  • 51. Data: 2022-06-15 10:06:50
    Temat: Re: 13-latka koło Kijowa
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Jun 2022 14:22:13 +0200, Shrek wrote:

    > No właśnie - po co wymyślać jakieś niestworzone historie, skoro wiadomo
    > co robią i po co?

    No nie bardzo widac sens w tym co robia, wiec nie bardzo widac po co
    :-(

    P.S. "Co wam dzieci zrobily" ...
    https://www.youtube.com/watch?v=AOHkJbjmZRU

    No i co z takim zrobic - solidne lanie na goly tyłek, rece obciac,
    zastrzelic, zbombardowac?

    J.

  • 52. Data: 2022-06-15 10:26:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.06.2022 o 10:06, J.F pisze:

    > No nie bardzo widac sens w tym co robia, wiec nie bardzo widac po co
    > :-(

    Bo to kacapy.

    > P.S. "Co wam dzieci zrobily" ...
    > https://www.youtube.com/watch?v=AOHkJbjmZRU
    >
    > No i co z takim zrobic - solidne lanie na goly tyłek, rece obciac,
    > zastrzelic, zbombardowac?

    Zakłócarki do dronów? To lata na 2,4 GHz. Jeśli coś nad ruskim kolumnami
    działa na tej częstotliwości to bardzo źle to świadczy o "drugie armii".
    Także albo pretensja do siebie, albo to fejknews.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 53. Data: 2022-06-17 18:20:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Jun 2022 10:26:32 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > działa na tej częstotliwości to bardzo źle to świadczy o "drugie armii".
    > Także albo pretensja do siebie, albo to fejknews.

    Ty o technice, a ja o prawie.
    Żołnierza kierującego dronem można ostrzelac, nawet jak broni sie
    przed kacapską agresją.
    Ale "zastrzelic" np jak sie podda, to nie mozna.

    Młodzienca bez munduru ... hm ...
    A nawet bez opaski ...

    Zołnierza po namierzeniu można ostrzelac nawet z Gradów i zniszczyc
    500x500m terenu.

    J.

  • 54. Data: 2022-06-17 19:35:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.06.2022 o 18:20, J.F pisze:

    > Ty o technice, a ja o prawie.
    > Żołnierza kierującego dronem można ostrzelac, nawet jak broni sie
    > przed kacapską agresją.
    > Ale "zastrzelic" np jak sie podda, to nie mozna.

    Jak namierzą, to będziemy się martwić - pewnie "do niewoli wezmą".
    Natomiast dopóki nie namierzą to to cywil. Chyba że uważasz, że niemcy
    byli w prawie modrując polaków jak leci w odwecie za partyzantkę (pod
    pretekstem że przecież każdy może być partyzantem).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 55. Data: 2022-06-17 21:35:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Jun 2022 19:35:49 +0200, Shrek wrote:

    > Jak namierzą, to będziemy się martwić - pewnie "do niewoli wezmą".
    > Natomiast dopóki nie namierzą to to cywil.

    A jak namierza to kto?
    Nieumundurowany szpieg?

    > Chyba że uważasz, że niemcy
    > byli w prawie modrując polaków jak leci w odwecie za partyzantkę (pod
    > pretekstem że przecież każdy może być partyzantem).

    A był taki pretekst?

    Jedna z pierwszych
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zbrodnia_w_Wawrze

    Niby skazani na smierc przez sąd ... parodię sądu.

    Pozniejszych "zakładników" to chyba pamietasz
    "skazani na śmierc, przewidziani do uzasadnienia".
    Za co skazani - nie wiadomo, ale pretekst mogl byc prawdziwy.
    Prawo wojenno-okupacyjne nie musi być łagodne.

    Natomiast ... ta niemiecka taktyka byla w miare skuteczna,
    i przyczynila sie do ograniczenia akcji zbrojnych.
    Przynajmniej początkowo, bo potem sie jakos spirala terroru
    rozkręcila.

    J.

  • 56. Data: 2022-06-17 21:56:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.06.2022 o 21:35, J.F pisze:

    > A jak namierza to kto?
    > Nieumundurowany szpieg?

    A jak nie namierzą, to problem jest teoretyczny.

    > A był taki pretekst?

