Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 627
- Data wpłynięcia: 2012-07-23
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2012-11-16
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1445
627-cz-1
częstotliwości w terminie 6 tygodni od dnia
ogłoszenia wyników przetargu, aukcji, konkursu
albo zakończenia uzgodnień międzynarodowych.”,
c) po ust. 4a dodaje się ust. 4b w brzmieniu:
„4b. Informację o dokonaniu rezerwacji
częstotliwości Prezes UKE niezwłocznie publikuje
na stronie podmiotowej BIP UKE. Informacja ta
zawiera nazwę podmiotu, na rzecz którego
dokonano rezerwacji częstotliwości, zakres
częstotliwości objętych rezerwacją oraz okres, na
jaki została udzielona rezerwacja.”,
d) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Rezerwacji częstotliwości dokonuje się na czas
określony, nie dłuższy niż 15 lat, biorąc pod
uwagę:
1) charakter usług świadczonych przez
podmiot wnioskujący o rezerwację
częstotliwości;
2)
inwestycje konieczne dla
wykorzystywania rezerwowanych
częstotliwości oraz
3) międzynarodowe kierunki rozwoju
wykorzystywania częstotliwości
wynikających z prac organizacji
międzynarodowych.”,
e) po ust. 6 dodaje się ust. 6a w brzmieniu:
„6a.
W przypadku, o którym mowa w ust. 6,
Prezes UKE, w drodze decyzji, wydanej w trybie
art. 114a, ustala warunki współkorzystania z
częstotliwości w szczególności w zakresie:
1) zapewnienia możliwości zarządzania
obsługą użytkownika końcowego przez
uprawnionego przedsiębiorcę
telekomunikacyjnego i podejmowania
rozstrzygnięć dotyczących wykonywania
usług na jego rzecz;
2) przyznawaniu dostępu do interfejsów,
protokołów lub innych kluczowych
technologii niezbędnych dla zapewnienia
211
interoperacyjności usług.”,
w art. 115:
art. 115 a) w ust. 1:
- pkt 3-5 otrzymują brzmienie:
„3) obszar, na którym mogą być wykorzystywane
częstotliwości;
„4) rodzaje służby radiokomunikacyjnej;
5) termin w jakim podmiot jest uprawniony do
rozpoczęcia wykorzystywanie częstotliwości;”,
- uchyla się pkt 7,
- pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9) zobowiązania podmiotu podjęte w ramach
przetargu, aukcji albo konkursu, o ile zostały
podjęte.”,
b) w ust. 2:
- pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) wymagania
dotyczące zapobiegania
szkodliwym zaburzeniom
elektromagnetycznym lub kolizjom z
przyznanymi na rzecz innych podmiotów
rezerwacjami częstotliwości, pozwoleniami
lub decyzjami o prawie do wykorzystania
częstotliwości;”,
- po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:
„2a) termin w jakim podmiot jest obowiązany
rozpocząć wykorzystywanie częstotliwości;”,
- uchyla się pkt 4,
- dodaje się pkt 5 w brzmieniu:
„5) proporcjonalne
i
niedyskryminacyjne
ograniczenia sposobu wykorzystywania
częstotliwości objętych rezerwacją mogące
polegać na określeniu rodzaju:
a)
sieci radiowych lub rodzaju technik
dostępu radiowego, które mogą być
używane z wykorzystaniem tych
212
częstotliwości, z zastrzeżeniem art. 1151
ust. 1,
b) usługi telekomunikacyjnej, która powinna
być świadczona z wykorzystaniem tych
częstotliwości, z zastrzeżeniem art. 1151
ust. 2,
c) usługi telekomunikacyjnej objętej zakazem
świadczenia z wykorzystaniem tych
częstotliwości, z zastrzeżeniem art. 1151
ust. 3.”;
Po art. 115 dodaje si art. 115¹ w brzmieniu:
art.
„Art.115¹. 1. Prezes UKE może określić w
115¹
rezerwacji częstotliwości ograniczenie sposobu
wykorzystywania objętych nią częstotliwości, o
którym mowa w art. 115 ust. 2 pkt 5 lit. a, w
przypadku gdy wprowadzenie takiego
ograniczenia jest uzasadnione koniecznością:
1)
uniknięcia szkodliwych zaburzeń
elektromagnetycznych lub szkodliwych
zakłóceń;
2)
ochrony ludności przed oddziaływaniem pól
elektromagnetycznych;
3)
zapewnienia jakości technicznej usługi;
4)
zapewnienia jak najszerszego
współużytkowania częstotliwości;
5)
zagwarantowania efektywnego wykorzystania
częstotliwości lub
6)
zapewnienia realizacji celu leżącego w
interesie publicznym, w szczególności
takiego jak:
a) bezpieczeństwo życia,
b) wspieranie
spójności społecznej,
regionalnej lub terytorialnej,
c) unikanie
nieefektywnego
wykorzystywania częstotliwości,
d) promowanie różnorodności kulturowej i
językowej oraz pluralizmu mediów, w
szczególności poprzez świadczenie
213
nadawczych usług radiowych i
telewizyjnych.
