eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2734
  • Data wpłynięcia: 2014-09-09
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-12-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. 2015 r. poz. 73

2734

(ii) przez okres trzech miesięcy może stosować wartość
NGR wynoszącą 0,3 do celów obliczenia PCEred
zgodnie z lit. g);
j) jeżeli pod koniec okresu podanego w lit. i) ppkt (ii)
kontrahent centralny nadal nie jest w stanie obliczyć
wartości NGR, postępuje w następujący sposób:
(i) zaprzestaje obliczania KCCP;
(ii) powiadamia tych spośród swoich uczestników
rozliczających, którzy są instytucjami, oraz ich właściwe
organy o tym, że zaprzestał obliczania KCCP;
k) do celów obliczenia potencjalnej przyszłej ekspozycji
z tytułu opcji i opcji swapowych zgodnie z metodą
wyceny według wartości rynkowej, określonej w art.
274 rozporządzenia (UE) nr 575/2013, kontrahent
centralny mnoży kwotę referencyjną umowy przez
wartość bezwzględną współczynnika delta opcji
??V=?p?, określoną w art. 280 ust. 1 lit. a) tego
rozporządzenia;
l) jeżeli kontrahent centralny ma więcej niż jeden
fundusz na wypadek niewykonania zobowiązania,
dokonuje obliczenia określonego w art. 50a ust. 2 w
odniesieniu do każdego funduszu na wypadek
niewykonania zobowiązania oddzielnie.
Art.
Artykuł 50c.
N/przepi


50c ust.
s
Przekazywanie informacji
1
stosowan
1. Do celów art. 308 rozporządzenia (UE) nr 575/2013,
y jest
kontrahent centralny przekazuje tym spośród swoich bezpośre
uczestników rozliczających, którzy są instytucjami, oraz
dnio
ich właściwym organom następujące informacje:
a) kapitał hipotetyczny (KCCP);
b) sumę wniesionych z góry wkładów (DFCM);
c) kwotę wniesionych z góry zasobów finansowych,
które ma on obowiązek - prawny lub wynikający z
ustaleń umownych zawartych z uczestnikami
rozliczającymi - wykorzystać na pokrycie strat
poniesionych wskutek niewykonania zobowiązania
przez uczestnika rozliczającego lub uczestników
rozliczających przed wykorzystaniem wkładów do

111
funduszu na wypadek niewykonania zobowiązania od
pozostałych uczestników rozliczających (DFCCP);
d) całkowitą liczbę swoich uczestników rozliczających
(N);
e) współczynnik koncentracji (ß) określony w art. 50d;
f) sumę wszystkich wkładów wynikających z
zobowiązań umownych (). Jeżeli kontrahent centralny
ma więcej niż jeden fundusz na wypadek niewykonania
zobowiązania, przekazuje informacje określone w
akapicie pierwszym w odniesieniu do każdego funduszu
na wypadek niewykonania zobowiązania.
Art.
2. Kontrahent centralny powiadamia tych spośród N/przepi


50c ust. swoich
uczestników rozliczających, którzy są
s
2
instytucjami, co najmniej raz na kwartał lub częściej, stosowan
jeżeli wymagają tego właściwe organy tych uczestników y jest
rozliczających.
bezpośre
dnio
Art.
3.
EUNB
opracowuje
projekty
wykonawczych N/przepi


50c ust. standardów
technicznych
w
celu
określenia
s
3
następujących elementów:
stosowan
a) jednolity wzór do celów sprawozdawczych y jest
określonych w ust.1;
bezpośre

dnio
b) częstotliwość i terminy składania sprawozdań
określone w ust. 2;
c) sytuacje, w których właściwe organy instytucji
pełniącej rolę uczestnika rozliczającego mogą wymagać
większej częstotliwości przekazywania informacji niż
częstotliwość określona w lit. b).

EUNB przedstawi Komisji te projekty wykonawczych
standardów technicznych do dnia 1 stycznia 2014 r.
Komisja
jest
uprawniona
do
przyjmowania
wykonawczych standardów technicznych, o których
mowa w akapicie pierwszym, zgodnie z art. 15
rozporządzenia (UE) nr 1093/2010.
Art.
Artykuł 50d.
N/przepi


50d
s
Obliczanie konkretnych pozycji, które ma zgłaszać

112
kontrahent centralny
stosowan
y jest
Do celów art. 50c zastosowanie ma, co następuje:
bezpośre
a) jeżeli regulamin kontrahenta centralnego przewiduje,
dnio
że kontrahent centralny wykorzystuje część lub całość
swoich zasobów finansowych równolegle z wkładami
wniesionymi z góry przez jego uczestników
rozliczających w sposób, który sprawia, że zasoby te
stają się równoważne z wkładami wniesionymi z góry
przez uczestnika rozliczającego pod względem
sposobów, w jakie pokrywają straty poniesione przez
kontrahenta centralnego w przypadku niewykonania
zobowiązania przez uczestnika rozliczającego lub
większą ich liczbę lub w przypadku ich
niewypłacalności, kontrahent centralny dodaje do
DFCM odpowiednią kwotę tych zasobów;
b) jeżeli regulamin kontrahenta centralnego przewiduje,
że kontrahent centralny wykorzystuje część lub całość
swoich zasobów finansowych do pokrycia strat
poniesionych wskutek niewykonania zobowiązania
przez uczestnika rozliczającego lub większą ich liczbę
po wyczerpaniu funduszu na wypadek niewykonania
zobowiązania, ale przed wezwaniem uczestników
rozliczających do wniesienia wkładów wynikających z
zobowiązań umownych, kontrahent centralny dodaje
odpowiednią kwotę takich dodatkowych zasobów
finansowych (DFaCCP) do całkowitej kwoty
wniesionych z góry wkładów (DF), jak następuje: DF =
DFCcp + DFCM + DFaCCP.
c) kontrahent centralny oblicza współczynnik
koncentracji (ß) według następującego wzoru:

gdzie:
PCEred,i = obniżona wartość potencjalnej przyszłej
ekspozycji kredytowej z tytułu wszystkich umów i
transakcji kontrahenta centralnego z uczestnikiem
rozliczającym i;
PCEred,1 = obniżona wartość potencjalnej przyszłej
ekspozycji kredytowej z tytułu wszystkich umów i
transakcji kontrahenta centralnego z uczestnikiem
rozliczającym, który ma najwyższą wartość PCEred;

