    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oddziaływanie na działkę sąsiada
    Date: Thu, 22 Jul 2021 07:41:10 +0200

    W dniu 21.07.2021 o 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Tomasz Kaczanowski kaczus@_wiadomo_.onet.pl ...

    > Alez oczywiście ze nie pozwalały.

    Otóż przepisy się zmieniały, takie szybkie googlowanie (bo to nie moja
    działka, ale pamiętam, że coś co mogło być w jednym roku w innym już
    nie) i znajduje się np taki zapis:

    § 12. 1. Budynki mieszkalne i gospodarcze na działkach zagrodowych w
    indywidualnych gospodarstwach rolnych oraz wolno stojące
    jednorodzinne domy mieszkalne o ścianach z materiałów niepalnych i o
    pokryciu z materiałów niepalnych lub trudno zapalnych powinny
    być sytuowane w odległości co najmniej 4 m od granicy działki. Odległość
    ta może być zmniejszona do 3 m, jeSeli ściana budynku od strony
    sąsiedniej działki nie ma otworów okiennych lub drzwiowych.

    2. Przy istniejącej zabudowie na sąsiedniej działce w odległości
    większej niż 4 m od granicy działki, odległości określone w ust. 1
    mogą ulec zmniejszeniu, z tym że odległość między budynkiem istniejącym
    a projektowanym powinna wynosić co najmniej 8 m.

    A nie wiemy jeszcze czy np granice działek się nie zmieniały itd.
    Więc bez zbadania sprawy dogłębniej, skoro budynek stoi od
    kilkudziesięciu lat tak bez niczego trudno stwierdzić, czy legalnie
    zbudowano. Aż do tego, że ta działka rekreacyjna mogła też należeć do
    tamtego właściciela w trakcie budowy. Bez szczegółów ja bym był ostrożny
    w wyrokowaniu.

    --
    http://zrzeda.pl