    From: ąćęłńóśźż <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziwne pismo od komornika sądowego
    Date: Sun, 10 Jan 2021 21:01:23 +0100

    Piszesz "Do Sądu Rejonowego w [...] za pośrednictwem Komornika Jana Kowalskiego ul.
    Smutna 1 w ..." i wysyłasz listem najlepiej
    poleconym (liczy się data nadania) do tej kancelarii.
    Generalnie przeczytaj ten art 767 KPC:
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
    640430296/U/D19640296Lj.pdf
    Opłata od skargi to 200 zł i w zasadzie jest BEZZWROTNA (podobno jakiś murzyn w
    Alabamie słyszał o jednym przypadku ;)) i to taka
    chujoza naszego prawa (tym bardziej, że kiedyś było 100 zł) i to jeszcze tym
    bardziej, że w zasadzie nie dostaniecie uzasadnienia
    postanowienia sądu odrzucającego Waszą skargę (kolejna chujoza), chyba ze sędzia miał
    poprzedniego dnia fajny wieczór i przypływ
    dobrego humoru.
    Pocztą niepriorytetowym masz 2-3 dni oddechu do przodu (i jeszcze nadać na greckiej
    wyspie ;)).
    Nie jestem pewien, czy na część postanowienia o kosztach (bo przecież tylko ten punkt
    o kosztach chcecie zaskarżyć) przysługuje
    skarga czy zażalenie, tak czy inaczej w terminie 7 dni - a tytuł pisma jest mniej
    ważny ważna treść - no ale żeby nie kopać się z
    koniem.
    PYTANIE: jak to zażalenie/skargę uzasadnić?
    W zasadzie to powinniście wnieść sprzeciw przeciw nakazowi zapłaty, razem z wnioskiem
    o przywrócenie terminu na wniesienie
    sprzeciwu - z przyczyny podania [rzez powoda (fundusz) świadomie nieprawdziwego
    adresu pozwanych celem osiągnięcia nienależnej
    przewagi procesowej.
    Jakoś ten inny adres warto udowodnić (poświadczeniem zameldowania czy innym
    dokumentem - zwykle wystarcza ksero).
    Możesz zadzwonić do kancelarii i zapytać o sprawy formalne (uwaga - parafrazując
    pewien program motoryzacyjny: rozmowa nienagrywana
    jest rozmową prowadzoną z zepsutego telefonu), ale w niektórych to wobec dłużników
    bywają po prostu chamskie kobity (te przy
    telefonie, to nie komornicy) i trzeba się tym nie przejmować.

    Z tym że jeśli wiecie ze przegracie to przedłużanie gry nie warte świeczki (w tym te
    200 zł i jakieś kolejne opłaty sądowe).

    No i myk, że skoro egzekucja nieskuteczna w zakresie należności głównej to może być
    nieskuteczna w zakresie kosztów zastępstwa
    procesowego (ale pohodują odsetki i a nuż na jakiś spadek trafią).

    Jakbyście chcieli wnosić sprzeciw od nakazu zapłaty to pilnie zamówcie akta sprawy
    (sygn. Nc .....) w czytelni sądu

    -----
    > "Stosownie do art. 767 kpc na powyższe postanowienie przysługuje skarga wniesiona w
    terminie 7 dni od daty jego otrzymania do Sądu
    > Rejonowego dla Warszawy Pragi-Północ za pośrednictwem tut. kancelarii."
    > Piszę pismo do kancelarii , czy może pismo adresowane do sądu, ale wysyłane do
    kancelarii?