  • 11. Data: 2021-01-12 13:28:51
    Temat: Re: Kiedy przestanie być wymagana umiejętność czytania i pisania?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 11.01.2021 o 14:20, Kviat pisze:
> [...]
    rokiem-zbigniew-ziobro-po-cichu-zmienia-ustawe

    >Co do tych karanych, to można by to jakoś uszczegółowić, bo na
    >przykład taki gość karany za przestępstwa podatkowe może być całkiem
    >spranym naczelnikiem Urzędu Skarbowego.

    Ale moze byc tez sprawny w braniu lapowek za tuszowanie spraw :-)

    >Natomiast wykształcenie wyższe niczego nie gwarantuje, znam parę osób
    >po różnego rodzaju politologiach czy administracjach publicznych,
    >które pracują w różnych urzędach. Oni tam naprawdę wierzą, że są
    >niezbędni dla kraju, włącznie z gospodarką, a w tym przekonaniu
    >podtrzymują ich najpierw wykładowcy na uczelniach oraz późniejsi
    >współpracownicy z 20-30 letnim stażem w administracji publicznej.

    Ten tego ... ale czy kraj by funkcjonowal lepiej, jakby ich nie bylo ?

    J.

  • 12. Data: 2021-01-12 16:38:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.01.2021 o 06:28, Shrek pisze:

    > A ten będzie na pewno. To że gdzieś tam tak bywa nie znaczy że to norma,
    > a po prostu że spieprzono sprawę.

    No ale też bez przesady, że "od teraz" to więzienia i areszty będą
    kuźnią kard i talentów dla Służby Cywilnej.

    > Bez znaczenia.

    Jak bez znaczenia? Albo złamał prawo, albo nie.
    A oceny moralne to już inna sprawa, każdy ma z grubsza podobne, ale w
    szczegółach już nie.

    > Ksiądz zasadniczo nie działa wbrew współczesnym
    > przepisom, a zgadzamy się mam nadzieję, że na rzecznika praw dziecka się
    > nie nadaje.

    Ale jakiś konkretny, czy tak w ogóle?
    I dlaczego się nie nadaje, bo nie ma dzieci? Są i tacy co mają.

  • 13. Data: 2021-01-12 16:53:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.01.2021 o 13:28, J.F. pisze:

    > Ale moze byc tez sprawny w braniu lapowek za tuszowanie spraw :-)

    Braniu łapówek i tuszowaniu spraw sprzyja mętne prawo i przepisy, to nie
    jest cecha osobnicza.

    > Ten tego ... ale czy kraj by funkcjonowal lepiej, jakby ich nie bylo ?

    Chodzi o to czy gdyby było mniej urzędników i papierologi, to było by
    lepiej, czy gdyby nie było urzędników w ogóle?

  • 14. Data: 2021-01-12 17:12:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Braniu łapówek i tuszowaniu spraw sprzyja mętne prawo i przepisy, to
    >nie jest cecha osobnicza.

    Troche jest - jeden sie tego brzydzi, inny wrecz przeciwnie.

    Brzydzeniu sprzyja np przyzwoita pensja ... choc pieniadze to taki
    towar, ktorego nigdy nie jest za duzo :-(

    No i teraz ... ten karany juz raz pokazal, ze sie nie brzydzi, ale ...
    odsiadka mogla mu zmienic charakter, i to bardziej niz temu
    "uczciwemu" :-)

    Tylko musiala to byc odsiadka ... choc wiszacy wyrok w zawiasach ...
    moze nawet bardziej pomaga.

    >Chodzi o to czy gdyby było mniej urzędników i papierologi, to było by
    >lepiej, czy gdyby nie było urzędników w ogóle?

    Moze raczej - od jakich urzednikow bys panstwo uwolnil ?

    Kuratoria, NFZ, ZUS, planowanie przestrzenne, drogi, zezwolenia na
    budowy, GUS, no bo chyba nie US i UC ...

    J.

  • 15. Data: 2021-01-12 17:13:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.01.2021 o 16:38, nadir pisze:

    > No ale też bez przesady, że "od teraz" to więzienia i areszty będą
    > kuźnią kard i talentów dla Służby Cywilnej.

