    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SN twardo za bezkarnością lekarzy (chirurgów)
    Date: Fri, 23 Sep 2022 10:25:29 +0200

    Dnia Fri, 23 Sep 2022 09:24:17 +0200, Shrek napisał(a):

    > Tu się nie zgodzę. Zaniedbanie również - nieumyślne spowodowanie
    > śmierci. Tylko że tu akurat nie lekarz był winny.

    Zaniedbanie... Słowny wytrych. Wiadomo od zarania że "errare humanum
    est". Więc wolałbym tu używać słowa pomyłka. Rozumny człowiek włączy
    możliwość pomyłki lekarza do bagażu zaufania jaki ma do lekarza. Stara
    się przy tym minimalizować taką możliwość wybierając możliwie
    najlepszego lekarza, ale nie wyklucza jej całkowicie.
    Zaniedbanie może mieć miejsce gdy dowiedziemy lekarzowi że powinien i
    mógł wykonać jakąś czynność lecz jej nie wykonał. W cytowanym przypadku
    mógł wykonać niezależnie od instrumentariuszki czynność sprawdzenia
    bilansu narzędzi ale czy powinien? Tylko wybitny znawca procedur
    chirurgicznych mógłby się tu wypowiedzieć a ja nim nie jestem. Mam
    jedynie nadzieję że tacy się wypowiedzieli w procesie a sąd opinie
    uwzględnił.
    --
    Jacek
    I hate haters.