    Date: Tue, 11 Jan 2022 19:25:47 +0100
    Subject: Re: prezydent nominuje sedziow [Prezydent USA nominuje sędziów "partii
    przeciwnej"? :-) ]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.01.2022 o 18:39, A. Filip pisze:

    > Prezydent USA niby na potęgę nominuje sędziów "partii przeciwnej"? :-)

    Nie sadzę.

    > To jest grupa *prawo* . Tu robi różnicę czy prezydent Duda (PiS)
    > przekroczył uprawnienia/prawo czy to "niekoniecznie najlepszy obyczaj".

    W mojej ocenie niedopełnił obowiązków. Być może źle pamiętam, ale to
    chyba było zapisane tak, że sędziów _powołuje_ prezydent na wniosek KRS.
    Czyli dokomuje po prostu czynności urzędniczej - tak jak
    starosta/prezydent masta wydaje prawo jazdy, urzędnik nadaje pesel,
    p.o.remier publikuje wyroki TK w monitorze polskim itp. Nie wiem skąd
    pomysł, że na przykład nie publikowanie wyroków czy niepowoływanie
    sędziów to zaledwie "niekoniecznie dobry obyczaj" Na tej zasadzie
    urzędnik na podstawie swojego widzimisie mógłby odmówić nadania nr pesel
    obywatelowi albo wydania PJ - b ma taki pomymysł, żeby nei wydawać ichuj:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.