    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SN twardo za bezkarnością lekarzy (chirurgów)
    Date: Fri, 23 Sep 2022 09:16:30 +0200

    Dnia Fri, 23 Sep 2022 05:48:47 +0200, Shrek napisał(a):

    > Postawili mu zarzuty dla jego dobra i najwyżej sąd umorzy?

    Ja bym tu raczej widział "niewidzialną rękę" Ziobry, choć nie wykluczam
    że skierowanie sprawy do SN mogło być celowym zabiegiem tak motywowanym
    jak piszesz. Co prawda, prawo precedensu w krajowym sądownictwie nie ma
    zastosowania ale i tak sądy na orzecznictwie SN polegają choć wprost się
    na niego nie powołują.
    W końcu pacjent z lekarzem wchodzą w niepisaną umowę, polegajacą na
    zaufaniu i usankcjonowaną starą tradycją. Pacjent godzi się na zabiegi i
    związane z tym ryzyko. Podobnie jest w szeregu innych spraw, np. w
    komunikacji pasażerskiej. Możesz umrzeć lecąc czy jadąc koleją. Jedyne
    co mogłoby spowodować karną odpowiedzialność lekarza to celowe
    popełnienie błędu i zawsze je należy wykluczyć.
    --
    Jacek
    I hate haters.