  • 11. Data: 2004-02-04 15:38:49
    Temat: Re: 0,51 promila wykroczenie czy przestepstwo [A co to za różnica? Potencjalnym mordercom mówimy NIE]
    Od: motto <m...@w...pl>

    tch w wiadmości <bvqo1v$5kv$1@korweta.task.gda.pl> napisał(a):

    > hmm to ciekawe ze 0.3 promila i człowiek pijany
    > niedaleko stąd w niemczech wypijasz dwapiwa i jedziesz
    > tam granica jest 0,5 i prawo niemieckie uznaje że jesteś trzeźwy
    > a nie kojarzę żeby niemcy mieli wyjątkowo silną głowę
    > raczej to nasza specjalność.
    > wniosek daj mi prawo a z każdego zrobię kryminalistę
    > z ciebie też...........

    1. Tnij posty
    2. Wycinaj sygnaturki, lub zmień sobie czytnik z fajansiarskiego OE na coś
    porządnego.
    3. Nie wiem jak to wygląda w Niemczech, jak dla mnie taką granicą powinno
    być 0,0 promila we krwi. Jak pisałem wcześniej można wypić piwo i trzeźwym
    wsiąść za kółko (godzinę później).
    motto [wielowątkowy, wielowarstwowy, nieklasyfikowalny osobnik...]
    E-mail: m...@w...pl JID: m...@j...wp.pl GG: 384683
    "HaCk YoUr MiNd, ThEn YoU'lL bE fReE! cAn YoU?"

  • 12. Data: 2004-02-04 15:41:40
    Temat: Re: 0,51promila wykroczenie czy przestepstwo
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > Ze stopnia precyzji. Powinno być podane w formie 0,50, a tak to
    > wskazuje że drugie miejsce po przecinku jest nieistotne.

    Należy chyba powtórzyć matematykę ;-)
    Czy jak cena towaru wynosi 3 zł, to w kasie mogą Ci policzyć 3,99? Bo
    przecież to 99 groszy jest nieistotne.

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 13. Data: 2004-02-04 16:44:54
    Od: "freelander" <m...@o...pl>

    | Użytkownik "Wojciech Bomba" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

    | ????? W Sądzie Grodzkim? To była zapewne posiedzenie w sparwie umorzenia
    | postępowania w sprawie o wykroczenie i przekazania sprawy do rozpoznania
    | sądowi karnemu. Jakie zapadło orzeczenie?

    Fakty:
    Zatrzymano prawo jazdy kolegi w maju 2001 (miał ok. 2 promile), czekał na
    "zaproszenie" do sądu ponad DWA LATA (!!!) sprawa odbyła się na jesieni (nie
    pamiętam listopad-grudzień 2003r) w Sądzie Grodzkim w Warszawie, wyrok:
    zakaz prowadzenia pojazdów na trzy lata (oczywiście licząc od daty
    zatrzymania pr.j.), wpłata grzywny 500,00pln na Dom Dziecka, no i orzeczenie
    o dokonaniu przestępstwa z art 178a kk., zawiasy na dwa lata... wszystko.
    Nie będę komentował, czy powinno się jeździć po pijaku, czy nie, czy powinni
    karać etc. ... i tak będą jeździć i koniec. Sama zmiana kwalifikacji z
    wykroczenia na przestępstwo nic nie zmieniła... powinni konfiskować
    samochód, lub odrazu zamykać do pudła !

    Pozdrawiam Marcin

  • 14. Data: 2004-02-04 19:50:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bomba" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

    Sędzia ma teoretycznie rację. jednak w praktyce jest jeszcze jeden aspekt,
    którego nie uwzględnił. A mianowicie dokładność pomiaru. Chodzi o to, że
    urządzenie pomiarowe w zależności od typu ma jakąś tam tolerancję. Musisz
    sprawdzić, jaką ma to, którym Ciebie badano. I w tym konkretnym wypadku
    można stwierdzić, że popełniłeś, jeśli Twój wynik minus dopuszczalny błąd
    pomiarowy będzie wyższy od 0,5?.

  • 15. Data: 2004-02-04 21:13:31
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    A ile było przy drugim badaniu?
    Jaki jest dopuszcalny błąd urządzenia,
    którym dokonano badania?
    Przeważnie przyjmuje się błąd w granicach 0,05 prom.,
    dlatego taka była informacja gliniarzy.
    Więc jednak powinno to być wykroczenie
    (wątpliwości na korzyść oskarżonego).

  • 16. Data: 2004-02-04 21:46:31
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Marcyś wrote:

    > A ile było przy drugim badaniu?
    > Jaki jest dopuszcalny błąd urządzenia,
    > którym dokonano badania?
    > Przeważnie przyjmuje się błąd w granicach 0,05 prom.,

    ale podobno ten błąd jest już uwzględniany w wyniku (czyli moze być +
    0,1 ale na pewno nie mniej)

    KG

  • 17. Data: 2004-02-04 23:08:17
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <x...@n...futuro.pl>, Artur Orlowski wrote:

    > Należy chyba powtórzyć matematykę ;-)

    Nie będę powtrzymywał :) Szczególnie zachęcam do zrobienia tego w
    kontekście dokonywania różnych pomiarów i przedstawiania ich wyników.

    > Czy jak cena towaru wynosi 3 zł, to w kasie mogą Ci policzyć 3,99? Bo
    > przecież to 99 groszy jest nieistotne.

    Formalnie pewnie by mogli (z czym się nie muszę zgodzić). Zresztą w sumie
    faktycznie może się czepiam i jak zauważył mój przedpiśca, nie ma sensu
    komplikować rzeczy w miarę oczywistych.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2004-02-05 01:47:21
    Od: "Oleg" <p...@b...pl>

    Użytkownik "tch" <t...@w...pl> napisał:
> [...]
    > tam granica jest 0,5 i prawo niemieckie uznaje że jesteś trzeźwy
    > a nie kojarzę żeby niemcy mieli wyjątkowo silną głowę

    W Niemczech jazda po pijaku to także przestępstwo (karalne jest także
    usiłowanie) i to już od 0,3 promila, ale trzeba podpaść np. jazdą
    zygzaczkiem (od 0,5 wystarczy zostać złapanym). Zagrożone jest to do roku
    więzienia albo grzywną (§316 StGB) lub do 5 lat więzienia albo grzywną,
    jeśli pacjent stworzył zagrożenie lub spowodował wypadek (§315c StGB).

    --
    Oleg

  • 19. Data: 2004-02-05 04:20:25
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    > Zapewne kojarzysz jednak, że dla Niemców 50/h na terenie zabudowanym, oraz
    > zatrzymywanie się przed pasami na widok stojących przy krawężniku na
    > chodniku ludzi to świętość.
    > Konia z rzędem temu Polakowi, który ani razu nie przekroczył 60/h w
    mieście,
    > oraz zawsze zatrzymywał się, przepuszczając pieszych.
    >
    > pozdr
    >
    > cherokee
    > to my chyba o innych Niemcach mówimy
    bo byłem tydzień temu w Berlinie i widziałem co innego
    a trzasnąłem 200 km po samym centrum.

  • 20. Data: 2004-02-05 08:06:57
    Od: "Cherokee" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl>

    Użytkownik "tch" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > bo byłem tydzień temu w Berlinie i widziałem co innego
    > a trzasnąłem 200 km po samym centrum.

    W Berlinie mieszka bardzo mało Niemców:)

    pozdr

    cherokee