  • 11. Data: 2021-12-23 10:58:43
    Temat: Re: Prawo Świąt (2021) z USA: Choinka v. Menora
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
    [...]
    > No ale krzyże wiszą w normalnych szkołach państwowych czy też coś się
    > gwałtownie zmieniło? A w sejmie nie wiszą? W prywatnym miejscu to niech
    > sobie wisi co właściciel zamarzy.

    W Sejmie kluczowy krzyż na głównej sali obrad (nad jednymi drzwiami)
    został AFAIR "zawieszony nocą przez dwóch posłów aktywistów" ale potem
    "już sobie wisiał". *Moje* uczucia religijne *taki tryb* zawieszenia
    tego krzyża obraził przez rażący brak szacunku dla tego co ten symbol
    w takim miejscu *powinien* reprezentować. Całkowita pogarda dla
    właściwych procedure parlamentarnych to osobna kwestia.

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2021-12-23 11:42:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 23 Dec 2021 10:58:43 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > W Sejmie kluczowy krzyż na głównej sali obrad (nad jednymi drzwiami)
    > został AFAIR "zawieszony nocą przez dwóch posłów aktywistów"

    3 w nocy to, jak wiadomo, czas Szatana.
    Wtedy właśnie na ścianach pojawiają się krzyże i znikają choinki.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 13. Data: 2021-12-23 12:51:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 22 grudnia 2021 o 15:19:06 UTC+1 A. Filip napisał(a):
    > https://www.msn.com/en-us/foodanddrink/foodnews/chri
    stmas-trees-aren-e2-80-99t-religious-symbols-judge-s
    ays/ar-AARWEvU

    > https://www.ktvu.com/news/judge-christmas-trees-aren
    t-religious-symbols-menorah-cant-be-displayed

    > Streszczając orzeczenie sądu federalnego USA: Choinka symbolem
    > religijnych *nie jest* (w oparciu o orzeczenie SCOTUS) a menora jest.
    > Czyli można mieć "nie religijną" choinkę ale zabronić religijnej
    > (żydowskiej) menory.

    Hmm, choinka więc to czas Saturnaliów - to w tej sprawie chodziło o menorę czy
    chanukiję?