113
PCEred,2 = obniżona wartość potencjalnej przyszłej
ekspozycji kredytowej z tytułu wszystkich umów i
transakcji kontrahenta centralnego z uczestnikiem
rozliczającym, który ma drugą pod względem wielkości
wartość PCEred.
Art. 51 Tytuł V. UZGODNIENIA INTEROPERACYJNE
N/przepi


ust. 1
Artykuł
s
51.
stosowan
Uzgodnienia interoperacyjne
y jest
bezpośre
1. CCP może zawrzeć uzgodnienie interoperacyjne z
innym CCP, jeśli spełnione są wymogi ustanowione w
dnio
art. 52, 53 i 54.
2. Ustanowiwszy uzgodnienie interoperacyjne z innym
Art. 51 CCP do celów świadczenia usług określonemu N/przepi


ust. 2
systemowi obrotu, CCP dysponuje niedyskryminującym
s
dostępem do danych tego systemu obrotu, których stosowan
potrzebuje do pełnienia swoich funkcji, w zakresie, w y jest
jakim CCP spełnia operacyjne i techniczne wymogi bezpośre
dnio
ustanowione przez dany system obrotu, oraz do
odpowiedniego systemu rozrachunku.
Art. 51
3.
Zawarcie
uzgodnienia
interoperacyjnego
lub N/przepi


ust. 3
uzyskanie dostępu do systemu udostępniania danych lub
s
systemu rozrachunku, o których mowa w ust. 1 i 2, jest stosowan
uniemożliwiane lub ograniczane, bezpośrednio bądź y jest
pośrednio, wyłącznie na potrzeby kontroli ryzyka bezpośre
wynikającego z tego uzgodnienia bądź dostępu.
dnio
Art. 52
Artykuł 52.
N/przepi


ust. 1
Zarządza
s
nie ryzykiem
stosowan
1. CCP zawierający uzgodnienie interoperacyjne:
y jest
bezpośre
a) wprowadzają odpowiednie strategie, procedury i
systemy służące skutecznemu wykrywaniu i
dnio
monitorowaniu ryzyka oraz zarządzaniu tym ryzykiem,
jakie wynika ze wspomnianego uzgodnienia, tak aby
mogli terminowo
wywiązywać się ze swoich
obowiązków;
b) uzgadniają swoje prawa i obowiązki, w tym prawo
właściwe regulujące ich stosunki;
c) wykrywają i monitorują ryzyko kredytowe i ryzyko

114
utraty płynności oraz zarządzają tymi ryzykami, tak aby
niewykonanie
zobowiązania
przez
członka
rozliczającego jednego CCP pozostało bez wpływu na
CCP, z którym wiąże je uzgodnienie interoperacyjne;
d) wykrywają, monitorują i uwzględniają potencjalne
współzależności i korelacje wynikające z uzgodnienia
interoperacyjnego, które mogą wpłynąć na ryzyko
kredytowe i ryzyko utraty płynności związane z
koncentracjami
poszczególnych
członków
rozliczających oraz na połączone zasoby finansowe.
Do celów akapitu pierwszego lit. b) CCP stosują te same
zasady dotyczące odpowiednio momentu wprowadzenia
zlecenia
przeniesienia
do
swoich
odpowiednich
systemów i momentu nieodwołalności, określone w
dyrektywie 98/26/WE.
Do celów ust. 1 lit. c) w warunkach uzgodnienia
określony jest proces zarządzania konsekwencjami
niewykonania zobowiązania, w przypadku gdy jeden z
CCP, który zawarł uzgodnienie interoperacyjne, nie
wykonuje zobowiązania.
Do celów ust. 1 lit. d) CCP ściśle kontrolują ponowne
wykorzystywanie zabezpieczenia złożonego przez
członków rozliczających na mocy uzgodnienia, z
zastrzeżeniem zezwolenia właściwych organów. W
uzgodnieniu określony jest sposób ochrony przed tym
ryzykiem, przy uwzględnieniu wystarczającego pokrycia
i potrzeby ograniczenia efektu domina.
Art. 52
2. W przypadku gdy modele zarządzania ryzykiem N/przepi


ust. 1
stosowane przez CCP do pokrycia ich ekspozycji wobec
s
ich członków rozliczających lub ich wzajemnych stosowan
ekspozycji, są różne, CCP identyfikują te różnice, y jest
oceniają ryzyko potencjalnie z nich wynikające i bezpośre
podejmują środki, w tym poprzez zapewnienie
dnio
dodatkowych zasobów finansowych, ograniczające ich
wpływ na uzgodnienie interoperacyjne, a także
ewentualnie konsekwencje pod względem ryzyka
wystąpienia efektu domina oraz zapewniają, aby różnice
te pozostały bez wpływu na zdolność każdego CCP do
zarządzania
konsekwencjami
niewykonania
zobowiązania przez członka rozliczającego.

115
strony : 1 ... 40 ... 50 . [ 51 ] . 52 ... 60 ... 65

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: