eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Date: Tue, 10 May 2022 22:07:56 +0200 (CEST)

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > Wczesniej jakos dziwnie nie działało, tylko nie bylem pewien, czy to
    > DNS czy routing, czy sami blokade załozyli.
    >
    > RT jest w UE oficjalnie zablokowana ... ale jako telewizja,
    > cofnieto jest koncesje, czy jakos tak.
    >
    > Zaraz ... czy ja aby oryginalna RT ogladam?
    > Chyba tak, bo co prawda pisza o japonskich sankcjach,
    > ale tez o inflacji w EU, braku ogrzewania w UK itp.
    >
    > Hm .. przy wspoldzialaniu odpowiednich operatorow, to chyba i
    > certyfikat SSL mozna by sfalszowac ... tzn podstawic nowy,
    > autoryzujący "zatwierdzony" serwer.
    > Ilu wystarczy takich operatorow - dwoch, jeden?

    AFAIK Wystarczy jeden "podpisywacz" certyfikatów SSL do którego twój
    komp/przeglądarka ma zaufanie. Kiedyś do firefox-a był dodatek
    "zapamiętujący" kto, kiedy i który certyfikat danej domenie podpisał
    ale firefox go udupił oczywiście nie w interesie USA/NSA.gov.

    Dla mnie największy ubaw się zacznie jak "NSA.gov.cn" zacznie operować
    po świecie *i USA* tak na super poważnie. Pieniądze/fundusze raczej
    względnie szybko przestaną być dla tego ograniczeniem.

    --
    A. Filip