  • 11. Data: 2021-12-03 11:41:05
    Temat: Re: Weryfikacja COVID certyfikatu fitness club
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 3 Dec 2021 11:18:59 +0100, J.F. napisał(a):

    > apka cos sprawdza w bazach danych, czy tylko dane z kodu
    > wyswietla ?

    Jakie właściwie dane mogą być w kodzie QR, których nie ma wypisanych w
    certyfikacie?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 12. Data: 2021-12-03 12:15:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    e.net...

    >Jakie właściwie dane mogą być w kodzie QR, których nie ma wypisanych
    >certyfikacie?

    Nie o to chodzi - taki certyfikat moge sobie sam przygotowac.
    I wydrukowac.

    Tylko sprawdzenie z bazą danych pozwoli wykryc oszustwo.

    A nie, nie tylko, mozna jeszcze jakies szyfrowanie z kodem publicznym
    w QR-kodzie zastosowac.

    J.

  • 13. Data: 2021-12-03 12:35:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 3 Dec 2021 12:15:48 +0100, J.F. napisał(a):

    > Nie o to chodzi - taki certyfikat moge sobie sam przygotowac.
    > I wydrukowac.
    >
    > Tylko sprawdzenie z bazą danych pozwoli wykryc oszustwo.

    "Unikalny identyfikator certyfikatu" jest podany explicite. Skanowanie kodu
    może najwyżej ułatwić życie sprawdzającego.
    Jak już wspominałem w tym wątku, SG ma wywalone na centralną bazę danych i
    sprawdza tylko certyfikat oraz DO/paszport. Skoro obrońcy naszych granic
    tak robią, to wątpię, żeby suweren mógł więcej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 14. Data: 2021-12-03 13:33:53
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    > A zeskanowałeś im te kody telefonem z tą fajną apką z ministerstwa zdrowia?
    > I jeszcze do tego sprawdziłaś dowody osobiste, czy to naprawdę na nich te
    certyfikaty wystawione?

    Pytali mnie z oburzeniem "A Ty to kto, że nas weryfikujesz ?"
    a ja im na to:
    "Klientka dzięki której macie kase..."
    ale pokazali, jedna w telefonie ze zdjęciem, druga logowała się na
    pacjent.gov.pl bo nie miała i wydrukowała i trener też się logował na
    pacjent, bo nie miał.

    Wcale im sie nie dziwię, że nie mieli, jeśli nigdzie nikt tego nie
    weryfikuje w Polsce.
    Wywiązało się małe poruszenie, ale wszyscy co byli w niedalekiej
    odległości poparli nas... kilka osób
    To koleżanka była inicjatorką tego sprawdzania

  • 15. Data: 2021-12-03 13:36:13
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 02.12.2021 o 23:01, _Master_ pisze:

    > Albo zachować zdrowy rozsądek i nie poddawać się paszportowej propagandzie.

    Do pracy w gastronomii trzeba mieć kilka badań zrobionych i negatywne
    wyniki, mało kto to kwestionuje, a z COVIDem anty-szczepionkowcy
    podnoszą wrzask

  • 16. Data: 2021-12-03 13:56:50
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 03.12.2021 o 13:36, Monika Głowacka napisała:

    > Do pracy w gastronomii trzeba mieć kilka badań zrobionych i negatywne
    > wyniki, mało kto to kwestionuje, a z COVIDem anty-szczepionkowcy
    > podnoszą wrzask

    tak tak, "antyszczepionkowcy", a jak nie lubisz schabowego, to jesteś
    veganem.
    Po prostu ludzie widzą różnicę, pomiędzy tym, że coś jest zasadne, albo
    nie jest. Szczepienie przeciw C19 nie zapobiega zachorowaniu ani
    roznoszeniu, toteż certyfikat nie ma żadnego sensu, bo o niczym z
    medycznego punktu widzenia nie świadczy. Taka mała, acz istotna różnica.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 17. Data: 2021-12-03 14:05:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 3 grudnia 2021 o 13:56:53 UTC+1 Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > roznoszeniu, toteż certyfikat nie ma żadnego sensu, bo o niczym z
    > medycznego punktu widzenia nie świadczy. Taka mała, acz istotna różnica.

    Zapobiega zachorowaniu i roznoszeniu na tyle skutecznie, że jakby wszyscy byli
    zaszczepieni, to epidemia by wygasła.
    I po to są certyfikaty - by tworzyć środowiska (np. pokład samolotu) w których
    wszyscy są zaszczepieni.
    Nie działa to w 100% - ale nie dlatego, że "szczepienia nie działają", tylko przez
    tych, co się szczepić nie chcą - i to przez nich zaszczepieni zarażają się, chorują i
    roznoszą.
    Twój punkt widzenia to dokładnie "(co to za) wegetarianin, co wp*dala schabowe" -
    czyli "epidemia jest mimo szczepionek" - a sam należy do tych, co przyczyniają się do
    jej trwania.

  • 18. Data: 2021-12-03 14:13:32
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-03-grudnia-2021 o 13:33, Monika Głowacka pisze:
    > To koleżanka była inicjatorką tego sprawdzania

    Zajmijcie się z koleżanką czymś pożytecznym.
    Przyjmijcie uchodźcę... ;-)

  • 19. Data: 2021-12-03 14:16:36
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-03-grudnia-2021 o 13:36, Monika Głowacka pisze:
    > Do pracy w gastronomii trzeba mieć kilka badań zrobionych i negatywne
    > wyniki, mało kto to kwestionuje, a z COVIDem anty-szczepionkowcy
    > podnoszą wrzask

    Bo to inaczej wygląda. Żeby pójść do pracy trzeba być zdrowym...

    A przy covidzie zabierają WSZYSTKIM ich dotychczasowe prawa i dają je
    tylko wybranym.
    Żeby to był jeszcze jakiś konkretny powód? Np. nie zaszczepił się
    OBOWIĄZKOWĄ szczepionką ;-)

  • 20. Data: 2021-12-03 14:18:54
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Po prostu ludzie widzą różnicę, pomiędzy tym, że coś jest zasadne, albo
    > nie jest.

    Większość nie widzi.
    Jakimś cudem sporo ludzi głosuje na pis i konfederację, chodzi do
    kościoła i zamiast użyć plastra na odciski, to się modlą żeby zeszły.
    Wierzą w chodzenie po wodzie i zamianę wody w wino, a nie wierzą w
    szczepionki.

    Jakim cudem fryzjerka albo inż, budownictwa może wiedzieć co jest
    zasadne, a co nie jest w przypadku chorób? To może niech też sami sobie
    przepisują antybiotyki? Albo niech sobie wstrzykują wybielacz, bo
    przecież niektórzy widzą, że to jest zasadne.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr