    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Umowa o dzieło a przeniesienie własności
    Date: Mon, 22 Nov 2021 08:27:23 +0100

    Umowa o dzieło przenosi własność dzieła po jego zakończeniu.
    W moim przypadku, chciałbym aby przenieść prawa do wykonanej części
    dzieła, jeszcze przed jego faktycznym zakończeniem.
    Jak taką operację nazwać?

    Po prostu zrobićjakiś dwustronny aneks, o przeniesieniu własności, tu i
    teraz, za część już wykonaną i opłaconą zaliczkowo?

    Płatności za dzieło są etapami, wykonawca się mocno opóźnia.
    Do tego zachodzi ryzyko co do jego wypłacalności.

    Więc chciałbym zabezpieczyć to za co już zapłaciłem, przed ew.
    roszczeniami dłużników/zajęciami, rozporządzeniem nim przez wykonawcę w
    inny sposób, oraz ułatwić sobie odebranie tej opłaconej mojej własności
    w przyszłości, gdyby jednak wykonawca dzieła nie ukończył.