    Date: Wed, 12 Jan 2022 06:47:34 +0100
    Subject: Re: prezydent nominuje sedziow [Prezydent USA nominuje sędziów "partii
    przeciwnej"? :-) ]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Shrek <...@w...pl>

    > Rzepa wydaje sie mieć odmienne zdanie:
    > https://www.rp.pl/sady-i-trybunaly/art19273751-prezy
    dent-duda-odmowil-powolania-11-sedziow

> [...]
    > Rzeczypospolitej, na wniosek Krajowej Rady Sądownictwa, na czas
    > nieoznaczony. Ustawa zasadnicza nie wyznacza głowie państwa żadnego
    > terminu na powołanie sędziego.
    > Prezydent powołuje sędziów na wniosek KRS na czas nieoznaczony. Głowa
    > państwa nie jest przy tym związana żadnym terminem, nie ma też obowiązku
    > wyrażenia zgody na powołanie sędziego przedstawionego przez Radę."
    >
    > Czyli to raczej sytuacja, PAD, wybierz se coś z tego, jeśli chcesz.

    "Sędziowie są powoływani przez Prezydenta Rzeczypospolitej, na wniosek
    Krajowej Rady Sądownictwa, na czas nieoznaczony."

    Tyle i aż tyle. Jak dla mnie mało precyzyjnie. Można czytać tak, można
    inaczej. Natomiast stwierdzenie, że skoro prawo jednoznacznie nie
    przewiduje "taryfikatora" dla prezydenta, to znaczy że nic on nie
    powinien bo nie ma sankcji jest może i... skutecznym natomiast słabym
    argumentem.

    Podtrzymuję, że brzmi to analogicznie jak do wydania prawka jazdy -
    wydaje starosta, termin jest określony jako... 7 dni _wzwyż_. Czyli może
    być na przykład tak że starosta nie lubi rudych i nie wydaje paniu
    tuskowi legalnie wznowionych uprawnień, bo prawo mu nie nakazuje:P I
    chuj - skoro prezydentowi wolno to czemu staroście na podstawie
    analogicznego przepisu nie?

    Z konstytucją problem jest chyba taki problem że po pierwsze piszący ją
    zakładali, że będą się nią posługiwać ludzi na poziomie nie próbujący
    jej nadinterpretować (co już wtedy było naiwnym założeniem), a po drugie
    ciężej ją "nowelizwać" jak się okazuje że coś nie zostało przewidziane
    lub niedopowiedziane.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.