    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 11 Jan 2022 01:59:02 -0800 (PST)
    Subject: Re: wpłacający na dowodzie wpłaty
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 11 stycznia 2022 o 10:18:55 UTC+1 jureq napisał(a):

    > W wypadku ogólnym nie ma zakazu. Powiem więcej: w typowych wypadkach
    > nikogo nie obchodzi za kogo się płaci. Dlatego na druku wpłaty nie ma
    > nawet miejsca na wpisanie danych osoby, w której imieniu jest dokonywana
    > wpłata. Jest tylko miejsce na dane osoby dokonującej wpłaty. Wszelkie
    > inne informacje można wpisać w polu: tytuł wpłaty.

    O ile się zmieści.
    Kłopotu nie ma, gdy się wpłaca dużej firmie, która dla każdego klienta otwiera
    indywidualny (a tak naprawdę
    raczej "wirtualny") rachunek.
    Ale jak małej, np. jakiejś głupiej wspólnocie mieszkaniowej, gdzie wszyscy wpłacają
    na jeden numer rachunku,
    to może być kłopot z identyfikacją, kto daną sumę zapłacił.
    Oczywiście czasem nawet wpisanie nie pomoże w 100% - np. w mojej wspólnocie są 3
    rodziny Rutkowskich
    (na 160 mieszkań - wiedziałem, że Rutkowskich w DC dużo, ale żeby aż tyle?) i jak
    jeszcze nie mieliśmy indywidualnych
    kont, to zdarzyło się raz, że mi zaksięgowali cudzą wpłatę i chyba dwa razy, że moja
    poszła na konto kogoś innego - widać
    spojrzeli tylko po nazwisku, bo imiona różne (a i numer lokalu w tytule wpisuję).