eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak Senacka Komisja Śledcza/"Śledcza" ma prawo ukarać za nie stawienie się? › Re: Jak Senacka Komisja Śledcza/"Śledcza" ma prawo ukarać za nie stawienie się?
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak Senacka Komisja Śledcza/"Śledcza" ma prawo ukarać za nie
    stawienie się?
    Date: Mon, 17 Jan 2022 21:06:06 +0100 (CET)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]
    odmowil-udzialu-w-komisji-ds-pegasusa

    > Nie chcę żadnej zadymy, ale mógłbyś napisać, o co chodzi? Widzę, że
    > pytanie umieściłeś w temacie i nie chodzi mi o to, ze powinno być w
    > treści, tylko o to, że nie wiem jakiej odpowiedzi oczekujesz na
    > pytanie "Jak Senacka Komisja Śledcza/"Śledcza" ma prawo ukarać za nie
    > stawienie się?". No bo na tak postawione pytanie, to można
    > odpowiedzieć" przykładnie, symbolicznie, itp. Mógłbyś jakoś
    > sprecyzować, o co chodzi?

    To jest pytanie o przełożenia kwestii politycznej na *istniejące*
    regulacje prawne.

    Jest komisja Senatu opozycji która nazywa się komisją śledzą.
    Co ta komisja może zrobić *zgodnie z istniejącym prawem* jak
    świadek/ekspert nie zechce się przed nią stawić?
    [ Jaka jest najbardziej dotkliwa możliwa sankcja? ]
    Bo to że może drzeć mordę (skarżyć się po mediach) może nawet
    przekonująco to polityka a nie prawo.

    IMHO zanim PiS-Sejm uchwali *nowe* "prawne baty" Senatowi opozycji to
    świnie będą latać w zamarzniętym piekle.

    --
    A. Filip