  • 11. Data: 2021-04-20 12:13:11
    Temat: Re: Zapytala o róznice miedzy 'nigger' a 'nigga' [Sędzia USA/Kolorado]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Ma o tyle, że rasizm musi być chyba umyślny?
    > [...]

    A mówimy o odpowiedzialności karnej lub cywilnej czy o "dalszej przydatności
    do pełnienia funkcji sędziowskiej"?
    Bo standardy w każdym z tych kontekstów są (i powinny być) różne a
    "skrót myślowy" rasizm ma różne przełożenie na "konsekwencje".

    To jak dla mnie jak różnica między odpowiedzialnością karną policjanta a
    dalszym pełnieniem służby w policji. W sprawie karnej nierozstrzygnietę
    wątpliwości rozstrzyga się na korzyść oskarżonego w kwestii "dania
    naładowanej broni do ręki" *bardzo niekoniecznie*.

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2021-04-20 12:54:26
    Temat: Re: Zapytala o róznice miedzy 'nigger' a 'nigga'
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-20, t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > A to ciekawa interpretacja.
    > Czy Polska dla Polaków znaczy dla lewactwa również czy wyłącznie?

    Musisz zapytać lewactwa.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2021-04-20 13:08:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-20, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    > Bo standardy w każdym z tych kontekstów są (i powinny być) różne a
    > "skrót myślowy" rasizm ma różne przełożenie na "konsekwencje".

    Chyba o moralności, choć pewnie są i jakieś przepisy dyscyplinarne po
    lini godności sprawowanej funkcji etc.

> [...]
    > wątpliwości rozstrzyga się na korzyść oskarżonego w kwestii "dania
    > naładowanej broni do ręki" *bardzo niekoniecznie*.

    Ale ona sama się zrzekła, więc nie wiemy co by tu miało się wydarzyć
    gdyby próbowano zrzec ją siłą.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2021-04-20 13:28:09
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

> [...]
    > lini godności sprawowanej funkcji etc.

    > Ale ona sama się zrzekła, więc nie wiemy co by tu miało się wydarzyć

    Długi ciąg przyszłych wniosków stron procesu o odsunięcie sędziny od
    sprawy w ramach hodowli podstaw do unieważnienia (przegranego) procesu?

    --
    A. Filip

  • 15. Data: 2021-04-20 13:50:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2021-04-20, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    >Duży nacisk położono w tym art. na fakt, ze komentowała i zadawała te
    >wszystkie pytania będąc w pełnym sędziowskim rynsztunku, czy wręcz
    >siedząc na swojej ambonie i jak napisano takim zachowaniem
    >podkopywała
    >wiarę w samą instytucję.

    Tudziez napisano, ze rozmawiala tak tez w czasie jazdy samochodem.

    J.

  • 16. Data: 2021-04-20 23:19:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wg Rycha i Zdzicha to miała być polska dla POlaków.

    -----

  • 17. Data: 2021-04-20 23:21:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Błąd.
    Ta sędzia pytała murzyna czy słowo murzynek i murzyniątko są równie obraźliwe.
    A on się obraził, że ona pytała wprost.

    -----

  • 18. Data: 2021-04-21 23:10:22
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-04-20 o 09:42, A. Filip pisze:

> [...]
    >
    > <ironia> USA jest krajem rasistów (dobrze) zakonspirowanych wiec jak
    > któryś się czasem głupio ujawni to nagonka politycznej poprawności

    Jakich rasistow. Tam więcej murzynów niz białych. Jak chcę obejrzec
    jakis amerykański film to na ogół murzyni graja główne role. A jakie
    wypasione mieszkania tam oni mają. Niejeden Polak mógłby pozazdrościć.

    --
    animka

  • 19. Data: 2021-04-22 02:39:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup

    >Jakich rasistow. Tam więcej murzynów niz białych. Jak chcę obejrzec
    >jakis amerykański film to na ogół murzyni graja główne role. A jakie

    No - sa tez statystyki.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_ethnicity_in_
    the_United_States

    Murzynow - ok 13-14%.

    W Kalifornii jeszcze mniej
    https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Califo
    rnia

    Jesli sie nie mylisz co do aktorow ... ciekawe ... poprawnosc
    polityczna, czy po prostu dobrzy sa.
    Tak jak np w koszykowce.

    A tu taka inna probka statystyczna
    https://mars.nasa.gov/msl/mission/team/women-of-mars
    /
    https://mars.nasa.gov/mars2020/mission/team/

    >wypasione mieszkania tam oni mają. Niejeden Polak mógłby
    >pozazdrościć.

    Z dykty ?

    J.

  • 20. Data: 2021-04-22 18:56:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ma o tyle, że rasizm musi być chyba umyślny?

    A musi?
    --
    Shrek