    Date: Sat, 16 Apr 2022 13:00:43 +0200
    Subject: Re: Wynajęcie pokoju w hotelu z nieletnią
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2022.04.16 o 12:42, Wiesiaczek pisze:

    > Sorry, faktycznie :)
    >
    > Ale zgoda rodziców to chyba przesada?

    kodeks rodzinny i opiekuńczy
    Art. 92. Dziecko pozostaje aż do pełnoletności pod władzą rodzicielską.

    Art. 96. § 1. Rodzice wychowują dziecko pozostające pod ich władzą
    rodzicielską i kierują nim. Obowiązani są
    troszczyć się o fizyczny i duchowy rozwój dziecka i przygotować je
    należycie do pracy dla dobra społeczeństwa odpowiednio do jego uzdolnień.

    Czyli jeśli władza, to zgoda w tej czy innej formie wymagana. Tylko
    jakoś nie przyjęło się aby dziecko nosiło przy sobie jakąś zgodę
    rodziców, jeśli rodzic na coś nie wyraża zgody, to chyba robi tak, aby
    mieć kontrolę na d tym, czy dziecko przestrzega zakazu.