eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGdzie aresztują kandydatów w wyborach? W kraju demokratycznym jak (Biden) USA [wybory gubernatora stanu Michigan] › Re: Gdzie aresztują kandydatów w wyborach? W kraju demokratycznym jak (Biden) USA [wybory gubernatora stanu Michigan]
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Gdzie aresztują kandydatów w wyborach? W kraju demokratycznym jak
    (Biden) USA [wybory gubernatora stanu Michigan]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 17 Jun 2022 13:10:55 +0200

    On Thu, 16 Jun 2022 18:12:43 +0200 (CEST), A. Filip wrote:

    > Znaczy się jak FBI zatrzymuje, doprowadza (siłą) do sądu który zwalnia
    > i to bez kaucji to wszystko jest porządku, nic nie może sprawić wrażenia
    > małej i małostkowej politycznej szykany (wyborczej zagrywki) z użyciem
    > wymiaru sprawiedliwości (FBI)?

    Jest maly niuans - w USA podejrzanego sie zatrzymuje/aresztuje,
    stawia przed sędzią ... i ten go zasadniczo zwalnia za kaucją.
    Obywatel z postawionymi zarzutami ma prawo do bycia zwolnionym za
    kaucją, choc nie kazdy sedzia sie stosuje.

    Byc moze moze tez uwolnic bez kaucji - ale to nie znaczy, ze zarzuty
    nie są zasadne. Bedzie odpowiadal z wolnej stopy.

    Jest w USA instytucja Grand Jury
    https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_juries_in_the_Un
    ited_States

    Czyli przysiegli, ktorzy wstepnie oceniaja czy zarzuty sa zasadne.

    Tresci linku nie widze bez subskrypcji, trzeba przez google

    ale cos mi miga,

    "Ryan Kelley, a Republican running for governor in Michigan who was at
    the Capitol during the Jan. 6 attack, [...]
    Mr. Kelley was charged with committing violence against a person or
    property on restricted grounds, damaging federal property, disorderly
    conduct and entering a restricted building or grounds without
    permission. All four charges are misdemeanors, according to Bill
    Miller, a spokesman for the United States attorney's office in the
    District of Columbia.

    An F.B.I. agent described Mr. Kelley's actions in a filing to the
    court, saying at one point that Mr. Kelley appeared to use his phone
    "to film the crowd assaulting and pushing past U.S. Capitol Police
    officers." The filing also said that Mr. Kelley used "his hands to
    support another rioter" who was pulling down a metal barricade, and
    that he gestured "to the crowd, consistently indicating" that it
    should continue moving toward the entrance to the Capitol."

    Nawiasem mowiac ... w USA podobne scenki byly ... w okolicach 1775,
    i sa z tego dumni. A potem panstwo zaczeło "normalniec" :-)

    > Jak chcesz konsekwencji (bezwarunkowej) akceptacji takich praktyk:
    > W RP3 zatrzymywanie kandydatów na 48h których sąd aresztowy zwolni
    > nawet bez kaucji będzie w porządku i nie wzbudzi u ciebie żadnych
    > "wątpliwości"?

    W razie bezpodstawnego zatrzymania obywatel moze dochodzic swoich praw
    potem.
    Ale na razie chyba zadnego policjanta za to nie posadzili :-(

    Chociaz - ta scenka z tylu sklepu, co ja tu dyskutowalismy - prawnie
    sie juz zakonczyla ?

    J.