  • 1. Data: 2021-06-05 06:07:03
    Temat: Nielegalny pomnik Solidarności odsłonięto w RP3 :-) [Logo użyte bez zgody właściciela]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,271658
    09,szef-solidarnosci-przeciw-pomnikowi-solidarnosci-
    sprawa.html

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-06-05 09:35:18
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Dwie sprawy:
    - wszelakiej maści szuje wycierają sobie gębę "solidarnością"
    - czy prawo autorskie/własność "dzieła" powinna dotyczyć takich symboli
    i dlaczego aż 70 lat?

  • 3. Data: 2021-06-05 20:10:59
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "A. Filip" <a...@p...pl> pisze:
    > https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,271658
    09,szef-solidarnosci-przeciw-pomnikowi-solidarnosci-
    sprawa.html

    A tak z ciekawości: "prokuratura przyjęła zawiadomienie" ale z jakich
    paragrafów miałoby to być ścigane przez prokuraturę *z urzędu*
    a nie "uznaniowo"?

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-06-05 22:35:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.06.2021 o 20:10, A. Filip pisze:

    > A tak z ciekawości: "prokuratura przyjęła zawiadomienie" ale z jakich
    > paragrafów miałoby to być ścigane przez prokuraturę *z urzędu*
    > a nie "uznaniowo"?

    Moim zdaniem nie ma tu żadnego przestępstwa. Napis jest w tym wypadku po
    prostu "cytatem". Nie wiem, kto ma majątkowe prawa do tego znaku, ale
    ewentualnie może wchodzić w rachubę jakieś roszczenie cywilne.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2021-06-06 02:54:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Moim zdaniem nie ma tu żadnego przestępstwa. Napis jest w tym wypadku po
    > prostu "cytatem". Nie wiem, kto ma majątkowe prawa do tego znaku, ale
    > ewentualnie może wchodzić w rachubę jakieś roszczenie cywilne.

    Ten napis, z jego formą graficzną obecny jest w przestrzeni publicznej
    od czasów jeszcze poprzedzających ustawę o PA z 1994. Występował na
    plakatach, transparentach, jakiś instalacjach. Nie do końca wiem co Duda
    zastrzegło, ale jakoś trudno mi uwierzyć, że formę graficzną. Pewnie
    bardziej użycie w kontekscie organizacji/firm etc.

    Art.33.Wolno rozpowszechniać:1)utwory wystawione na stałe na ogólnie
    dostępnych drogach, ulicach, placach lub wogrodach, jednakże nie do tego
    samego użytku;

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2021-06-06 10:23:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Art.33.Wolno rozpowszechniać:1)utwory wystawione na stałe na ogólnie
    > dostępnych drogach, ulicach, placach lub wogrodach, jednakże nie do tego

    Ale do art. 33 nie ma nawet przepisu karnego.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-06-06 20:59:57
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-06-czerwca-2021 o 02:54, Marcin Debowski pisze:
    > Art.33.Wolno rozpowszechniać:1)utwory wystawione na stałe na ogólnie
    > dostępnych drogach, ulicach, placach lub wogrodach, jednakże nie do tego
    > samego użytku;

    Ale ktoś miał pokręcone zwoje jak to pisał ;-)

  • 8. Data: 2021-06-06 21:01:15
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-06-czerwca-2021 o 10:23, Robert Tomasik pisze:
    > ale jakoś trudno mi uwierzyć, że formę graficzną.

    Bo nie znasz prawa autorskiego ;-)

    A jest tak pojebane jak ci co je pisali ;-)

  • 9. Data: 2021-06-06 21:34:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.06.2021 o 21:01, _Master_ pisze:

    > Bo nie znasz prawa autorskiego ;-)
    > A jest tak pojebane jak ci co je pisali ;-)

    Nie zmieniaj cytowania, bo aż się wystraszyłem, że coś takiego
    napisałem, co cytujesz.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2021-06-07 09:07:22