    Pewnie nie, bo nie chodzi o to, żeby z kryminalistów robić urzędników, a
    jedynie o to, że część towarzyszy ma na koncie prawomocne wyroki i żeby
    im kariery nie utrudniać. Ale ja o twoim wywodzie, jakoby z przestępcy
    podatkowego miałby być niezły naczelnik urzędu. Otóż nie.

    > Jak bez znaczenia?

    Normalnie.

    > Albo złamał prawo, albo nie.

    Ubecy też działali zgodnie z uwczesnym prawem. Przynajmniej ci nie
    skazani prawomocnymi wyrokami. Więc z dupy argument.

    > A oceny moralne to już inna sprawa, każdy ma z grubsza podobne, ale w
    > szczegółach już nie.

    My nie rozmawiamy o tym, czy ktoś złamał prawo a czy się nadaje na
    przewodniczącego komisji sprawiedliwości i praw człowieka. Ty albo ja
    też nie złamaliśmy a raczej się nie nadajemy. Choć w sumie pewnie
    bardziej niż obecny.

    Nawet nie dlatego.

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2021-01-12 17:14:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.01.2021 o 16:53, nadir pisze:

    > Braniu łapówek i tuszowaniu spraw sprzyja mętne prawo i przepisy, to nie
    > jest cecha osobnicza.

    Bzdura.

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2021-01-12 21:25:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.01.2021 o 17:14, Shrek pisze:

    > Bzdura.

    Masz prawo mieć swoje zdanie.
    Ja przez wiele lat pracowałem w firmie, która z jednej strony miała
    prywatnych kontrahentów a z drugiej różnego rodzaju urzędy.
    Sytuacje korupcjogenne generowała tylko ta druga strona. W tej pierwszej
    wszystko było jasne; cenniki i umowy, w razie sporów KC/sąd.

  • 18. Data: 2021-01-12 21:29:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.01.2021 o 17:12, J.F. pisze:

    > Moze raczej - od jakich urzednikow bys panstwo uwolnil ?

    Przede wszystkim zbędnych.

    > Kuratoria, NFZ, ZUS, planowanie przestrzenne, drogi, zezwolenia na
    > budowy, GUS, no bo chyba nie US i UC ...

    Z każdego po trochę można uszczknąć, jednych mniej, drugich więcej. W US
    i UC sporo bym tego znalazł i nie dlatego, że mam z nimi jakieś
    problemy. Akurat moja żona pracuje w KAS i widzę jakimi pierdołami musi
    się zajmować i ile to generuje zbędnej papierologii.

  • 19. Data: 2021-01-12 21:39:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >Sytuacje korupcjogenne generowała tylko ta druga strona. W tej
    >pierwszej wszystko było jasne; cenniki i umowy, w razie sporów

    Wcale nie jest tak wesolo - w prywatnej firmie pracownik tez moze
    wlasciciela/szefa oszukiwac.

    Albo taka sytuacja - producent ma oficjalny cennik ... i upusty.
    I te upusty siegaja 80%.

    Czemu tak - bo hurtownie domagaja sie duzego rabatu.
    No to dostaja duzy rabat na fakturze.

    Jak znam zycie - zakupowcy w tych hurtowniach dostaja premie od
    rabatu.

    Niby tu zadnej korupcji nie ma, bo nikt nikomu w kopercie nie placi

    J.

  • 20. Data: 2021-01-12 23:44:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.01.2021 o 21:39, J.F. pisze:

    > Wcale nie jest tak wesolo - w prywatnej firmie pracownik tez moze
    > wlasciciela/szefa oszukiwac.

    Oszukiwanie szefa/właściciela firmy to jednak nie to samo co
    łapówkarstwo w urzędach.

> [...]
    >
    > Jak znam zycie - zakupowcy w tych hurtowniach dostaja premie od rabatu.
    >
    > Niby tu zadnej korupcji nie ma, bo nikt nikomu w kopercie nie placi ...

    Nie bardzo wiem o czym piszesz. Firmy, o ile nie są to jakieś pralnie
    lewych pieniędzy lub cokolwiek innego z góry nastawionego na wyłudzenia
    czy oszustwa, to posługują się przelewami oraz fakturami. I to się musi
    zgadzać.