    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: DG - ładowanie elektryka z domowej instalacji PV
    Date: Thu, 14 Oct 2021 12:36:28 +0200

    Dnia Wed, 13 Oct 2021 16:25:52 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    Hejha.

    Próbowałem w kilku miejscach pytać.

    Jeszcze jakieś trzy-cztery lata temu to było wielkie zdziwienie: "no
    przecież według faktury" "Jak to, nie ma faktury???"

    > może ktoś się spotkał z tematem:
    > 1. auto elektryczne - samochód firmowy używany do celów prywatnych: 75%
    > PIT oraz 50% VAT
    > Czy mogę jakoś rozliczyć koszty jego ładowania z domowej ładowarki?

    Wg liczników - czy to w samochodzie, czy nawet gniazdkowego.

    Ale:
    Jeżeli masz fakturę VAT na prąd, to wprowadzasz standardowo do rejestru
    VAT, czyli odliczenie idzie 50% VAT/75% PIT - oczywiście przy użytkowaniu
    mieszanym.

    Jeśli brak faktury, to wprowadzasz jakiś dowód wewnętrzny, PK, czy też
    bezpośredni zapis w KP i odliczenie tylko 75% PIT.

    > 2. Mam instalację PV, planuję jej rozbudowę. Są jakieś przepisy regulujące
    > inwestycję w instalację PV do ładowania firmowego elektryka? - czy mogę
    > zakup tej instalacji rozliczyć w kosztach JDG?
    > Instalacja PV jest pod adresem siedziby JDG.
    > Jeszcze do żadnych urzędów nie dzwoniłem.

    Do urzędów to może lepiej nie dzwoń ;)
    To te matołki z urzędów wymyślały takie absurdy, jak dodatkowe
    opodatkowanie ładowania samochodów, czy liczenie podatku wg stawku wynajmu
    samochodu elektrycznego z wypożyczalni.

    Jeśli instalacja na firmę (i faktura też), to sprawa wydaje się czysta -
    rejestr VAT. A czy 50% VAT, czy 100% VAT to już zależy od zawartości
    faktury VAT i to należałoby uzgodnić z ewentualnym wykonawcą.

    Spróbuję się jeszcze popytać. Jak coś się dowiem, to dam znać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam