    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Narodowy spis powszechny - kontakt z infolinią GUS.
    Date: Mon, 5 Apr 2021 21:57:30 +0200

    W dniu 05.04.2021 o 21:52, Tomaszek pisze:
    > Zamierzam skorzystać z infolinii spisowej 22 2799999  i zapytać się co
    > nieco.
    >
    > Chciałbym jednak nagrać taką rozmowę i poinformować pracownika takiej
    > infolinii gusowskiej, że rozmowa jest nagrywana. I teraz pytania:
    >
    > 1. Czy wolno mi nagrywać takiego jegomościa? (jeśli mi wolno to na
    > podstawie jakiego paragrafu?)

    Dokąd sam bierzesz w tej rozmowie udział, możesz ją nagrywać, zapisywać,
    a nawet filmować. nie musisz nikogo o tym informować.

    > 2. Czy muszę go informować, że jest nagrywany? (tu przydałoby się
    > błysnąć jakimś paragrafem z jakiegoś kodeksu, jakby miał jakieś
    > wątpliwości)

    Nie, nie musisz.

    > 3. Czy ma prawo się nie zgodzić na nagrywanie i rozłączyć?

    Nie, bo za to mu płacił, żeby rozmawiał.

    > 4. Czy takie nagranie może stanowić ewentualnie jakiś dowód gdyby np. ów
    > osobnik wprowadził mnie w błąd, ja w wyniku podanej przez niego
    > informacji popełniłbym błąd w spisie i musiałbym ponieść konsekwencje
    > tegoż błędu?

    Ale dowód czego? Że ten człowiek Ci tak powiedział? Bez wątpienia tak.
    Weź jednak pod uwagę, że on przeszedł jakieś tam przeszkolenie, ale nie
    njest autorem tej bzdury. Nie wyelkwaj na niego swojej całej frustracji,
    ze w ogóle musisz, bo go zantagonizujesz.

    --
    Robert Tomasik