    No bywało. Teraz jak rozumiem też chodzi o to, że może strzelają do 13
    latków, bo mogą mieć drony?

    > Natomiast ... ta niemiecka taktyka byla w miare skuteczna,
    > i przyczynila sie do ograniczenia akcji zbrojnych.

    No i?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 57. Data: 2022-06-17 23:15:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Jun 2022 21:56:11 +0200, Shrek wrote:

    > A jak nie namierzą, to problem jest teoretyczny.

    No ale namierzą. A munduru nie ma. Ani opaski.

    Mogą tez namierzyc zgrubnie - gdzies na tamtym osiedlu jest operator
    drona.
    Dla przykladu porownawczego powiedzmy, ze podobnie namierzyli,
    ze gdzies na tamtym osiedlu jest snajper co strzela do "nas".

    > No bywało. Teraz jak rozumiem też chodzi o to, że może strzelają do 13
    > latków, bo mogą mieć drony?

    Raczej chodzi o to, ze zlapano troche osob, ktore np bron mialy,
    radiostacje, radio, falszywe dokumenty, handlowalo miesem nielegalnie,
    czy np ukrywało Żydów czy partyzantów.
    No i juz masz skazanych.

    > No i?

    No i taktyka sie sprawdziła.
    Zamordowac 100 dla przykladu, drugie 100, trzecie, a miliony sie
    uspokoją i pogodzą z przegraną :-)

    J.

  • 58. Data: 2022-06-18 07:05:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.06.2022 o 23:15, J.F pisze:

    > No ale namierzą. A munduru nie ma. Ani opaski.

    To pewnie wezmą do niewli albo zastrzelą. Ale my rozmawiamy o
    trzynastolatce co jechała samochodem i jej nie namierzyli z dronem, więc
    nie róbmy peweksu.

    No i? Dalej była zbrodnią wojenną.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 59. Data: 2022-06-20 11:26:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Jun 2022 07:05:29 +0200, Shrek wrote:

    > To pewnie wezmą do niewli albo zastrzelą. Ale my rozmawiamy o
    > trzynastolatce co jechała samochodem i jej nie namierzyli z dronem, więc
    > nie róbmy peweksu.

    No ale akurat mi wyskoczyl taki 15-latek ... i co z nim ?

    > No i? Dalej była zbrodnią wojenną.

    Zbrodnią była, ale nie wiem czy skazali kogos za tą.
    W późniejszym czasie zaczeli sprawiac pozory praworządnosci ...
    i co - juz nie była?

    No ale widzisz - zamordowali troche ludzi i mieli spokoj na kolejne
    dwa lata. Z tymi Polakami to nie mozna inaczej jak tylko batem? :-)

    A dzialania naszej partyzantki to legalne byly?
    Szczegolnie tej miejskiej - stoi czlowiek na ulicy i stara sie nie
    wyrózniać, bo ma zadanie Niemcow ostrzelac lub obrzucic granatami ...

    J.

  • 60. Data: 2022-06-20 19:34:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2022 o 11:26, J.F pisze:

    > No ale akurat mi wyskoczyl taki 15-latek ... i co z nim ?

    Ta 13 latka była operatorem drona czy nie? Co z tego, że tobie
    wyskoczył? Mi wyskoczyło jak murzyn w hameryce kogoś zabił. Mogę sobie
    na tej podstawie urzadzać polowania na murzynów?

    > Zbrodnią była, ale nie wiem czy skazali kogos za tą.
    > W późniejszym czasie zaczeli sprawiac pozory praworządnosci ...
    > i co - juz nie była?

    Dalej była.

    > No ale widzisz - zamordowali troche ludzi i mieli spokoj na kolejne
    > dwa lata. Z tymi Polakami to nie mozna inaczej jak tylko batem? :-)

    Średni argument. Murzyni kradną, to jakby ich pozabijać...

    > A dzialania naszej partyzantki to legalne byly?
    > Szczegolnie tej miejskiej - stoi czlowiek na ulicy i stara sie nie
    > wyrózniać, bo ma zadanie Niemcow ostrzelac lub obrzucic granatami ...

    Trzeba by zapytać. Wedle jakiego prawa i czy wyższa konieczność?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!