eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 627
  • Data wpłynięcia: 2012-07-23
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2012-11-16
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1445

627-cz-1



oraz konkursu, w tym:

a) powoływania i pracy komisji

przetargowej, aukcyjnej oraz komisji

konkursowej,

b) sposób wpłaty i zwrotu wadium - w

przypadku przetargu oraz aukcji

- kierując się potrzebą zapewnienia obiektywnych,

przejrzystych i niedyskryminujących żadnego

uczestnika warunków przetargu, aukcji oraz

konkursu, jak również przejrzystych warunków

podejmowania rozstrzygnięć.”;



w art. 144:
art. 144 a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
ust. 2 i
„2. Nie wymaga pozwolenia używanie
3
urządzenia radiowego nadawczego lub

nadawczo-odbiorczego:

1)
używanego przez zagraniczny statek

powietrzny, morski lub żeglugi śródlądowej,

zgodnie z międzynarodowymi przepisami

radiokomunikacyjnymi, jeżeli urządzenie

zostało dopuszczone do używania przez

właściwy organ;

2)
używanego, zgodnie z przepisami

międzynarodowymi, w służbie amatorskiej

przez cudzoziemca podczas pobytu na

terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli

jednorazowo pobyt taki nie jest dłuższy niż

90 dni;

3) końcowego:

a) dołączanego do zakończenia sieci

telekomunikacyjnej, z wyłączeniem

urządzeń stosowanych w służbie

lotniczej, morskiej lub żeglugi

śródlądowej,

b) służącego do utrzymywania łączności z

przebywającym krótkookresowo na

terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub

znajdującym się na nim w tranzycie,

206


zagranicznym pojazdem, statkiem

powietrznym, morskim lub statkiem

żeglugi śródlądowej, przytwierdzonego

w sposób trwały do tego pojazdu lub

statku, wykorzystującego

międzynarodowo uzgodnione zakresy

częstotliwości;

c) wykorzystującego zakresy częstotliwości

zarezerwowane na rzecz podmiotu

uprawnionego do dysponowania

częstotliwością, o ile rezerwacja

częstotliwości przewiduje zwolnienie z

obowiązku uzyskania pozwolenia

radiowego i określa warunki

wykorzystywania częstotliwości;

d) będącego urządzeniem klasy 1, o którym

mowa w art. 154 ust. 3.”,



b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Minister właściwy do spraw łączności może, w

drodze rozporządzenia, rozszerzyć zakres

urządzeń radiowych nadawczych lub

nadawczo-odbiorczych, które mogą być

używane bez pozwolenia kierując się zasadą

zwiększania liczby rodzajów takich urządzeń

przy uwzględnieniu potrzeby harmonijnego

gospodarowania widmem radiowym,

określając:

1) warunki używania urządzeń radiowych

nadawczych lub nadawczo-odbiorczych,

które mogą być używane bez pozwolenia,

w szczególności:

a) tryb i warunki rejestracji używania

tych urządzeń,

b) zakresy wykorzystywanych przez nie

częstotliwości,

c) maksymalną moc promieniowania lub

maksymalne natężenie pola

magnetycznego,

207

d) obszar
używania tych urządzeń;
2) rodzaje
służb.”;
art. 5
3. Decyzje dotyczące przyznawania praw
N
Obowi
Art. 126. 2. 2. Przydział numeracji o ustalonym
ust. 3
użytkowania są podejmowane, ogłaszane i
zuj cy
przeznaczeniu następuje w terminie nie dłuższym
podawane do wiadomości publicznej jak
art. 126 niż 3 tygodnie od dnia złożenia wniosku.
najszybciej po wpłynięciu całkowitej dokumentacji
ust. 2 i
wniosku do krajowego organu regulacyjnego, w
114 ust. Art. 114. 4.
Decyzję w sprawie rezerwacji
terminie trzech tygodni – w przypadku numerów
4 PT
częstotliwości wydaje Prezes UKE w terminie 6
przyznanych do realizacji szczególnych zadań w
tygodni od dnia złożenia wniosku przez podmiot
ramach krajowego planu numeracji oraz w terminie
ubiegający się o rezerwację częstotliwości, z
sześciu tygodni – w przypadku częstotliwości
zastrzeżeniem ust. 4a.
radiowych, które przyznano na potrzeby usług
łączności elektronicznej w ramach krajowej tabeli
przeznaczeń częstotliwości. Termin sześciu tygodni
pozostaje bez uszczerbku dla obowiązujących
postanowień umów międzynarodowych
dotyczących użytkowania częstotliwości radiowych
lub pozycji orbitalnych.
art. 5
4. W przypadku gdy po konsultacji
N
Obow.
Art. 126

ust. 4
przeprowadzonej z zainteresowanymi stronami
art. 126 3. Prezes UKE przydziela numerację, o przydział
zgodnie z art. 6 dyrektywy 2002/21/WE
ust. 3
której wpłynął więcej niż jeden wniosek:
(dyrektywa ramowa) postanowiono, że prawa
1) po przeprowadzeniu postępowania
użytkowania numeracji o szczególnym znaczeniu
konsultacyjnego,
gospodarczym mają być przyznane po
2) w drodze przetargu, jeżeli w postępowaniu
przeprowadzeniu konkurencyjnej lub
konsultacyjnym stwierdzono konieczność
porównawczej procedury selekcji, państwa
przeprowadzenia takiego postępowania
członkowskie mogą przedłużyć maksymalny
- w terminie nie dłuższym niż 6 tygodni od dnia
termin trzech tygodni o kolejne trzy tygodnie.
złożenia pierwszego wniosku.
W odniesieniu do konkurencyjnej lub
porównawczej procedury selekcji dla
częstotliwości radiowych stosuje się art. 7.
art. 5
5. Państwa członkowskie nie ograniczają liczby N

