    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwolnienie dyscyplinarne
    Date: Wed, 08 Jun 2022 18:05:47 +0200 (CEST)

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Wow - this escalated quicly;)
    >
    > https://wiadomosci.wp.pl/minister-donosiciel-z-pacan
    owa-michal-cieslak-nie-przeprosil-naczelniczki-ale-i
    nterweniowal-u-prezesa-poczty-polskiej-6777581455100
    480a

    > Minister prosi prezesa, żeby jego skargę uznać za niebyłą. Wbrew
    > pozorom to zła wiadomość, bo teraz okaże się że babka odejdzie bez
    > żadnego trybu:(

    Jego skarga za szeroko rozeszła się po mediach żeby Poczta Polska
    mogła uznać sprawę za *całkowicie* niebyłą choćby z "ostrożności
    procesowej" i tworzenia/ochrony wizerunku. Szansa że sprawa zostanie
    kiedyś odgrzana albo będzie mieć reperkusje to IMHO parędziesiąt
    procent.

    Jak chcą zwolnić to mogą choćby za coś co *powiedziała Wyborczej*.
    Jak rozumiem tam są relacje z innych zdarzeń w cztery oczy które druga
    strona (zwierzchnia) może relacjonować "nieco inaczej", może wystarczyć
    _nadzwyczaj starannie_ wybrać.

    Skoro w Ikei Polska można zwolnić za wypowiedź co się myśli o LGBT+IQ to
    precedens zwalniania za wyrażenie własnych poglądów w (godzinach) pracy
    jest jak w mordę strzelił. Tyle że prokuratura *tam* się czepia
    osoby zwalniającej ale jak rozumiem (jeszcze?) nie Ikei :-)
    Mi się takie zwalnianie za słowa niespecjalnie podoba ale jeśli
    zdarzenie jest w (godzinach) pracy to jak dla mnie pracownik ma
    wskazywać (wyjątkowe) okoliczności wykluczające domniemanie prawa
    pracodawcy do zwolnienia. W przypadku Ikei było to nachalne wrzucenie
    tematu przez samego pracodawcę serią promocji LGBT+IQ *w pracy*.
    "Don't tell *unasked* "

    --
    A. Filip