eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy jeden z wariantów nacjonalizacji bez odszkodowania nazywa się tera sankcjami? :-) › Re: Czy jeden z wariantów nacjonalizacji bez odszkodowania nazywa się tera sankcjami? :-)
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy jeden z wariantów nacjonalizacji bez odszkodowania nazywa się tera
    sankcjami? :-)
    Date: Sat, 30 Apr 2022 14:53:57 +0200 (CEST)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Może. Nie pamiętam tych czasów. Znam to z opowiadań dziadka i może
    > chłopu umknął ten niuans. W moich terenach była rozwinięta partyzantka
    > i jest wiele miejsc, gdzie Niemcy rozstrzelali ZAKŁADNIKÓW. Tak
    > przynajmniej pisze na pomnikach.

    Bo to tak było *w praktyce* i do tego "zwykli ludzie" to uproszą.
    Tyle że "dla prawników fikcja prawna" była nieco inna przynajmniej w
    sporej części przypadków jak mis się wydaje (jakoś się nie wgłębiałem).

    Rzad RP3 mówi o sankcjach na firmę dostarczającą lokalnie gaz w Polsce.
    Ja "jako nie prawnik":widzę *w praktyce* nacjonalizację bez
    odszkodowania a co najmniej wymuszenie sprzedaży po mocno zaniżonej
    cenie.

    --
    A. Filip