  • 11. Data: 2023-05-25 17:06:45
    Temat: Re: Policjant użył paralizatora wobec 95-latki (Australia)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.05.2023 o 17:02, A. Filip pisze:

    > Wykluczasz zagrożenie "niefachową" obsługą (bardzo) ostrego narzędzia?

    Ale dla policjanta czy seniorki??

    > Wiec sprawa sprowadza się do tego jaką policjant
    > miał alternatywę, jak miał odebrać ten nóż z minimalizacją ryzyka,

    Doświadczenie mówi mi, że po prostu zabrać - ale nie wiem jak tam u nich
    to wygląda - może u nich staruszki bardziej dziarskie niż europejskie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-05-25 17:23:41
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Ale dla policjanta czy seniorki??

    Zasadniczo dla seniorki, potem dla otoczenia a na końcu dla policjanta
    odbierającego. Tyle że "Własna dupa droższa od cudzej" _także_ dla
    policjanta.

    > Doświadczenie mówi mi, że po prostu zabrać - ale nie wiem jak tam u
    > nich to wygląda - może u nich staruszki bardziej dziarskie niż
    > europejskie.

    I całkiem możliwe że masz rację sytuacji typowych domniemań.
    Tyle czy dyskutujemy o zasadach ogólnych czy tym bardzo konkretnym
    przypadku? Na grupie prawa ta różnica nie jest "drobna" IMHO.

    <cynizm> Jak na tego policjanta spadnie super duper opierdol to kolejny
    terrorysta (samobójca) z nożem nie będzie _udawał_ 95-latka z demencją w
    chodziku pomiędzy atakami? </cynizm>

    Trup jest. Dla mnie sprawa sprowadza się zasadniczo do tego
    _jak bardzo_ opierdalać.

    --
    A. Filip

  • 13. Data: 2023-05-25 17:38:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.05.2023 o 17:23, A. Filip pisze:

    > Trup jest. Dla mnie sprawa sprowadza się zasadniczo do tego
    > _jak bardzo_ opierdalać.

    Nie znamy australijskich realiów i prawodawstwa więc ciężko stwierdzić.
    Ale jakby to było u nas to opierdalać mocno i tak chuj z tego będzie:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-05-26 11:07:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 May 2023 16:51:04 +0200, Shrek wrote:
> [...]
    t-uzyl-paralizatora-wobec-95-latki-kobieta-nie-zyje

    > Jakoś mi ciężko sobie wyobrazić jednoczesne trzymanie chodzika i noża w
    > ręku - przynajmniej w sposób sugerujący zagrożenie. Chyba że zakładali
    > że ten chodzik to kamuflaż i ona tak naprawdę dziarsko chyca.

    Jeśli jednak miała i sie zbliżała, to policjant ma:
    -odebrac jej nóz w sposób sobie wiadomy,
    -poszukac sztachety lub innego podobnego przedmiotu i wytrącic jej z
    ręki ... (pałki)
    -uzyc paralizatora
    -odsunąc sie na bezpieczną odleglosc
    -odwrocic sie i udac szybko w inna stronę
    ?

    https://www.aussieknives.com/knife-and-sword-laws-in
    -australia/

    It is illegal to carry any type of knife in a public place in
    Australia, except for utility knives, such as a Swiss Army knife or a
    pocket knife with a blade no longer than 10 cm.

    Restricted knives are those that are allowed to be bought, sold, and
    used, but must not be carried in public. Examples of restricted knives
    include hunting knives, chef's knives, and kitchen knives. These
    knives must be kept at home and may not be taken out in public.

    Jak oni noże kuchenne kupują?
    A jak polują?

    A było tak
    https://www.youtube.com/watch?v=dSnosk4tWrg

    I komu to przeszkadzało ...

    J.

  • 15. Data: 2023-05-26 11:23:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-26, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > -uzyc paralizatora
    > -odsunąc sie na bezpieczną odleglosc
    > -odwrocic sie i udac szybko w inna stronę

    Pewnie by się jakiś sposób znalazł. Nawet może wystarczyło się odsunąć i
    poczekać co zrobi bo rozumiem uciec się przed nią dało. W każdym razie
    nie wygląda, żeby jej bezpieczeństwo było brane pod uwagę.

    "not be taken out in public"

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2023-05-26 19:11:05
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Ale to było na terenie domu opieki dla seniorów:
    https://edition.cnn.com/2023/05/24/australia/austral
    ia-95-year-old-woman-tasered-charges-intl-hnk/index.
    html

    -----

  • 17. Data: 2023-05-26 19:11:50
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

  • 18. Data: 2023-05-26 19:54:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 May 2023 19:11:05 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Ale to było na terenie domu opieki dla seniorów:
    > https://edition.cnn.com/2023/05/24/australia/austral
    ia-95-year-old-woman-tasered-charges-intl-hnk/index.
    html

    No tak.
    Co tak jest, i nie jest, miejscem publicznym.

    Ale najwyrazniej personel sie poczuł zagrozony i policję wezwał.

    A z drugiej strony ... jesli smierc była spowodowana przez urazy głowy
    na skutek upadku, a pani chodziła z chodzikiem ... kiedys by sie to
    wydarzyło bez pomocy tasera ...

  • 19. Data: 2023-05-27 01:13:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-26, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > A z drugiej strony ... jesli smierc była spowodowana przez urazy głowy
    > na skutek upadku, a pani chodziła z chodzikiem ... kiedys by sie to

    Twierdzisz, że każda osoba chodząca z chodzikiem kiedyś się wywróci?

    --
    Marcin