  • 1. Data: 2020-09-16 17:27:19
    Temat: Wysoki Sąd odstąpił od strony klientki bez maseczki i teraz stanął po stronie ekspedientki [grzywna 100 PLN skasowana]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Wysoki Sąd w "apelacji" stanął już po stronie *innego* obywatela ;-)

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/polska/news-ekspedientka-nie-obsluzyla-klientki-b
    ez-maseczki-zapadl-wyro,nId,4735051

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2020-09-16 17:29:51
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Czyli stara szkoła prawnicza ma się dobrze.

    Napisać takie prawo żeby prawnikom żyło się lepiej ;-)

  • 3. Data: 2020-09-16 17:42:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Czyli stara szkoła prawnicza ma się dobrze.
    >Napisać takie prawo żeby prawnikom żyło się lepiej ;-)

    Ale czy to przypadkiem nie chodzi o to, ze pierwszy wyrok sad wydal w
    trybie nakazowym, i byc moze, wstyd sie przyznac, nawet nie czytal
    wniosku, a moze i uzasadnienia, bo
    asesor/sekretarka/pomocnik/praktykant przygotowal pismo gotowe do
    podpisu ?

    Ale ... "Przedstawiciel wymiaru sprawiedliwości ocenił, że w sprawie
    noszenia maseczek i wyjątków od tego obowiązku istnieje szereg
    wątpliwości spowodowanych niedbałą legislacją. "

    To w koncu trzeba te maseczki, czy nie trzeba ?

    A tak swoja droga
    "Młoda kobieta weszła do sklepu bez maseczki. Ekspedientka poprosiła
    ją o zakrycie ust i nosa, ale klientka nie zareagowała. Kiedy młoda
    kobieta podeszła z zakupami do kasy, kasjerka odmówiła jej
    obsłużenia."

    To tak nie wiem czy rozsadnie - kobieta dluzej przebywala w sklepie,
    potencjalnego wirusa wydyszala w zlosci wiecej, zostawila macany
    towar.
    Aczkolwiek kasjerka na kasie chyba miala sie prawo obawiac zarazenia.

    No a jakby do sklepu wpadl przypadkowy patrol policji czy Sanepidu -
    to jakby sie skonczylo ?

    J.

  • 4. Data: 2020-09-16 18:23:15
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-09-16 o 17:42, J.F. pisze:
> [...]
    > trybie nakazowym, i byc moze, wstyd sie przyznac, nawet nie czytal
    > wniosku, a moze i uzasadnienia, bo asesor/sekretarka/pomocnik/praktykant

    Ło matko. W polskim Sądzie? SZOK ;-)

  • 5. Data: 2020-09-16 18:24:47
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-09-16 o 17:42, J.F. pisze:
    > To w koncu trzeba te maseczki, czy nie trzeba ?

    Pytam się:

    Imię nazwisko i stanowisko prawnika który takie gnioty przekazał
    legislatorom?

  • 6. Data: 2020-09-16 20:10:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.09.2020 o 17:42, J.F. pisze:

    > No a jakby do sklepu wpadl przypadkowy patrol policji czy Sanepidu - to
    > jakby sie skonczylo ?

    A w lipcu były "obowiązkowe" czy już "tak, ale niekoniecznie"?

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2020-09-17 09:17:48
    Od: p...@g...com

    -- A w lipcu były "obowiązkowe" czy już "tak, ale niekoniecznie"?

    pisza ze zaostrzono od sierpnia

    Mateusz Morawiecki na antenie Radia Wrocław apelował przed weekendem o przestrzeganie
    zasad reżimu sanitarnego, w tym o zakrywanie ust i nosa w przestrzeni zamkniętej. -
    Całe społeczeństwo musi rozumieć, jak ważna jest dyscyplina. Jednym z głównych
    rozsadników koronawirusa są wesela. Tam po godzinie zdejmujemy maseczki i zapominamy
    o wszystkich zasadach, a tak być nie powinno - mówił Morawiecki, dodając, że jeśli
    uda się zachować dyscyplinę, będzie mniejsze prawdopodobieństwo wprowadzenia nowych
    obostrzeń. Do miejsc, w których tę dyscyplinę należy - zgodnie z rozporządzeniem
    rządu PiS - zachowywać, są też sklepy czy kina. I to właśnie do kina premier udał się
    kilka godzin później.

