    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: prezydent nominuje sedziow [Prezydent USA nominuje sędziów "partii
    przeciwnej"? :-) ]
    Date: Tue, 11 Jan 2022 23:45:07 GMT

    On 2022-01-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie sadzę.

    > W mojej ocenie niedopełnił obowiązków. Być może źle pamiętam, ale to
    > chyba było zapisane tak, że sędziów _powołuje_ prezydent na wniosek KRS.
    > Czyli dokomuje po prostu czynności urzędniczej - tak jak

    Rzepa wydaje sie mieć odmienne zdanie:
    https://www.rp.pl/sady-i-trybunaly/art19273751-prezy
    dent-duda-odmowil-powolania-11-sedziow

    "Zgodnie z konstytucją, sędziowie są powoływani przez Prezydenta
    Rzeczypospolitej, na wniosek Krajowej Rady Sądownictwa, na czas
    nieoznaczony. Ustawa zasadnicza nie wyznacza głowie państwa żadnego
    terminu na powołanie sędziego.
    Prezydent powołuje sędziów na wniosek KRS na czas nieoznaczony. Głowa
    państwa nie jest przy tym związana żadnym terminem, nie ma też obowiązku
    wyrażenia zgody na powołanie sędziego przedstawionego przez Radę."

    Czyli to raczej sytuacja, PAD, wybierz se coś z tego, jeśli chcesz.

    --
    Marcin