  • 91. Data: 2021-12-09 16:34:31
    Temat: Re: Weryfikacja COVID certyfikatu fitness club
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Tak, tak - na pewno. Sprawdzałeś jak powstały szczepionki i co robią?

    Osobiście nie.
    Tak samo jak osobiście nie sprawdzałem kształtu Ziemi i czy Księżyc jest
    zrobiony z sera.

    > A wypowiedź z tego co pamiętam dotyczyła kwestii szczepienia, a nie czy
    > większą ochronę daje przechorowanie, czy szczepienie.

    Szkoda wysiłku i czasu, ale akurat mam trochę czasu na zbyciu i jeszcze
    trochę siły, więc:

    https://www.medonet.pl/porozmawiajmyoszczepionce/szc
    zepionka-na-covid-19,genetyk--odpornosc-po-zaszczepi
    eniu-moze-byc-wieksza-niz-po-przechorowaniu-covid-19
    ,artykul,00487337.html

    data publikacji: 10.05.2021, 13:45
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    "Uważa się, że odporność po zaszczepieniu, szczególnie szczepionkami
    mRNA, może być większa niż odporność wynikająca z przechorowania, ale
    nie dysponujemy jeszcze dużymi badaniami i na razie są to domysły."

    https://www.medonet.pl/porozmawiajmyoszczepionce/szc
    zepionka-na-covid-19,zaszczepieni-czy-ozdrowiency---
    kto-ma-lepsza-odpornosc-na-covid-19-,artykul,2733502
    0.html

    PAP | data publikacji: 14.11.2021, 14:43

    "Amerykańskie Centra Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) opublikowały
    badania, na temat odporności na COVID-19 po szczepieniu oraz
    przechorowaniu. Co się okazało?

    Wykazano, że szczepienie daje silniejszą odporność przeciwko COVID-19
    niż przebyta wcześniej infekcja,(...)
    Jak notują naukowcy, wyniki wskazują, że szczepienia dają "wyższy,
    silniejszy i bardziej stabilny poziom odporności w ochronie ludzi przed
    COVID-19 niż sama infekcja."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 92. Data: 2021-12-09 17:15:33
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 09.12.2021 o 16:34, Kviat pisze:

    > Osobiście nie.
    > Tak samo jak osobiście nie sprawdzałem kształtu Ziemi i czy Księżyc jest
    > zrobiony z sera.

    pisałem o literaturze, no ale jak chcesz.

> [...]
    zepionka-na-covid-19,zaszczepieni-czy-ozdrowiency---
    kto-ma-lepsza-odpornosc-na-covid-19-,artykul,2733502

    tak, tak - szczególnie badania z Izraela... Jakoś pokazują, że jednak
    niekoniecznie:
    https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.08.24.2
    1262415v1.full

    Przy okazji proponuję lekturę:
    https://www.bmj.com/content/374/bmj.n2101

> [...]
    > Jak notują naukowcy, wyniki wskazują, że szczepienia dają "wyższy,
    > silniejszy i bardziej stabilny poziom odporności w ochronie ludzi przed

    1) nie samo szczepienie, a zaszczepione osoby po przechorowaniu
    2) różnica była nieznaczna, więc w zasadzie "nie wiadomo"
    3) badania invitro pokazywały, że przy zaszczepieniu osoby, która
    przechorowała wyszło, że różnice były takie, że przy osobach
    zaszczepionych reaktywność na stary wariant się zwiększyła, natomiast
    reaktywność na nowsze warianty się zmniejszyły. Taka ciekawostka.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 93. Data: 2021-12-09 17:58:17
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    zepionka-na-covid-19,zaszczepieni-czy-ozdrowiency---
    kto-ma-lepsza-odpornosc-na-covid-19-,artykul,2733502
    0.html

    > 1) nie samo szczepienie, a zaszczepione osoby po przechorowaniu

    Ok. Widzę, że masz również problem z czytaniem ze zrozumieniem.
    Prof. Kuna ostrzegał i moja wina, że nie skorzystałem z dobrej rady.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr