  • 11. Data: 2002-09-15 13:38:50
    Temat: Re: 0,51 alko i jazda na rowerze
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Tommy napisa_(a):

    > 0,5 ?? a nie 0,22 ?

    0,2-0,5 - stan po użyciu alkoholu ->wykroczenie
    >0,5 - stan nietrzeźwości -> przestępstwo

    w obu przypadkach tracisz prawo jazdy

    KG

  • 12. Data: 2002-09-15 13:48:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    [ piotr sut ] wrote:

    > 'Tomasz Pyra' wyklawiaturzyl/a w niusie
    .pl taka oto tresc:

    > Na rowerze mniej: do roku:-)

    a to mu pewno ulzylo :-)

  • 13. Data: 2002-09-15 13:49:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Tommy wrote:

    > czy istnieje mozliwosc zlozenia wniosku o samoukaranie tzn np. grzywna ???

    Kiedys byly dobrowolne procesje biczownikow, ale teraz juz sie chyba tego
    nie stosuje.

    Ale jest cos takiego jak "dobrowolne poddanie sie karze". Mozna sie
    dogadywac z prokuratorem itp.

  • 14. Data: 2002-09-15 14:22:14
    Od: "[ piotr sut ]" <w...@t...pl>

    'kam' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:3D848D68.11263580@poczta.onet.pl taką oto treść:

    | 0,2-0,5 - stan po użyciu alkoholu ->wykroczenie
    |
    | w obu przypadkach tracisz prawo jazdy

    Czesc,
    jestes pewien obligu utraty prawa jazdy przy wykroczeniu?

    ->piotr

  • 15. Data: 2002-09-15 19:05:59
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    "[ piotr sut ]" napisa_(a):
    > Czesc,
    > jestes pewien obligu utraty prawa jazdy przy wykroczeniu?

    W kw, które mam jest "orzeka się" (art.87), chyba że coś się ostatnio
    zmieniło, ale wątpię, żeby złagodzono.

    KG

  • 16. Data: 2002-09-15 19:15:44
    Od: "[ piotr sut ]" <w...@t...pl>

    'kam' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:3D84DA17.9956E728@poczta.onet.pl taką oto treść:

    | W kw, które mam jest "orzeka się" (art.87), chyba że coś się ostatnio
    | zmieniło, ale wątpię, żeby złagodzono.

    Masz racje. Popytam sie jak to jest w praktyce jak znajde kogos
    kompetentnego.

    pozdrawiam
    ->piotr

  • 17. Data: 2002-09-16 08:28:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Sep 2002, Tommy wrote:

    >+ > | Co grozi osobie ktora jadac na rowerze zostala zlapana po dwoch
    >+ > | piwkach i wskazalo 0,51 % ? czy moge stracic prawojazdy ? mozna sie
    >+ > | jakos bronic ?
    >+ >
    >+ > A gdzie jechales? (szosa, las, wlasne podworko)
    >+
    >+ teren zabudowany w miescie droga na osiedle
    >+ pierwsze badanie (dmuchanie) 0,48 kolejne dwa wykazaly 0,51

    Pomijając kwestię że "masz za swoje" :] (a niektórzy dziwnie
    patrzą, jak im tłumaczę że owszem, piwo piję - ale nie dziś
    skoro przyjechałem rowerem) - to jest IMHO cień szansy do obrony
    "granicy 0,50".
    Otóż wiadomym jest że jakiś czas po wypiciu stężenie rzeczonego
    rozpuszczalnika organicznego we krwi płynnie rośnie - zresztą ten
    fakt jest wykorzystywany do weryfikacji (dokładniej: odrzucania)
    zeznań kierowców zeznających że "wypili po wypadku pod wpływem
    stresu" (wtedy seria badań powinna wskazywać tendencję rosnącą).

    Jeśli ty wypiłeś nie za długo przed badaniem - to jest
    wysoce prawdopodobne że stężenie w momencie zatrzymania
    było MNIJESZE (czyli bliżej 0,48 niż 0,51).
    Pytanie - czy ew. taki fakt (że piłeś niedługo przed zatrzymaniem)
    możesz jakoś udokumentować ?
    BTW: nie, nie dam ci porady co zrobić :], ale może korzystasz
    z usług prawnika ? A mógł nie zwrócic uwagi na taki szczegół...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2002-09-16 17:55:51
    Od: "[ piotr sut ]" <w...@t...pl>

    '[ piotr sut ]' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:am2m9c$kef$1@news.tpi.pl taką oto treść:

    | Masz racje. Popytam sie jak to jest w praktyce jak znajde kogos
    | kompetentnego.

    No i sie spytalem sedzi w wydziale grodzkim.

    Odpowiedz na pytanie (czy delikwent odpowiadajacy za jazde na rowerze po
    pijaku (do 0.5 prom) w trybie wykroczeniowym straci prawko czy nie) nie
    jest jednoznaczna. Tzn. wszystko zalezy od stanowiska (orzecznictwa)
    Sadu Okregowego pod ktory podlega Sad Rejonowy.
    U mnie np. sedziowie orzekali w takich przypadkach zakaz prowadzenia
    tylko pojazdow "rowerowych", ale Sad Okregowy uwalal to i zmienial na
    "wszelkich pojazdow". Bo pojawia sie (przy orzeczeniu zakazu prowadzenia
    jakiegos pojazdu) m. in. problem z dokumentem uprawniajacym do
    prowadzenia. Normalnie (przy np. samochodach) jest obowiazek zatrzymania
    (i wtedy koles musi oddac prawo jazdy). Ale przy rowerze gdzie nie ma
    juz "karty rowerowej" i dorosly obywatel nie musi miec dokumentu
    uprawniajacego do prowadzenia roweru - pojawia sie pytanie: co zabrac? I
    sady, zeby sie nie meczyc zabieraja dokument uprawniajacy do kierowania
    wszelkimi pojazdami (czytaj prawo jazdy).

    Ale mysle sobie, ze jest cien szansy, zeby zainteresowany nie stracil
    prawka (ale zalezy to tez od okolicznosci sprawy - a tych nie znamy). Z
    drugiej strony sad moze sie zastanawiac czy nie orzec zakazu, bo "skoro
    jechal na rowerze to i w samochod wsiadzie". No ale to tylko gdybanie -
    nie znamy sprawy.

    I druga sprawa: delikwent mimo drugiego badania 0.51 prom.
    najprawdopodobniej bedzie odpowiadal w trybie wykroczeniowym (bo liczy
    sie pierwsze badanie, a klient mogl - jakby go nie zatrzymali - za
    minute zejsc z roweru i wtedy by caly czas bylo 0.48).
    Choc nie mozna wykluczyc, ze ktos to pusci w karnym. Wtedy wnikliwy
    sedzia z miejsca powola bieglego by zbadac stezenie (o ktorym pisal
    Godfryd Smolik) i dowiedziec sie co jadl, ile, kiedy - ma to wplyw na
    wchlanianie.
    Ponadto problematyka dokladnosci alkomatu (? - chyba ze byla krew) moze
    sie tu liczyc.

    Reasumujac: jak bedzie odp. w trybie wykroczeniowym to jest szansa ze
    nie straci prawa jazdy (mala, ale jest).

    ps. jak bede mial kiedys czas i sposobnosc (nie za szybko) to sie
    popytam "starych wyg" jak to widza w Okregu.

    sorki za chaos, ale jestem zmeczony i glodny
    ->piotr

  • 19. Data: 2002-09-17 14:38:21
    Temat: Odp: 0,51 alko i jazda na rowerze
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych napisał:5...@a...starogard.dialup.ine
    tia.pl...

    > Kiedys byly dobrowolne procesje biczownikow, ale teraz juz sie chyba tego
    > nie stosuje.
    >
    > Ale jest cos takiego jak "dobrowolne poddanie sie karze". Mozna sie
    > dogadywac z prokuratorem itp.

    Nie prosciej(i taniej) bylo z policjantami?;))))))))

    Leszek

  • 20. Data: 2002-09-17 18:22:14
    Od: "Marcin G" <m...@w...pl>

    przez samoukaranie język polski rozumie wymierzenie kary osobie x przez
    osobę x, a tobie nie o to chodzi. najprawdopodobnie zostałeś zatrzymany
    przez patrol i masz mieć sprawę z 178a kk, a to już nie są żarty. Na
    początku sprawdz czy aparat do badania miał homologację bo jak nie to
    badanie jest nieważne. Jeśli badanie było ok to grozi ci kara, ale obok niej
    także środek karny w postaci zakazu prowadzenia pojazdów określonego rodzaju
    i to jest właściwy problem. Sąd może ci zabrać nie tylko Karte rowerową
    której pewnie nie masz, ale także prawo jazdy na czas od 1 roku do 10 lat a
    to nie są jaja. Masz kilka możliwości po pierwsze powalczyć o warunkowe
    umożenie postępowania karnego to taka instytucja w prawie karnym, Sad nie
    prowadzi postępowania tylko umarza postępowanie karne na okres próby, wtedy
    omineła by cie kara i ten nieszczęsny środek karny. Jak to ne wypali masz
    możiwość dobrowolnego poddania sie karze, ty mówisz jak kare chcesz,
    prokurator mówi czy się zgadza, jeśli tak sąd orzeka tak jak chcesz beż
    przeprowadzania rozprawy. Moja rada jeśli potrzebujesz prawa jazdy to bierz
    adwokata drogo ale czasem warto, tylko nie jakiegoś łosia, który cie oleje