    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: POLSAT NEWS pytania redaktorów koronawirus
    Date: Sat, 10 Oct 2020 15:07:50 +0200 (CEST)

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > A myślałem, że jest coś takiego jak domniemanie niewinności.

    A ja myślałem że jest coś takiego jak nie traktowanie przepisów
    (epidemiologicznych) jak kpiny nie do wyegzekwowania. IMHO Mamy
    epidemie choroby wystarczająco zabójczej by normalne podejście do
    tego co "może/powinno przejść" zostało *nieco* przesunięte.

    Jak (chyba) powiedział jeden z sędziów SCOTUS: Konstytucja to nie pakt
    samobójczy, wypada stosować trochę zdrowego rozsądku w jej interpretacji.
    Zaś jeden kanclerz niemiec skutecznie zwalczył zagrożenie "komunistycznym
    spiskiem" tyle że z zabiciem demokracji i normalnego/przyzwoitego prawa.
    [ Tego kanclerza niemcy nie zasługują na pisanie z dużej litery]

    Zaś to że "nie wszyscy" się zgadzają na to gdzie (obecnie) leży granica
    tego co epidemia Covid-19 (prawnie) usprawiedliwia "na (długawą) chwilę"
    to IMHO zdrowe i normalne dopóki nie przegną pały w dowolną stronę.
    Jak dla mnie takie "początkowe sprawdzanie po zameldowaniu" może a nawet
    powinno przejść (bez zachwytu) *przy ponad 70 zgonach dziennie* .

    --
    A. Filip