    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo Świąt (2021) z USA: Choinka v. Menora
    Date: Thu, 23 Dec 2021 00:39:34 +0100 (CET)

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
    > On 2021-12-22, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    [...]
    > Niestety żadnych. Krzyże nadal będą wisieć w szkołach i innych
    > instytucjach z założenia świeckich. Można sobie tylko wyobrazić ten
    > cyrk jakby menora pojawiła się gdzieś w polskiej szkole.

    Ależ ja ten cyrk sobie z grubsza wyobrażam i się tylko pytam KIEDY
    komuś będzie pasować. Więcej wiary w ludzi! :-)

    > We Wstałej Z Kolan, choinka, jej wielowiekowa tradycja, to już tradycja
    > chrześcijańska, która była narosła do rangi częstochowskich symboli. To
    > także oczywisty symbol rodziny siadającej do wspólnej kolacji, a więc
    > antypedalsko-nietęczowy. Tym bardziej tęczowa gwiazda boli i tym
    > bardziej znieważa taki symbol.

    Ależ zapalanie menory przez prezydentów to już nowa świecka tradycja RP3 :-)

    Zaś reakcje prawdziwych Żydów ortodoksyjnych na "tęczową menorę"
    wyobrazić sobie można łatwo. Sprowokowanie tej reakcji też komuś kiedyś
    będzie pasować (tęczowym aktywistom w Izraelu albo powiedzmy NYC).

    --
    A. Filip