    Date: Fri, 6 May 2022 13:31:28 +0200
    Subject: Re: Kradzież zdjęcia i artykułu
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 2022.05.06 o 09:15, A. Filip pisze:

    > 1. Gdzie i kiedy był opublikowany pierwotny artykuł?
    > [ strona www, czasopismo, ...]
    > 2. Czy czeska wersja podawała oryginalne źródło?
    > [ obrona po linii dozwolonego użytku ]
    > 3. Czy sądy w Polsce mają bat na kopiującego?
    > [ Czy to czeskie sądy _muszą_ decydować? ]
    >
    > IMHO tak "zwięźle" opisałaś zdarzenie że odpowiedź prawnicza na twoje
    > pytanie na razie jest za bardzo wróżeniem z fusów w oparciu o domysły
    > [które mogą być błędne].
    >
    > Jak mi się wydaje _obecnie_ nie ma mody na drakońskie kary w tej kwestii
    > więc oszacowanie straty właściciela oryginału i zysk kopiującego mogą
> [...]

    Pierwotny artykuł na nazwa.pl a wczesniej w H88.
    Strona czeska nie podała źródła.
    Na stronie www właściciel podaje swoje adresy i hosting z adresem w
    Czechach České Budějovice ale widać z DNS że jest to w Hetzner Online GmbH.

    To nie jest link do automatycznego tłumaczenia google. Kopia czeska
    strony wyglada jak polska, prawie identyczna, bardzo drobne różnice.
    Strona pierwotna jest hobbystyczna, bez reklam.
    Strona wtórna ma reklamy google.