ust. 5
praw użytkowania, które mają zostać przyznane, z
wyjątkiem sytuacji, gdy jest to niezbędne do
zapewnienia skutecznego wykorzystania
częstotliwości radiowych zgodnie z art. 7.
art. 5
6. Właściwe organy krajowe zapewniają skuteczne T
Art.
w art. 116:

ust. 6
i efektywne użytkowanie częstotliwości radiowych
116 ust. po ust. 8 dodaje się ust. 8a w brzmieniu:
zgodnie z art. 8 ust. 2 i art. 9 ust. 2 dyrektywy
8a
„8a. Prezes UKE w porozumieniu z Prezesem

208

2002/21/WE (dyrektywa ramowa). Zapewniają

UOKiK może, w drodze decyzji, odmówić
one, aby w wyniku przekazania lub gromadzenia

rezerwacji częstotliwości na kolejny okres, jeżeli
praw użytkowania częstotliwości radiowych nie

przemawia za tym potrzeba zapewnienia
występowało zakłócenie konkurencji. Państwa

równoważnej i skutecznej konkurencji lub
członkowskie mogą w tym celu podjąć

istotnego zwiększenia efektywności wykorzystania
odpowiednie środki, takie jak nałożenie obowiązku

częstotliwości, w szczególności w przypadku gdy
sprzedaży lub dzierżawy praw użytkowania

dokonanie częstotliwości na kolejny okres
częstotliwości radiowych.";

mogłoby doprowadzić do nadmiernego skupienia

częstotliwości w gestii tego podmiotu. W

przypadku wydania decyzji o odmowie rezerwacji

częstotliwości na kolejny okres, stosuje się ust. 1-

6.”,


Art.
w art. 118 po ust. 4 dodaje się ust. 4a w
118 ust. brzmieniu:
4a

„4a. Określając warunki uczestnictwa w aukcji

Prezes UKE może wyłączyć od udziału w aukcji

podmiot dysponujący lub podmiot z grupy

kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego

2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów

dysponującej zasobem częstotliwości o

właściwościach odpowiadającym częstotliwościom

z zakresu, którego dotyczy aukcja.”,


Art.
w art. 118a:
118a
a) dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
ust. 2a „2a. Kryterium oceny ofert w ramach aukcji jest

wysokość kwoty zadeklarowanej przez uczestnika

aukcji.”,


Obow.
„4. W sprawie zachowania warunków konkurencji,
Art.
o których mowa w ust. 1 pkt 1 i ust. 3 pkt 1, Prezes
118a
UKE zasięga opinii Prezesa UOKiK.”,
ust. 4



Art.
w art. 123 w ust. 1 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
123 ust. „4) nierozpoczęcia wykorzystywania
1 pkt 4
częstotliwości objętych rezerwacją w terminie,
o którym mowa w art. 115 ust. 2 pkt 2a, z

209

przyczyn leżących po stronie podmiotu
dysponującego rezerwacją częstotliwości;”,
art. 6

T
Art.
w art. 114:

ust. 1
"1. Ogólne zezwolenie na udostępnianie sieci lub
114
a) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
świadczenie usług łączności elektronicznej oraz

„3. Rezerwacji częstotliwości dokonuje się dla
prawa użytkowania częstotliwości radiowych i

podmiotu, który spełnia wymagania określone
prawa użytkowania numerów mogą być poddane

ustawą oraz jeżeli częstotliwości objęte
jedynie wymogom określonym w załączniku. Takie

wnioskiem:
wymogi powinny być niedyskryminacyjne,

1) są dostępne;
proporcjonalne i przejrzyste, a w przypadku praw

2) zostały przeznaczone w Krajowej Tablicy
użytkowania częstotliwości radiowych – zgodne z

Przeznaczeń Częstotliwości dla
art. 9 dyrektywy 2002/21/WE (dyrektywa

wnioskowanej służby radiokomunikacyjnej
ramowa).";

oraz plan zagospodarowania częstotliwości

przewiduje ich zagospodarowanie zgodnie z

wnioskiem;

3) mogą być chronione przed szkodliwymi

zakłóceniami;

4) mogą być wykorzystywane przez urządzenie

radiowe bez powodowania szkodliwych

zaburzeń elektromagnetycznych lub kolizji z

przyznanymi na rzecz innych podmiotów

rezerwacjami, pozwoleniami radiowymi lub

decyzjami, o których mowa w art. 144a i art.

144b;

5) mogą być wykorzystywane w sposób

efektywny;

6) zostały międzynarodowo uzgodnione w

zakresie i formie określonej w

międzynarodowych przepisach

radiokomunikacyjnych lub umowach, których

Rzeczpospolita Polska jest stroną - w

przypadku gdy zachodzi możliwość

powodowania szkodliwych zaburzeń poza

granicami Rzeczypospolitej Polskiej.”,

b) ust. 4a otrzymuje brzmienie:

„4a. Jeżeli dokonanie rezerwacji częstotliwości

wymaga przeprowadzenia przetargu, aukcji,

konkursu albo uzgodnień międzynarodowych,

Prezes UKE wydaje decyzję w sprawie rezerwacji

210
strony : 1 ... 60 ... 100 ... 112 . [ 113 ] . 114 ... 120 ... 128

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: