (sad rejonowy). W okregowym po
    odwolaniu wiekszosc z nich wygrala.

    Za odpowiedzi z gory dziekuje Edek