  • 81. Data: 2021-05-04 10:52:15
    Temat: Re: Umowa użyczenia lokalu vs umowa najmu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2021-04-30 o 12:04, ąćęłńóśźż pisze:
    > Tymczasowo.
    > Później przysyłają rachunek (np. bezdomnemu dźgniętemu nożem za przyjazd
    > karetki 12 tys. zł + osobno za pobyt w szpitalu 12 tys. zł).
    > Tak, dobrze napisałem: rachunek wystawiają ofierze, a nie sprawcy.

    I słusznie, rachunek wystawia się temu, kto z usług korzystał. Jeśli
    korzystający został ofiarą przestępstwa, to ma roszczenie zwrotne do
    sprawcy. Trudno, aby było inaczej.

    --
    Liwiusz

  • 82. Data: 2021-05-05 04:19:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-04, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Ponieważ nie płacił już za poprzednie usługi.

    Może mieć majątek, z którego da się odzyskać. Zakręciliśmy pętelkę.

    > Widzę, że nie o argumenty ci chodzi, tylko o ideologiczne
    > zacietrzewienie, skoro piszesz o "nachapywaniu się forsą".

    Powiedziała osoba, która nadal się do niczego konkretnego nie odniosła i
    tylko powtarza, że nie i, że zła analogia.

    > Ale też nigdy nie ma tak, że musisz komuś wyświadczyć usługę bez
    > zapłaty, podczas gdy za wcześniejsze usługi nie dostałeś pieniędzy, i
    > wiesz, że nie dostaniesz za kolejne.

    Ponownie, nie, nie wiesz. Co najwyżej jest to prawdopodobne.

    Weźmy inny przykład: ktoś wypożyczył samochód na dłuższy czas, np. parę
    miesięcy. Po upływie terminu zwrotu, klient nie zwrócił, dalej używa,
    nie płaci, ba nie zapłacił za ostatni miesiąc poprzedzający termin
    zwrotu. Co teraz? Odebrać siłą? Czas leci, właściciel opłaca
    ubezpieczenie, jest pozbawiony możliwości zysku, a samochód się zużywa.
    Ochrona posiadania nie wymusza tych kosztów na właścicielu?

    --
    Marcin

  • 83. Data: 2021-05-05 09:29:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Może mieć majątek, z którego da się odzyskać. Zakręciliśmy pętelkę.

    Może mieć, ale jest to teoretyzowanie osoby, która nie zna życia. Jakby
    miał majątek, to byłoby z czego egzekwować, a jakby było z czego
    egzekwować, to by normalnie płacił za najem. Natomiast normalne, dorosłe
    życie działa tak, że jak najemca nie płaci, to majątku już nie ma.
    Rozmawiamy o zasadach ogólnych, a nie o wyjątkach.

> [...]
    > nie płaci, ba nie zapłacił za ostatni miesiąc poprzedzający termin
    > zwrotu. Co teraz? Odebrać siłą? Czas leci, właściciel opłaca

    Dobry przykład. Otóż wyobraź sobie, że nie możesz odebrać samochodu,
    nawet nie siłą, tylko na podstawie wyroku sądu, dopóki nie zapewnisz
    kierowcy drugiego samochodu. Brzmi dziwnie?

    --
    Liwiusz

  • 84. Data: 2021-05-05 13:07:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-05, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > życie działa tak, że jak najemca nie płaci, to majątku już nie ma.
    > Rozmawiamy o zasadach ogólnych, a nie o wyjątkach.

    Niepłacenie i następujące po tym egzekucje to chyba codzienność? Skoro
    ludzie z nich korzystają to wygląda, że szansa na odzyskanie długu jest.
    A niepłacić można bo można nie mieć gotówki, można mieć zaś samochody,
    nieruchomości i inne dobra dające się pienieżyć.

    > Dobry przykład. Otóż wyobraź sobie, że nie możesz odebrać samochodu,
    > nawet nie siłą, tylko na podstawie wyroku sądu, dopóki nie zapewnisz
    > kierowcy drugiego samochodu. Brzmi dziwnie?

    Dość, ale czy to nie czasami gmina ma zapewnić ten drugi samochód i czy
    czasami właścicielowi nie przysługuje prawo do rekompensaty od gminy za
    okres w którym gmina nie zapewnia?

    --
    Marcin

  • 85. Data: 2021-05-05 13:17:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > A niepłacić można bo można nie mieć gotówki, można mieć zaś samochody,
    > nieruchomości i inne dobra dające się pienieżyć.

    Dyskusja jest jednak nie o tym, że ktoś zaryzykował, wynajął, i za
    pewien okres nie dostał zapłaty, tylko że po tym okresie, nawet jakby
    chciał, to nie może się pozbyć lokatora.

    > Dość, ale czy to nie czasami gmina ma zapewnić ten drugi samochód i czy
    > czasami właścicielowi nie przysługuje prawo do rekompensaty od gminy za
    > okres w którym gmina nie zapewnia?

    Tak się to odbywa (z tym że nie wiem jak w praktyce z tymi
    odszkodowaniami). Tylko że gmina często mówi, że samochodu nie ma i nie
    da, więc jak wynajmującemu zależy, to niech lepiej sam kupi samochód
    najemcy.

    --
    Liwiusz

  • 86. Data: 2021-06-17 15:53:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Widzisz pijanego w 3d wujka na ulicy, wzywasz taksówkę każąc zawieść wujka do jego
    domu.
    Itp. itd.

    -----