  • 1. Data: 2022-07-20 08:31:22
    Temat: Czy TSUE zadecyduje o legalności drugiej kadencji Glapińskiego?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jak TSUE wykaże że to jego jurysdykcja? ;-)

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2022-07-20 09:55:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Jul 2022 08:31:22 +0200, A. Filip wrote:
    > Jak TSUE wykaże że to jego jurysdykcja? ;-)

    Ale czemu TSUE mialoby sie do NBP mieszac?

    Moze jak Glapinski z Mateuszem zrobia nasza gospodarke najlepszą w UE,
    to nam Unia pozazdrosci i pomysli jak uderzyc.

    A na razie, to sie nam kara za niewprowadzenie euro nalezy,
    i byc moze rzetelne przeliczenie deficytu budzetowego, a potem
    traktatowe sankcje :-)

    J.

  • 3. Data: 2022-07-20 12:51:21
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale czemu TSUE mialoby sie do NBP mieszac?

    Bo się poczuje do pójścia za ciosem poszerzania zawłaszczania
    jurysdykcji?

> [...]
    >
    > A na razie, to sie nam kara za niewprowadzenie euro nalezy,
    > i byc moze rzetelne przeliczenie deficytu budzetowego, a potem

    Polska się niby zobowiązała do przyjęcia EUR w traktacie akcesyjnym ale:
    1. RP3 może starannie (z premedytacją) nie spełniać warunków przyjęcia
    do strefy EUR (odwlekać).
    2. RP3 może wybrać kilka decyzji co do (strefy) EUR podjętych już po
    traktacie akcesyjnym *bez udziału/zgody RP3* i stwierdzić że się na nie
    zgadza czyli w konsekwencji odrzuca całe EUR.
    [Owszem zgodziła się ale na takie EUR jakie było przed tymi zmianami]

    Na razie PiS leci po opcji 1 a opcja 2 pozostaje w podtekście do
    wyciągnięcia jakby euro-durnie zaparli się zlikwidować odwlekanie
    opcją 1 nieodwracalnych decyzji wte lub wewte.

    Jakby w Polsce była (kilkunastoprocentowa inflacja a w krajach bliskiej
    okolicy w strefie EUR poniżej 5% to sam bym pewnie gardłował za
    przyjęciem EUR. *Tak nie jest* a kolejne kraje właśnie dostają tym
    polityka pieniężna na całą strefę EUR (czytaj oś Reńską) jest
    "niespecjalnie" do nich dopasowana. Jak ECB spierdolił to "renoma"
    poszła się bujać przynajmniej na kilkanaście lat.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2022-07-20 13:02:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Jul 2022 12:51:21 +0200, A. Filip napisał(a):

    > Jakby w Polsce była (kilkunastoprocentowa inflacja a w krajach bliskiej
    > okolicy w strefie EUR poniżej 5% to sam bym pewnie gardłował za
    > przyjęciem EUR. *Tak nie jest*

    10% różnicy to mało filipkowi :) Nie dociera do niego że jedynym
    powodem niewprowadzania euro jest fakt że w złotych o wiele łatwiej
    kraść i przekręcać. Żadna partia jak na razie nie zdobyła się na takie
    wyrzeczenie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2022-07-20 13:39:34
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

> [...]
    > powodem niewprowadzania euro jest fakt że w złotych o wiele łatwiej
    > kraść i przekręcać. Żadna partia jak na razie nie zdobyła się na takie

    Podaj jaką różnicę ty widzisz. Ja widziałem ja w EUR-pribałtice była
    inflacja dwucyfrowa i wyższa niż w Polsce. Średnią po całej strefie EUR
    z punktu widzenia przyjmowania EUR przez Polskę można sobie obsraną dupę
    podetrzeć.

    Jak porównujesz inflacje w Polsce do Niemiec a nie do EUR-pribałtiki i
    EUR-Słowacji to pośrednio wspierasz gadkę Kaczyńskiego/PiS "EUR *tak ale*
    dopiero jak gospodardka Polski będzie porównywalna z gospodarką Niemiec".

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2022-07-20 13:42:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Jul 2022 12:51:21 +0200, A. Filip wrote:

> [...]
    >
    > Polska się niby zobowiązała do przyjęcia EUR w traktacie akcesyjnym ale:
    > 1. RP3 może starannie (z premedytacją) nie spełniać warunków przyjęcia

    No to milion euro kary za kazdy dzien niespelniania :-)

> [...]
    > zgadza czyli w konsekwencji odrzuca całe EUR.
    > [Owszem zgodziła się ale na takie EUR jakie było przed tymi zmianami]

    Ale to TSUE bedzie decydowal, czy Polska ma racje.

