  • 11. Data: 2022-03-03 09:21:42
    Temat: Re: PIT-37 Koszty uzyskania przychodu - odpowiedź z KAS
    Od: "Maciej O." <j...@o...pl>

    W dniu 27.02.2022 o 15:29, TomN pisze:
    > Maciej O. w

    czy-moze-wnioskowac-o-nizsze-koszty-uzyskania-przych
    odu,576280

    > A skąd to 7x450?

    > Nie ma miejsca na interpretacje:
    > Miesięcznie na zakład 300 ale nie więcej niż 5400 rocznie
    >
    > Aby były podwyższone koszty obliczane przy zaliczkach to należało złożyć
    > oświadczenie, bo inaczej liczyli standardowe 250, i tyle pokazali na
    > pitach-11.
    >

    > <cite UoPDoOF 2021>
    > <http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,
    20210101,ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodow
    ym-od-osob.html>
> [...]
    > pracy nakładczej, miejsce stałego lub czasowego zamieszkania podatnika jest
    > położone poza miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, i podatnik
    > nie uzyskuje dodatku za rozłąkę.
    >
    > <cite>
    >

    > Jak zrozumiałem oba zakłady były poza miejscem zamieszkania i tak policzyłe,
    > ale w najgorszym przypadku to jakby przyjąć 12*250+7*300=5100
    >
    > PS
    > Jakbyś miał 10 zakładów pracy to byś trochę musiał zwrócić, bo z naliczenia
    > zwykłych kosztów nie da się zrezygnować :)

    ODPOWIEDŹ Z KAS:
    "...
    Szanowny Panie,

[...]

    Kosztów podwyższonych nie stosuje się w przypadku, gdy pracownik
    otrzymuje dodatek za rozłąkę lub zwrot kosztów dojazdu do zakładu
    pracy, z wyjątkiem, gdy zwrócone koszty zostały zaliczone do przychodów
    podlegających opodatkowaniu.

    Zatem jeżeli uzyskiwał Pan przychody z umowy o pracę przez cały rok
    2021, a miejsce zamieszkania było położone poza miejscowością, w której
    znajdował się zakład pracy, wówczas przysługiwały Panu koszty miesięczne
    w wysokości 300 zł, ponadto jeżeli przez część roku uzyskiwał Pan
    dochody z więcej niż jednego zakładu pracy, to przysługują Panu
    podwyższone koszty uzyskania przychodu jednak do wysokości limitu 5400
    zł w zeznaniu rocznym.

    Dodatkowe informacje

    W ramach odpowiedzi mailowych podawana jest ogólna informacja w zakresie
    stosowania przepisów prawa podatkowego. Przy czym oceny w zakresie stanu
    faktycznego dokonuje samodzielnie podatnik, natomiast ostateczna
    weryfikacja leży w kompetencji organu podatkowego.

    Podstawa prawna

    art. 22 ust. 2 i ust. 13 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
    dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1128 ze zm.).

    Prosimy nie odpowiadać na tego e-maila.

    Krajowa Informacja Skarbowa

    Odpowiedź ma wyłącznie charakter informacyjny. Nie stanowi:

    indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, w
    rozumieniu przepisów rozdziału 1a działu II ustawy z dnia 29 sierpnia
    1997 r. Ordynacja podatkowa;
    wiążącej informacji stawkowej, w rozumieniu przepisów rozdziału 1a
    działu VIII ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług;
    informacji pozostającej w związku z przedmiotem postępowania
    podatkowego (w rozumieniu art. 121 § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.
    Ordynacja podatkowa) lub postępowania celnego (w rozumieniu unijnych i
    krajowych przepisów prawa celnego);
    wiążącej informacji akcyzowej - w rozumieniu działu IA ustawy z
    dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym;
    wiążącej informacji taryfowej ani wiążącej informacji o pochodzeniu
    towarów - w rozumieniu art. 33 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
    Rady (UE) nr 952/2013 z dnia 9 października 2013 r. ustanawiające unijny
    kodeks celny
    .."