  • 11. Data: 2021-07-23 14:01:20
    Temat: Re: Oddziaływanie na działkę sąsiada
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.07.2021 o 11:59, Budzik pisze:
    > Dokładnie przy czym plan w tym miejscu nie mowi nic o płotach.

    Sprawdź jeszcze, czy to może być pełny płot, bo przykładowo w mojej
    miejscowości jeszcze jest (albo był) przepis, że ogrodzenie może być w
    60% pełne. Więc bez pozwolenia muru na te 2,20 metra nie wolno było
    zbudować.

    Natomiast można pokombinować z roślinkami. Sosenki, jodełki posadzone
    jedna niedaleko drugiej mogą całorocznie zasłonić ogród. Byle nie w
    granicy, a te 2~3 metry w głąb, bo wychodzące na stronę sąsiada gałęzie
    może on przycinać.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2021-07-23 14:10:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.07.2021 o 11:59, Budzik pisze:
    > Najchętniej sprawdziłbym czy dom jest zalegalizowany ale nie wiem czy
    > jako sasiad moge to zrobic majac tylko adres?

    Jeśli ma numer, to dom jako całość "zalegalizowany" jest. Choć znam
    przypadki, gdy kombinowano w ten sposób, że przekładano numer domu ze
    starego zburzonego na nowy. O ile pamiętam w 1994 roku była taka
    "abolicja", że to co stoi legalizowano. Więc jak dom wybudowano
    wcześniej, to nie drażnił bym sąsiada, bo niewiele osiągniesz, a go
    zdenerwujesz.

    Jeśli dom wybudowano później, to zawsze możesz pisemnie powiadomić
    Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o swoich podejrzeniach. Jako
    właściciel sąsiedniej działki będziesz stroną postępowania i będziesz
    miał wgląd w akta. Tak zrobił mój sąsiad i ten drugi musiał okna
    zamurować. Bo się okazało, że w projekcie ich nie było. Wcześniej ta
    sąsiednia działka należała do tego właściciela domu, to nikt nie
    protestował.

    Tyle, ze teraz panowie się tak jakby mniej lubią i czasem w prostych
    sprawach muszę robić za mediatora :-) Zalecam ostrożność, bo takie
    "graniczne konflikty" mogą być uciążliwe na dłuższą metę. Z czasem już
    nawet trudno dojść do tego, kto je sprowokował, bo jest tyle wątków.

    W Twoim wypadku brak protestu mógł wynikać z wielu różnych przyczyn.
    Przede wszystkim braku interesu ówczesnego właściciela terenu w
    "walczeniu" z oknami.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2021-07-23 19:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > mojej miejscowości jeszcze jest (albo był) przepis, że ogrodzenie
    > może być w 60% pełne. Więc bez pozwolenia muru na te 2,20 metra

    Byłem w gminie - w tamtym rejonie nie ma nic o płotach uchwalone.

> [...]
    > posadzone jedna niedaleko drugiej mogą całorocznie zasłonić ogród.
    > Byle nie w granicy, a te 2~3 metry w głąb, bo wychodzące na stronę

    Jeszcze raz - to nie ja chce robić sasiadowi na złosc ;-D
    Zreszta z roslinami jest ten problem ze jak beda sasiadowi przeszkadzac
    to podtruje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 14. Data: 2021-07-23 19:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > była taka "abolicja", że to co stoi legalizowano. Więc jak dom
    > wybudowano wcześniej, to nie drażnił bym sąsiada, bo niewiele

    Znam dom który miał numer od zawsze a legalizacje zrobił w styczniu
    tego roku wiec cos nie pasuje...

> [...]
    >
    > W Twoim wypadku brak protestu mógł wynikać z wielu różnych
    > przyczyn. Przede wszystkim braku interesu ówczesnego właściciela

    jasne.

    Ale wracajac do pytania - ot tak sprawdzic tego nie mozna?
    nie ma jakiegoś otwartego rejestru?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 15. Data: 2021-07-23 20:45:53
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Budzik w
    :

    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Znam dom który miał numer od zawsze a legalizacje zrobił w styczniu
    > tego roku wiec cos nie pasuje...

    I z tym znanym domem to wypiliście morze wódki...

    Kurwa, ogarnijcie się z tym bełkotem, bo nawet prawo w nazwie grupy nie
    upoważnia do bełkotu...

    > Ale wracajac do pytania - ot tak sprawdzic tego nie mozna?
    > nie ma jakiegoś otwartego rejestru?

    Idziesz do sąsiada i rozmawiasz. Ta kie trudne?

    --
    'Tom N'

  • 16. Data: 2021-07-24 00:22:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.07.2021 o 19:59, Budzik pisze:
    > Ale wracajac do pytania - ot tak sprawdzic tego nie mozna?
    > nie ma jakiegoś otwartego rejestru?

    JA przynajmniej nie znam. Można sprawdzić na Geoportalu, czy jest
    naniesiony. Jeśli jest, to raczej jest legalny. Jeśli nie ma, to ... nic
    nie znaczy, bo tam masy domów nie ma z różnych p0owodów.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2021-07-24 00:31:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.07.2021 o 19:59, Budzik pisze:
    > Znam dom który miał numer od zawsze a legalizacje zrobił w styczniu
    > tego roku wiec cos nie pasuje...

    W mieście da sie przewidzieć, jaki bedzie miał dany dom numer. Natomiast
    na wsi jednak tak się nie da, więc musi być pozwolenie, czy coś, co jest
    wymagane (np. zgłoszenie). Oczywiście sam numer nie stanowi dowodu na
    odbiór budynku (numer można uzyskać przed odbiorem), ale stanowi dowód
    istnienia w procesie administracyjnym budynku. Wcześniej, czy później
    zostanie odebrany. O ile wiem, to jeśli nie ma jakiegoś skargi, to
    Nadzór nie jeździ na wszystkie kończone budynki. Jak mój budowałem i
    uparłem się na wniesienie poprawek w projekcie i zaparafowanie ich przez
    architekta, to mnie przekonywano, ze nikt tego nie sprawdza.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2021-07-24 06:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik TomN n...@i...dyndnxs.invalid ...

    > I z tym znanym domem to wypiliście morze wódki...
    >
    > Kurwa, ogarnijcie się z tym bełkotem, bo nawet prawo w nazwie
    > grupy nie upoważnia do bełkotu...

    A merytorycznie masz coś do dodania?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 19. Data: 2021-07-24 06:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik TomN n...@i...dyndnxs.invalid ...

    > Idziesz do sąsiada i rozmawiasz. Ta kie trudne?

    Niestety trudne.
    Zresztą sąsiad ma w takiej sytuacji interes kłamać.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 20. Data: 2021-07-24 09:29:36
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > "abolicja", że to co stoi legalizowano. Więc jak dom wybudowano
    > wcześniej, to nie drażnił bym sąsiada, bo niewiele osiągniesz, a go

    O jaki nr chodzi? Taki porządkowy z nazwą ulicy, np. ul. Długa 8?
    Bo jeżeli tak, to nr porządkowy nieruchomości wydany zostanie bez
    problemu dla działki niezabudowanej.
    Ja wystąpiłem w trzech przypadkach dla działek niezabudowanych i w
    trzech taki nr dostałem.