  • 11. Data: 2020-08-01 08:11:09
    Temat: Re: Mir domowy a rodzina
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Akurat wlaśnie ustawwe dziedziczenie stanowi problem. W
    > wiekszości wypadków umowy dożywocia są podpisywane właśnie
    > żeby ominąć ustawowe dzidziczenie. Bo nawet jak zrobisz
    > testament to i tak należy się zachówek.

    No ale to zalezy jak jest nakitaszone w rodzinie. Co do
    zasady zachówek to w sumie żaden problem.

    A jak jest w tej chwili w obu opcjach podatkowo?

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2020-08-01 08:24:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No ale to zalezy jak jest nakitaszone w rodzinie. Co do
    > zasady zachówek to w sumie żaden problem.

    No jakiś jest. Chcesz przekazać powiedzmy dom za milion osobie która się
    na starość tobą opiekuje, mieszkając z tobą jak reszta rodziny ma to w
    dupie, zeby po twojej śmierci w nim dalej mieszkała. I co - albo musi go
    sprzedać, albo wyskoczyć nagle z kilkusetr tysięcy....

    > A jak jest w tej chwili w obu opcjach podatkowo?

    Nie mam pojęcia.

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2020-08-01 09:22:38
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 01.08.2020 o 00:31, Trefniś pisze:
    > Albo wręcz przeciwnie - "podarowane" mieszkanie jest dla nich kartą
    > przetargową i pretekstem do psucia krwi potomkom. Czy powyższa sytuacja
    > tego nie przypomina?

    na miejscu młodych wyniósłbym się z tego mieszkania, czym prędzej, bo za
    małe i zawsze mała przestrzeń będzie generowała konflikty, błąd
    rodziców, że przepisali małe mieszkanko na syna

  • 14. Data: 2020-08-01 10:40:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > śmierci w nim dalej mieszkała. I co - albo musi go
    > sprzedać, albo wyskoczyć nagle z kilkusetr tysięcy....

    No więc mówię, zalezy od nakiszenia w rodzinie. Jak rodzina
    rozsądna to dostaje ten co spadkodawca życzy a reszta
    siedzi w formalnej współwłasności lub robi darowiznę.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2020-08-01 11:31:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.07.2020 o 23:24, Sonn pisze:

    > A tak na serio, wystarczy darowizna z zastrzeżeniem dożywocia.

    Tyle, że starsza pani mieszkania nie miała i przekazać nie mogła.
    Mieszkanie wykupił syn i on jest formalnym właścicielem. Choć oczywiście
    miło z jego strony, że nie wywala mamy. To raczej przestroga dla
    młodych, bo syn mógł kupić każde inne mieszkanie na przetargu od
    spółdzielni - u nas ich masa - i byłby właścicielem. A tak to jest
    właścicielem, ale "z dobrodziejstwem inwentarza".

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2020-08-01 11:38:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > - "podarowane" mieszkanie jest dla nich kartą przetargową i
    > pretekstem do psucia krwi potomkom. Czy powyższa sytuacja tego nie

    Starsze osoby mają swoje zdanie. Są uparte. Po za tym czasem po prostu
    chcą lepiej dla siebie, niż dla innych - i to zresztą normalne. W tym
    wypadku starsza pani ofiarowała mieszkanie, ale pewnie czuje się nadal
    jego właścicielem.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2020-08-01 11:41:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Należałoby najpierw się dowiedzieć ile synalek zapłacił za to mieszkanie
    > (jaka jest to część jeo wartości mieszkania w chwili wykupu), bo jeśli
    > się okaże, że mała, to starsza pani może w paść na słuszny pomysł
    > odwołania darowizny.

    O ile to była darowizna. No bo jak tylko wyraziła zgodę na zakup
    mieszkania przez syna ze spółdzielni, bo była jego właścicielem
    spółdzielczym i on kupił to mieszkanie, to nie za bardzo jest co odwoływać.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2020-08-01 11:56:21
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-08-01 o 09:22, u2 pisze:

    > na miejscu młodych wyniósłbym się z tego mieszkania, czym prędzej, bo za
    > małe i zawsze mała przestrzeń będzie generowała konflikty, błąd
    > rodziców, że przepisali małe mieszkanko na syna

    Poważnie ubeku?
    Nieustające pozdrowienia dla twojego papcia mośka i mamy rebeki.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2020-08-01 12:00:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No więc mówię, zalezy od nakiszenia w rodzinie. Jak rodzina
    > rozsądna to dostaje ten co spadkodawca życzy a reszta
    > siedzi w formalnej współwłasności lub robi darowiznę.

    Jak chcą, żeby było jak w testamencie, to nie trzeba żadnych hopek
    robić, a po prostu nie domagać się zachówku, skoro krewny nie życzył
    sobie jemu nic darować. Problem w tym, że z rodziną to dobrze się
    wychodzi na zdjęciach (a i to jak staniesz po środku;). Dlatego ludzi
    piszą te dożywocia, żeby swobodnie dysponować majątkiem. A potem okazuje
    się, że jednak trzeba bylo mieć w dupie kto dostanie bo sztywnemu to
    wszystko jedno...

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2020-08-01 12:48:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2020 o 09:22, u2 pisze:

    > na miejscu młodych wyniósłbym się z tego mieszkania, czym prędzej, bo za
    > małe i zawsze mała przestrzeń będzie generowała konflikty, błąd
    > rodziców, że przepisali małe mieszkanko na syna

    Ba. Pod zastaw tego mieszkania mogą wziąć kredyt, na zakup kolejnego.
    Starsza Pani wiecznie żyć nie będzie, to spłacą kredyt po jej śmierci.
    Uważam, że masz rację. Cokolwiek by tu nie wymyślić, to nie będzie to
    mądre, ani skuteczne. Mamusia sądziła, ze będzie miała do śmierci synka
    na usługach, a tu on sobie laskę sprowadził.

    --
    Robert Tomasik