  • Data: 2002-09-16 17:55:51
    Temat: Re: 0,51 alko i jazda na rowerze
    Od: "[ piotr sut ]" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    '[ piotr sut ]' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:am2m9c$kef$1@news.tpi.pl taką oto treść:

    | Masz racje. Popytam sie jak to jest w praktyce jak znajde kogos
    | kompetentnego.

    No i sie spytalem sedzi w wydziale grodzkim.

    Odpowiedz na pytanie (czy delikwent odpowiadajacy za jazde na rowerze po
    pijaku (do 0.5 prom) w trybie wykroczeniowym straci prawko czy nie) nie
    jest jednoznaczna. Tzn. wszystko zalezy od stanowiska (orzecznictwa)
    Sadu Okregowego pod ktory podlega Sad Rejonowy.
    U mnie np. sedziowie orzekali w takich przypadkach zakaz prowadzenia
    tylko pojazdow "rowerowych", ale Sad Okregowy uwalal to i zmienial na
    "wszelkich pojazdow". Bo pojawia sie (przy orzeczeniu zakazu prowadzenia
    jakiegos pojazdu) m. in. problem z dokumentem uprawniajacym do
    prowadzenia. Normalnie (przy np. samochodach) jest obowiazek zatrzymania
    (i wtedy koles musi oddac prawo jazdy). Ale przy rowerze gdzie nie ma
    juz "karty rowerowej" i dorosly obywatel nie musi miec dokumentu
    uprawniajacego do prowadzenia roweru - pojawia sie pytanie: co zabrac? I
    sady, zeby sie nie meczyc zabieraja dokument uprawniajacy do kierowania
    wszelkimi pojazdami (czytaj prawo jazdy).

    Ale mysle sobie, ze jest cien szansy, zeby zainteresowany nie stracil
    prawka (ale zalezy to tez od okolicznosci sprawy - a tych nie znamy). Z
    drugiej strony sad moze sie zastanawiac czy nie orzec zakazu, bo "skoro
    jechal na rowerze to i w samochod wsiadzie". No ale to tylko gdybanie -
    nie znamy sprawy.

    I druga sprawa: delikwent mimo drugiego badania 0.51 prom.
    najprawdopodobniej bedzie odpowiadal w trybie wykroczeniowym (bo liczy
    sie pierwsze badanie, a klient mogl - jakby go nie zatrzymali - za
    minute zejsc z roweru i wtedy by caly czas bylo 0.48).
    Choc nie mozna wykluczyc, ze ktos to pusci w karnym. Wtedy wnikliwy
    sedzia z miejsca powola bieglego by zbadac stezenie (o ktorym pisal
    Godfryd Smolik) i dowiedziec sie co jadl, ile, kiedy - ma to wplyw na
    wchlanianie.
    Ponadto problematyka dokladnosci alkomatu (? - chyba ze byla krew) moze
    sie tu liczyc.

    Reasumujac: jak bedzie odp. w trybie wykroczeniowym to jest szansa ze
    nie straci prawa jazdy (mala, ale jest).

    ps. jak bede mial kiedys czas i sposobnosc (nie za szybko) to sie
    popytam "starych wyg" jak to widza w Okregu.

    sorki za chaos, ale jestem zmeczony i glodny
    ->piotr