  • 1. Data: 2023-05-25 01:24:33
    Temat: Policjant użył paralizatora wobec 95-latki (Australia)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Zdaje sie, ze ktos próbuje przebić wrocławską drużynę Stachowiaka, a
    może i tych od nożyczek do papieru.

    https://www.rp.pl/spoleczenstwo/art38517141-policjan
    t-uzyl-paralizatora-wobec-95-latki-kobieta-nie-zyje
    "Nie żyje 95-letnia kobieta, która odniosła znaczne obrażenia po tym,
    jak policjant użył wobec niej paralizatora. Do tragicznego zdarzenia
    doszło w Australii. [..] Kobieta, która cierpiała na demencję, doznała
    poważnych obrażeń głowy (upadając - mój przypis). [..] W ubiegłym
    tygodniu policja oświadczyła, że 95-latka miała "nóż do mięsa". W piątek
    australijska policja przyznała, że funkcjonariusz użył paralizatora, gdy
    poruszająca się za pomocą chodzika seniorka zaczęła zbliżać się do niego
    "w wolnym tempie""

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2023-05-25 01:42:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
> [...]
    > australijska policja przyznała, że funkcjonariusz użył paralizatora, gdy
    > poruszająca się za pomocą chodzika seniorka zaczęła zbliżać się do niego

    AFAIR w przypadku Stachowiaka paralizator został użyty przez policjantów
    na komisariacie jak narzędzie tortur. Źle/niedokładnie pamiętam?

    Jak policjant ma wiele lat służby do emerytury to nie będzie "ostrożny+"?
    Jakby 96 połamał ręce unieruchamiając ją to oburzenia by nie było?
    Mi stanąć po stronie tego policjant trudno ale opierdalać tak naprawdę
    ostro++ wolałby znając więcej "detali". Trup jest, wiec sprawa nie
    powinna się _łatwo_ rozejść po kościach.

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2023-05-25 02:19:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-24, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    t-uzyl-paralizatora-wobec-95-latki-kobieta-nie-zyje

    > AFAIR w przypadku Stachowiaka paralizator został użyty przez policjantów
    > na komisariacie jak narzędzie tortur. Źle/niedokładnie pamiętam?

    Dobrze, ale intensywnym elementem dyskusji było, czy wielokrotnie rażąc
    należało sie spodziewać potencjalnie powaznych, negatywnych skutków. Tu
    jest własnie o przewidywaniu takich skutków.

> [...]
    > ostro++ wolałby znając więcej "detali". Trup jest, wiec sprawa nie
    > powinna się _łatwo_ rozejść po kościach.

    Myślę, że nawet na podstawie tej krótkiej informacji prasowej,
    przyjmując, że podano fakty, rażenie samo w sobie 95-latki wydaje się
    być obarczone sporym ryzykiem. Tu, dodatkowo, chyba ktoś nie pomyślał,
    że jak sie staruszka przewróci, to tez moze to miec poważne
    konsekwencje. A jeszcze wygląda, że przyznano, że babcia szła wolno o
    balkoniku co raczej nie czyni z niej ninja.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2023-05-25 06:13:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.05.2023 o 01:42, A. Filip pisze:

    > AFAIR w przypadku Stachowiaka paralizator został użyty przez policjantów
    > na komisariacie jak narzędzie tortur. Źle/niedokładnie pamiętam?

    I stachowiaka zgarnęli przez pomyłkę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2023-05-25 06:18:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dobrze, ale intensywnym elementem dyskusji było, czy wielokrotnie rażąc
    > należało sie spodziewać potencjalnie powaznych, negatywnych skutków. Tu
    > jest własnie o przewidywaniu takich skutków.

    Plus duszenie ze złamaniem grdyki. Tak się zastanawiam - skoro dusząc
    kogoś na śmierć nie da się przypisać nawet nieumyślnego spowodowania
    śmierci, to jak chcą przyklepać zabójstwo ze szczególnym okrucieństwem
    temu patusowi od kamilka?

> [...]
    > konsekwencje. A jeszcze wygląda, że przyznano, że babcia szła wolno o
    > balkoniku co raczej nie czyni z niej ninja.

    Widać dowcipy o milicjantach są internacjonalistyczne. Zdaje się, że w
    australii policjanci też się mocno "wykazywali naukowo" w czasie kowidu?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2023-05-25 14:52:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 May 2023 23:24:33 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > australijska policja przyznała, że funkcjonariusz użył paralizatora, gdy
    > poruszająca się za pomocą chodzika seniorka zaczęła zbliżać się do niego

    Ale miala nóż w ręku, czy nie?

    J.

  • 7. Data: 2023-05-25 16:51:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.05.2023 o 14:52, J.F pisze:

    t-uzyl-paralizatora-wobec-95-latki-kobieta-nie-zyje

    > Ale miala nóż w ręku, czy nie?

    Jakoś mi ciężko sobie wyobrazić jednoczesne trzymanie chodzika i noża w
    ręku - przynajmniej w sposób sugerujący zagrożenie. Chyba że zakładali
    że ten chodzik to kamuflaż i ona tak naprawdę dziarsko chyca.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2023-05-25 16:58:34
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    J.F w

    > Ale miala nóż w ręku, czy nie?

    Skoro tak policja oświadczyła...
    I pewnie dlatego się _bydlak_ poczuł zagrożony, bo gdyby miała "nóż do
    warzyw", to by pewnie nie zareagował...

    --
    Tomasz

  • 9. Data: 2023-05-25 17:02:35
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > w ręku - przynajmniej w sposób sugerujący zagrożenie. Chyba że
    > zakładali że ten chodzik to kamuflaż i ona tak naprawdę dziarsko

    Wykluczasz zagrożenie "niefachową" obsługą (bardzo) ostrego narzędzia?

    Śmierć na skutek upadku to chyba raczej wypadek.
    Tyle że jak mi się wydaje nawet samo użycie paralizatora wobec osoby w
    takim wieku mogło stanowić znacznie większe niż zwykle zagrożenie dla
    zdrowia a nawet życia. Wiec sprawa sprowadza się do tego jaką policjant
    miał alternatywę, jak miał odebrać ten nóż z minimalizacją ryzyka,

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2023-05-25 17:05:26
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    Shrek w

    > Jakoś mi ciężko sobie wyobrazić jednoczesne trzymanie chodzika i noża w
    > ręku - przynajmniej w sposób sugerujący zagrożenie. Chyba że zakładali
    > że ten chodzik to kamuflaż i ona tak naprawdę dziarsko chyca.

    Bo to byłą stara ninja...
    <https://gastromania.pl/product_picture/fit_in_750x7
    50_watermark_gastromania/e4294abad4f9df5ce1a00cd8314
    54459.jpg>

    --
    Tomasz