  • 41. Data: 2022-07-26 13:37:35
    Temat: Re: Czy TSUE zadecyduje o legalności drugiej kadencji Glapińskiego?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-25-lipca-2022 o 12:57, J.F pisze:
    > Kopalnia spowodowala brak wody w studni.

    Cały sęk w tym że nie udowodniono że to ta kopalnia a zjawisko postępuje
    w tym rejonie od lat.

    Jeśli jest rozbieżność co do przyczyny to należy przyznać rację jednej
    ze stron bo drugiej nie lubimy?

  • 42. Data: 2022-07-26 13:40:37
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-25-lipca-2022 o 12:51, J.F pisze:
    > A co powiesz o dzialaniach np urzedu skarbowego, gdy urzednik wydaje
    > decyzje, podatnik sie nie zgadza, odwoluje do sądu, ale US konta
    > zajmuje i naleznosc sciaga.
    > W razie przegranej odda z odsetkami, a co - bogaty jest.
    > Tylko podatnik w miedzyczasie bankrutuje.

    To Ty z tych co uznają że tak jest mądrze?

    Odpowiedz na inny przytoczony już przykład.

    Sąd zabezpieczeniem w sprawie o miedzę nakazuje jednemu z sąsiadów
    skoczyć z mostu?

    Skoczyłbyś

    Tak to absurd ale dokładnie pasujący do działań tej kurwy

  • 43. Data: 2022-07-26 14:17:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Jul 2022 13:37:35 +0200, _Master_ wrote:

    > Cały sęk w tym że nie udowodniono że to ta kopalnia a zjawisko postępuje
    > w tym rejonie od lat.

    Cały sęk jest w tym, ze to kopalnia powinna udowodnic,
    w postaci ekspertyzy "oddziaływanie na srodowisko".
    Tymczasem rzad poszedl na skroty przy przedłuzaniu koncesji
    i nie zrobili.
    I dali Czechom oraz TSUE argument do reki.

    > Jeśli jest rozbieżność co do przyczyny to należy przyznać rację jednej
    > ze stron bo drugiej nie lubimy?

    Ogolnie wiadomo, ze kopalnie odkrywkowe osuszają okolice/tworza lej
    depresyjny, i np Bełchatow zanim wystartował, to okolicznym rolnikom
    założył wodociąg.

    W Turowie akurat sytuacja taka, ze kopalnia jest stara, dzialala
    jeszcze za niemca, od lat 60-tych dziala intensywnie dla elektrowni,
    wiec mozna popatrzec historycznie ... ale tez w miare eksploatacji
    przybliza sie do Czech.

    J.

  • 44. Data: 2022-07-26 14:23:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Jul 2022 13:40:37 +0200, _Master_ wrote:

> [...]
    > skoczyć z mostu?
    > Skoczyłbyś
    > Tak to absurd ale dokładnie pasujący do działań tej kurwy

    No ale o co chodzi - ze zabezpieczenie to zły mechanizm, czy że dobry?
    Jak kazda decyzja sądowa - dla jednej strony zła, a dla drugiej dobra.
    No chyba, ze sądowi sie uda trafic w dobry kompromis i obie strony
    uznają jednakowo złą :-)

    Tu konkretnie wydaje sie dosc ciezka, bo to jakby smierc dla
    elektrowni ... ale nie znasz drugiej strony - moze to tez "smierc" dla
    rolników.

    Przy czym - ta sprawa w ogole nie powinna trafic do sądu, ale widac
    PiS nie potrafil sie dogadac, ani ocenic zagrozenia, ani przedstawic
    sensownych argumentow w TSUE :-)

    J.

  • 45. Data: 2022-07-26 16:04:20
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-26-lipca-2022 o 14:23, J.F pisze:
    > No ale o co chodzi - ze zabezpieczenie to zły mechanizm, czy że dobry?

    Jeśli zabezpieczenie skutkuje WYROKIEM w II instancji dla jednej ze
    stron bez rozprawy...

    Jeszcze raz: Sędzie kurwa czy prawo do dupy?

  • 46. Data: 2022-07-26 16:15:13
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-26-lipca-2022 o 14:17, J.F pisze:
> [...]
    > Tymczasem rzad poszedl na skroty przy przedłuzaniu koncesji
    > i nie zrobili.
    > I dali Czechom oraz TSUE argument do reki.

    I na tak głupiej podstawie że trzeba udowadniać że nie jest się
    wielbłądem, że przez lata nie wykazano winy a urzędnik podbił tylko
    pieczątkę. nic nowego nie wybudowano czy zniszczono...

    wydaje się zabezpieczenie ze skutkami wyroku bez możliwości odwołania?

    Jak trzeba mieć zryte zwoje żeby takie zarządzenie wysmarować?

    Z biurokratycznego punktu widzenia to chyba należało przywalić karę
    pieniężną. To by było choć trochę zbliżone do logiki.

    Ale nie kazać pozwanemu wieszać się na suchej gałęzli.

  • 47. Data: 2022-07-26 17:20:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Jul 2022 16:15:13 +0200, _Master_ wrote:

> [...]
    >
    > wydaje się zabezpieczenie ze skutkami wyroku bez możliwości odwołania?
    > Jak trzeba mieć zryte zwoje żeby takie zarządzenie wysmarować?

    Pytasz ogolnie, czy w tej konkretnej sprawie?

    Bo zdaje sie, ze negocjacje trwaly tam latami, tylko wczesniej sie
    Polsce/PiS nie spieszylo.

    No to sąd znakomicie przyspieszyl.

    > Z biurokratycznego punktu widzenia to chyba należało przywalić karę
    > pieniężną. To by było choć trochę zbliżone do logiki.
    > Ale nie kazać pozwanemu wieszać się na suchej gałęzli.

    No to przeciez przywalili.
    I w dodatku mielismy wybor - mozna bylo placic lub nie.

    Mozna tez bylo zamknąc kopalnie, i pokazac po pol roku, ze sie poziom
    wody nie podniosl, i procesowac sie o odszkodowanie :-)

    J.

  • 48. Data: 2022-07-26 17:29:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Jul 2022 16:04:20 +0200, _Master_ wrote:

    > Jeśli zabezpieczenie skutkuje WYROKIEM w II instancji dla jednej ze
    > stron bez rozprawy...
    >
    > Jeszcze raz: Sędzie kurwa czy prawo do dupy?

    Nie rozumiem.
    Zabezpieczenie powoduje wyrok, czy zabezpieczenie jest takim wyrokiem?

    Dam ci dwa przyklady - slyszysz, ze ktos cie obraza w ksiazce, ktora
    lada moment ma sie ukazac w sprzedazy. Wiec skladasz pozew i dodatkowo
    prosisz o wstrzymanie sprzedazy, do czasu wyroku.
    Zle, dobrze ?

    Albo mieszkasz w poblizu nowo budowanej autostrady.
    I nie przewidziano ekranu dzwiekowego kolo ciebie.
    Wiec skladasz odpowiedni protest, i jednoczesnie prosisz o wstrzymanie
    budowy do czasu rozstrygniecia sprawy ekranu.

    itd. Przyklady mozna mnozyc.

    J.

  • 49. Data: 2022-07-27 20:36:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-07-26 o 13:35, _Master_ pisze:

    > Inteligentny człowiek zna pojęcie proporcjonalności kary.
    >
    > Sędzie to nie jest inteligentny człowiek? ;-)

    Moim zdaniem zabezpieczenie było zbyt słabe i czy to oznacza, że jestem
    nieinteligenty?