  • 11. Data: 2022-06-24 13:23:27
    Temat: Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Jun 2022 06:51:37 +0200, Wiesiaczek wrote:
> [...]
    > tylko przez chwilę. Zajrzeliśmy w szczegółowe dane Komendy Głównej
    > Policji. Od stycznia do czerwca tego roku na przejściach dla pieszych w
    > Polsce zginęło więcej osób niż w tym samym czasie rok wcześniej. Czyli
    > po zmianie prawa ginie na pasach więcej osób niż przed zmianą.
    > Wiadomo jednak, kto za to odpowiada: kierowcy. To oni odpowiadają za 56
    > zabitych ludzi na "zebrach" od stycznia. "
    >
    > Kierowcy odpowiadają?!
    > Trochę bym się zdziwił, gdyby na skutek kolizji pieszego z samochodem,
    > to pieszy zabiłby kierowcę :)
    >
    > Może jednak to z tym prawem coś nie tak?

    Po prawdzie to tytul dobry.
    Prawo dobre jest, tylko ci zli kierowcy nie chca jechac 50,
    a nawet wolniej, zeby na kazdym przejsciu przepuszczac :-P

    Ale co - nie bylo to do przewidzenia?

    J.

  • 12. Data: 2022-06-24 15:41:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Jun 2022 11:06:15 +0200, Kviat napisał(a):

    > Piesi zawsze uważali i uważają. Były robione badania.
    > Nie uważa jakieś 1-3% pieszych, czyli ok.97% uważa.
    > Czyli proporcje są odwrotne do kierowców.

    Ja jeżdżę prawie codziennie, zarówno po dużych miastach jak i mniejszych.
    Zauważam, niestety, że jest raczej gorzej niż piszesz.

    Od kilku lat jakieś-tam reklamy wbijały do głowy ludzim, iż pieszy ma
    pierwszeństwo (art. 13.1).
    Ale, niestety, zapomniano poinformować pieszych, że jest jeszcze art. 14.1
    "Zabrania się:
    1) wchodzenia na jezdnię:
    a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    pieszych,".
    Wymuszenia pierwszeństwa przez pieszych często się zdarzają.

    Sporo kierowców, niestety, nie pamięta też o zakazie zatrzymywania się w
    odległości mniejszej niż 10 metrów przed przejściem dla pieszych (art.
    49.1.2) i w niektórych rejonach Polski nagminnie zatrzymują się, bo dwie
    baby stoją i gadają na chodniku kilka kroków od przejścia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2022-06-24 16:04:59
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 24.06.2022 o 15:41, Adam pisze:
> [...]
    > 49.1.2) i w niektórych rejonach Polski nagminnie zatrzymują się, bo dwie
    > baby stoją i gadają na chodniku kilka kroków od przejścia.

    Ale co mają baby do zakazu zatrzymywania się bliżej niż 10 m?
    Możesz rozwinąć?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 14. Data: 2022-06-24 18:19:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.06.2022 o 16:04, Wiesiaczek pisze:

    > Ale co mają baby do zakazu zatrzymywania się bliżej niż 10 m?
    > Możesz rozwinąć?

    Tam jest "i", więc sądzę, że nic nie mają do siebie :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2022-06-24 19:27:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Jun 2022 11:06:15 +0200, Kviat wrote:

    > Piesi zawsze uważali i uważają. Były robione badania.
    > Nie uważa jakieś 1-3% pieszych, czyli ok.97% uważa.
    > Czyli proporcje są odwrotne do kierowców.

    Kierowcy wczesniej mieli umiarkowane powody, aby uwazac.

    A badania pieszych ... masz aktualne dane?
    Bo powinno rosnąc ... "mnie sie nalezy".

    > Efekt utrzymał się przez chwilę tylko dlatego, bo kierowcy zauważyli, że
    > mogą olewać pierwszeństwo pieszych tak, jak olewali przed wprowadzeniem
    > zmian w przepisach.

    Nie olewaja, przynajmniej coraz rzadziej.
    Ale samochod w miejscu sie nie zatrzyma.
    A czesc pieszych bedzie ignorowac.

    > Co ciekawe, efekt utrzymuje się dłużej, jak tylko polski kierowca
    > przekroczy granicę.

    Co masz na mysli?

    J.

  • 16. Data: 2022-06-24 19:31:22
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Wiesiaczek <c...@v...pl> pisze:
> [...]
    > to pieszy zabiłby kierowcę :)
    >
    > Może jednak to z tym prawem coś nie tak?

    Czy nowe prawo *nieskuteczne* może być dobre? IMHO przeważnie+ nie.
    Prawo chyba nie jest po to by sobie posłowie choć uchwalili.

    --
    A. Filip

  • 17. Data: 2022-06-24 20:32:04
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Tam jest "i", więc sądzę, że nic nie mają do siebie :-)

    Tam jest też "bo". co sugeruje, że to baby są przyczyną zatrzymywania
    się kierowców 10 metrów przed przejściem.

    Ale i tak nie wiem, o co chodzi?

  • 18. Data: 2022-06-24 22:53:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Jun 2022 20:32:04 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

    > Tam jest też "bo". co sugeruje, że to baby są przyczyną zatrzymywania
    > się kierowców 10 metrów przed przejściem.
    >
    > Ale i tak nie wiem, o co chodzi?

    Niektórzy kierowcy zatrzymują pojazd przed przejściem dla pieszych, widząc
    osoby stojące na chodniku przy przejściu dla pieszych. Osoby te nie wchodzą
    na przejście.
    Nie bardzo rozumiem, czego nie rozumiesz.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2022-06-25 05:22:43
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 24.06.2022 o 22:53, Adam pisze:

> [...]
    > na przejście.
    > Nie bardzo rozumiem, czego nie rozumiesz.

    Dlaczego 10 metrów?

  • 20. Data: 2022-06-25 07:06:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > na przejście.
    > Nie bardzo rozumiem, czego nie rozumiesz.

    Problemy pierwszego świata;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!