    Zdjęcia z seansu filmu "Okruchy wolności" Alicji Grzymalskiej opublikowała Kancelaria
    Premiera, wywołując tym samym falę oburzenia w sieci. Internauci błyskawicznie
    wytknęli rządzącym, że w kinie nie tylko nie zachowano wymaganego dystansu, ale też,
    że wielu widzów nie założyło maseczek czy przyłbic. Wśród tych, którzy zapomnieli o
    zasłonięciu nosa i ust byli premier Mateusz Morawiecki i szef jego kancelarii Michał
    Dworczyk.

    Przypomnijmy przy tym, że na ***początku sierpnia*** restrykcje związane z
    zakrywaniem ust i nosa w zamkniętych przestrzeniach publicznych zostały zaostrzone, a
    zwolnione z obowiązku noszenia np. maseczki są już tylko nieliczni.

    Więcej: https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Polityka/Mateu
    sz-Morawiecki-bez-maseczki.-Oburzenie-w-sieci-po-zdj
    eciu-premiera-w-kinie

  • 8. Data: 2020-09-17 09:24:19
    Od: p...@g...com

    jak widac premier zna zdanie specjalistow i stwierdzil ze ten 1% mozna olac :-)

    Podczas jednej z uroczystości w maseczce nie wytrzymał premier Mateusz Morawiecki i
    zsunął ją z nosa.
    Według wytycznych od ministerstwa zdrowia należy zakrywać usta oraz nos. Albo
    maseczką, albo przyłbicą.

    Wiele osób zwraca uwagę, że zwykła, bawełniana maseczka przed niczym nie chroni. -
    Maski noszone przez osoby bezobjawowe muszą być traktowane jako element
    psychologiczny, niż jako ochrona medyczna - mówi dr Paweł Grzesiowski.

    - Gdybyśmy przyjęli, że maski z filtrem HEPA dają 100 proc. ochrony, to maska z
    bawełny daje 1 proc. - dodaje. I podkreśla, że maski mają swój czas użytkowania.
    Jeśli będziemy oddychać przez maskę przez godzinę, to stanie się wilgotna, nasiąknie
    parą wodną i śliną, którą wydychamy.

  • 9. Data: 2020-09-17 10:53:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 16 Sep 2020 17:42:07 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale ... "Przedstawiciel wymiaru sprawiedliwości ocenił, że w sprawie
    > noszenia maseczek i wyjątków od tego obowiązku istnieje szereg
    > wątpliwości spowodowanych niedbałą legislacją. "

    Misiewicze stanowią prawo w czasie konferencji prasowych, więc inaczej to
    się nie mogło skończyć.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 10. Data: 2020-09-17 10:55:06
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    p...@g...com pisze:
> [...]
    > swój czas użytkowania. Jeśli będziemy oddychać przez maskę przez
    > godzinę, to stanie się wilgotna, nasiąknie parą wodną i śliną, którą

    "Maseczka ludowa" nie jest ochroną absolutną.
    Maseczka ma być czynnikiem _utrudniającym_ zakażenie przynajmniej na
    tyle by epidemia nie szła jak pożar na suchym stepie tylko jak na
    wilgotnym stepie. Przy czy najbardziej utrudnia zakażenie przez
    noszącego maseczkę innych osób mini-kropelkami, jest u ich samego źródła.

    AFAIR na początku przed reakcjami epidemiologicznymi jeden zarażony
    Covid-19 miał zarażać średnio *trzy* inne osoby. Przy czym Covid-19 jest
    IMHO na najbardziej "politycznie niezręcznym" poziomie zabójczości.
    Nie jest zabójczy "jak Ebola" (albo >10%) - wtedy *wszystko* by przeszło.
    Jest zabójczy na poziomie 0.5%-1% wszystkich zakażeń (nie tylko tych
    potwierdzonych testem) - za dużo by zignorować, za mało by "opozycje"
    nie dopierdalały mądrościami grubo po fakcie.

    --
    A. Filip