    From: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 0,51promila wykroczenie czy przestepstwo
    Date: Wed, 4 Feb 2004 11:07:47 +0100
    Sender: m...@o...pl@xx86.internetdsl.tpnet.pl

    > jakis miesiac temu prowadzilem samochod po spozyciu 2 piw i niestety mam
    > odebrane prawo jazdy. policjanci zapewniali mnie ze przestepstwem jest
    > prowadzenie od 0,55 promila, a do tej granicy - wykroczenie.
    > kilka dni temu bylem na wstepnej rozprawie - ocenie czynu, gdzie trafilem
    na
    > niezbyt przychylnego mojej sprawie sedziego, nie sluchal nawet mojego
    > oskarzyciela - policjanta, ktory wbrew pozorom mnie bronil, mowil ze, nie
    > spotkal sie aby prowadzenei samochodu ponizej 0,55 promila traktowac jako
> [...]

    KK
    Art. 115. § 16. Stan nietrzeźwości w rozumieniu tego kodeksu zachodzi, gdy:
    1) zawartość alkoholu we krwi przekracza 0,5 promila albo prowadzi do
    stężenia przekraczającego tę wartość lub
    2) zawartość alkoholu w 1 dm3 wydychanego powietrza przekracza 0,25 mg albo
    prowadzi do stężenia przekraczającego tę wartość.

    Oraz Rozdzial XXI KK czyli od Art. 173. do Art. 180.

    Wniosek? Przestepstwo.

    pozdrawiam
    --
    Mithos