    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prezydent nominuje sedziow [Prezydent USA nominuje sędziów "partii
    przeciwnej"? :-) ]
    Date: Wed, 12 Jan 2022 07:11:49 +0100 (CET)

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    dent-duda-odmowil-powolania-11-sedziow

> [...]
    > wydaje starosta, termin jest określony jako... 7 dni _wzwyż_. Czyli
    > może być na przykład tak że starosta nie lubi rudych i nie wydaje
    > paniu tuskowi legalnie wznowionych uprawnień, bo prawo mu nie
    > nakazuje:P I chuj - skoro prezydentowi wolno to czemu staroście na
    > podstawie analogicznego przepisu nie?
    >
    > Z konstytucją problem jest chyba taki problem że po pierwsze piszący
    > ją zakładali, że będą się nią posługiwać ludzi na poziomie nie
    > próbujący jej nadinterpretować (co już wtedy było naiwnym założeniem),
    > a po drugie ciężej ją "nowelizwać" jak się okazuje że coś nie zostało

    Podziękuj prezydentowi Lechowi Wałęsie i profesorowi UW Falandyszowi.
    Odkąd "wywiedli" z jawnie zapisanego prawa prezydenta do powoływania
    (przewodniczącego KRRiT) domniemane prawo do odwoływanie "kiedy się
    prezydentowi zechce" to wykładnia "literalna" zdobyła ostre fory w
    stosunku do interpretacji "funkcjonalnej". *Raz* skutecznie przeszło.

    --
    A. Filip