    Dopoki to Unia nam placi, a nie odwrotnie, to Unia ma racje :-(

    > Na razie PiS leci po opcji 1 a opcja 2 pozostaje w podtekście do
    > wyciągnięcia jakby euro-durnie zaparli się zlikwidować odwlekanie
    > opcją 1 nieodwracalnych decyzji wte lub wewte.

    PiS sie zlotowka po prostu oplaca.

    Choc zaraz sie zacznie placenie procentow z obligacji ...

    > Jakby w Polsce była (kilkunastoprocentowa inflacja a w krajach bliskiej
    > okolicy w strefie EUR poniżej 5% to sam bym pewnie gardłował za
    > przyjęciem EUR. *Tak nie jest*

    No jak, jak tak?

    > a kolejne kraje właśnie dostają tym
    > polityka pieniężna na całą strefę EUR (czytaj oś Reńską) jest
    > "niespecjalnie" do nich dopasowana. Jak ECB spierdolił to "renoma"
    > poszła się bujać przynajmniej na kilkanaście lat.

    Osobna sprawa, ze covid spowodowal "drukowanie" euro, i inflacje euro.

    J.

  • 7. Data: 2022-07-20 14:09:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 20 Jul 2022 13:02:16 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > 10% różnicy to mało filipkowi :) Nie dociera do niego że jedynym
    > powodem niewprowadzania euro jest fakt że w złotych o wiele łatwiej
    > kraść i przekręcać.

    Filipek najchętniej przyjąłby ruble, tylko mądrość etapu każe mu się z tym
    na razie nie afiszować.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2022-07-20 14:44:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 20 lipca 2022 o 14:09:45 UTC+2 Olin napisał(a):

    > Filipek najchętniej przyjąłby ruble, tylko mądrość etapu każe mu się z tym
    > na razie nie afiszować.

    Marnym pocieszeniem jest to, że w sytuacji przyjęcia rubli to tacy jak Filipek
    pierwsi powędrowaliby do gułag-bis...

  • 9. Data: 2022-07-20 15:10:48
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> pisze:

    > Marnym pocieszeniem jest to, że w sytuacji przyjęcia rubli to tacy jak Filipek
    > pierwsi powędrowaliby do gułag-bis...

    Czyli według ciebie UE jakoś od strasznej biedy da się lubić *tylko*
    dzięki Putinowi/Rosji? Cóż za zabójcza rekomendacja, zabójcza dla
    choćby śladowego entuzjazmu.

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2022-07-20 16:58:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 20 lipca 2022 o 15:10:51 UTC+2 A. Filip napisał(a):

    > Czyli według ciebie UE jakoś od strasznej biedy da się lubić *tylko*
    > dzięki Putinowi/Rosji? Cóż za zabójcza rekomendacja, zabójcza dla
    > choćby śladowego entuzjazmu.

    Tak to jest wg ciebie.
    Obiektywnie sytuacja geopolityczna PL jest taka, że albo będziemy partnerem (zapewne
    ułomnym - na miarę naszej narodowej ułomności) Zachodu albo niewolnikiem kacapów -
    51. stanem nie zostaniemy.
    Widać genetycznie wolisz być niewolnikiem kacapów, tak jest w pewnym sensie łatwiej -
    szczególnie
    poniżej pewnego poziomu złożoności przetwarzania.
    Subiektywnie można woleć zachodnią kulturę, jedzenie itp.
    Można też woleć wschodnie.
    Różnica jest tylko taka, że z Zachodem możesz sobie wybierać, czy pojedziesz do
    Francji na wino
    i francuskie jedzenie i kobiety - czy też na wschód, na wódkę, ichnie żarcie (swoją
    drogą też niezłe)
    i dziewczyny (tyle że możesz wrócić z kiłą czy HIVem - taka tam niestety kultura - i
    tak samo napisałem
    o dziewczynach, a nie o kobietach w ogólności, bo krótka przydatność - a i większość
    dziewczyn
    ma FAS z uwagi na "kulturę").
    Jako niewolnik u kacapa nie pojedziesz nawet na wschód - siedzisz i tyrasz w miejscu,
    a i tak się cieszysz,
    że to nie Syberia i masz co żreć.
    A tacy jak ty - na Syberię, bez żarcia - pocieszenie, ale marne.