2. Prezes UKE może określić w rezerwacji
częstotliwości ograniczenie sposobu
wykorzystywania objętych nią częstotliwości, o
którym mowa w art. 115 ust. 2 pkt 5 lit. b, w
przypadku gdy wprowadzenie takiego
ograniczenia jest uzasadnione koniecznością
realizacji celu leżącego w interesie publicznym, o
którym mowa w ust. 1 pkt 6.
3. Prezes UKE może określić w rezerwacji
częstotliwości ograniczenie sposobu
wykorzystywania objętych nią częstotliwości, o
którym mowa w art. 115 ust. 2 pkt 5 lit. c, w
przypadku gdy jest to uzasadnione koniecznością
ochrony usług związanych z zapewnieniem
bezpieczeństwa życia..
4. Do decyzji o rezerwacji częstotliwości
określającej ograniczenia sposobu
wykorzystywania częstotliwości objętych
rezerwacją, o których mowa w art. 115 ust. 2 pkt 5,
stosuje się przepisy o postępowaniu
konsultacyjnym. W przypadku konkursu, przetargu
albo aukcji przepis stosuje się do projektu decyzji
a nie do decyzji.
art. 119 w art. 119:
a) ust. 1-3 otrzymują brzmienie:
„1. W ogłoszeniu o przetargu albo aukcji określa
się również wysokość wadium.
2. Wysokość wadium nie może być niższa niż 5 %
opłaty rocznej za prawo do dysponowania
częstotliwością, o której mowa w art. 185 ust. 4, i
wyższa niż 200 % tej opłaty, jednakże nie niższa
niż 500 złotych. W przypadku przetargu i aukcji na
kilka rezerwacji – wysokość wadium i obowiązek
wpłaty dotyczą każdej rezerwacji.
3. Wycofanie oferty z przetargu albo aukcji po
214
upływie terminu na składanie ofert,
niezadeklarowanie kwoty pierwszego postąpienia
w aukcji lub rezygnacja przez podmiot wyłoniony,
o którym mowa w art. 118b ust. 1 lub 2, z
uzyskania rezerwacji częstotliwości, w tym
niezłożenie wniosku, o którym mowa w art. 118c
ust. 3, powoduje utratę wadium.”,
b) po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:
„3a. W przypadku gdy uczestnik przetargu albo
aukcji został podmiotem wyłonionym dla więcej
niż jednej rezerwacji, przepis ust. 3 stosuje się
odpowiednio do każdej oferty.”,
c) ust. 4 -6 otrzymują brzmienie:
„4. Wadium wniesione przez podmiot wyłoniony,
o którym mowa w art. 118b ust. 1 lub 2, podlega
zaliczeniu na poczet opłaty za rezerwację
częstotliwości. W przypadku gdy wadium jest
wyższe od tej opłaty, Prezes UKE w terminie 7 dni
od dnia ogłoszenia wyników zwraca nadwyżkę.
5. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu
albo aukcji, który spełnił warunki uczestnictwa
przetargu albo aukcji oraz osiągnął minimum
kwalifikacyjne, jeżeli zostało określone w
dokumentacji, podlega zwrotowi w terminie 14 dni
od dnia doręczenia decyzji o dokonaniu rezerwacji
częstotliwości dla podmiotu wyłonionego.
6. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu
albo aukcji, który nie spełnił warunków
uczestnictwa w przetargu albo aukcji lub nie
osiągnął minimum kwalifikacyjnego, jeżeli zostało
określone w dokumentacji, podlega zwrotowi
w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia wyników
przetargu albo uznania go za nierozstrzygnięty.”;
Art.
Art. 145 ust. 5 i 6
145 ust. b) dodaje się ust. 5 i 6 w brzmieniu:
5 i 6
„5. Prezes UKE może w pozwoleniu zobowiązać
215
Dokumenty związane z tym projektem:
-
627-cz-1
› Pobierz plik
-
627-cz-2
› Pobierz plik