    From: "Krzych Baggins" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: telefony a ochrona danych osobowych
    Date: Mon, 17 Feb 2003 11:51:56 +0100

    Użytkownik "Rafal" <?@?.?> napisał w wiadomości
    news:b2q8t4$a0h$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Czy operator telefonii w biurze numerów może nie podać nazwy abonenta
    > posiadającego dany numer zasłaniając się ustawą o ochronie danych
    > (zakładając, ze numer nie jest zastrzeżony)?
    > W drugą stronę informacji chętnie udzielają - to znaczy powiedzą jaki ma
    > numer dany abonent. Ale z powrotem - czyli jaki abonent posiada dany
    numer -
    > już nie.

    Witam,
    Owszem, może nie podać. I zrobi to z powodu ustawy o ochronie danych
    osobowych (Dz.U. nr101 p. 926). Polecam szczególnie art. 6 i 23 tejże
    ustawy.
    Numer telefonu nie jest zaliczany do danych osobowych - znając go nie jesteś
    w stanie jednoznacznie zidentyfikować właściciela. Po imieniu, nazwisku i
    adresie - wprost przeciwnie.
    Dlatego żaden z operatorów, nieważne stacjonarny czy komórkowy, nie udzieli
    informacji dot. danych osobowych właściciela numeru. Każdy kto to zrobi
    dostanie po uchu z mocy art. 51. ust. 1 wyżej wspomnianej ustawy.

    Pozdrawiam wszystkich, jako że pierwszy raz jestem na grupie

    --
    Krzych Baggins
    7 Bagshot Row, Hobbiton, Shire