eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 627
  • Data wpłynięcia: 2012-07-23
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2012-11-16
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1445

627-cz-1


3) Europejski Komitet do spraw Normalizacji
Elektrotechniki (CENELEC);
4) Międzynarodową Komisję
Elektrotechniczną (IEC);
5) Europejski Instytut Norm
Telekomunikacyjnych (ETSI).
4. Wymagania i zalecenia, o których mowa w
ust. 3, zwane są dalej "przepisami
międzynarodowymi".
Art. 17 ust. 2 akapit trzeci otrzymuje brzmienie:
N
Obow.
Art. 3. 1. Do stosunków prawnych z zakresu

ust. 2 "W przypadku braku takich norm lub specyfikacji,
art. 3
telekomunikacji stosuje się przepisy Prawa
akapit
państwa członkowskie zachęcają do wdrożenia
telekomunikacyjnego, o ile wiążące
3
międzynarodowych norm lub zaleceń przyjętych
Rzeczpospolitą Polską ratyfikowane umowy
przez Międzynarodową Unię Telekomunikacyjną
międzynarodowe nie stanowią inaczej.
(ITU), Europejską Organizację Poczty i
2. Jeżeli wiążące Rzeczpospolitą Polską umowy
Telekomunikacji (CEPT), Międzynarodową
międzynarodowe, w tym wiążące uchwały
Organizację Normalizacyjną (ISO) lub
organizacji międzynarodowych ustanowionych
Międzynarodową Komisję Elektrotechniczną
tymi umowami, przewidują jednakowe
(IEC).";
traktowanie podmiotu polskiego i podmiotu
obcego, minister właściwy do spraw łączności
zapewni również w aktach wykonawczych do
niniejszej ustawy jednakowe traktowanie tych
podmiotów.
3. Dla zwiększenia efektywności
telekomunikacji minister właściwy do spraw
łączności może, w drodze rozporządzenia,
wprowadzić do stosowania wymagania i
zalecenia międzynarodowe o charakterze
specjalistycznym, w tym dotyczące
bezpieczeństwa i prawidłowości
telekomunikacji, gospodarowania numeracją,
częstotliwościami oraz zasobami orbitalnymi,
ustanawiane w szczególności przez:
1) Międzynarodowy Związek
Telekomunikacyjny (ITU);
2) Europejską Konferencję Administracji
Pocztowych i Telekomunikacyjnych (CEPT);
3) Europejski Komitet do spraw Normalizacji
Elektrotechniki (CENELEC);

176

4) Międzynarodową Komisję
Elektrotechniczną (IEC);
5) Europejski Instytut Norm
Telekomunikacyjnych (ETSI).
4. Wymagania i zalecenia, o których mowa w
ust. 3, zwane są dalej "przepisami
międzynarodowymi".
Art. 17 "4. W przypadku gdy Komisja zamierza
N


ust. 4
wprowadzić obowiązek wdrożenia niektórych norm
lub specyfikacji, publikuje odpowiednią informację
w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej oraz
wzywa wszystkie zainteresowane strony do
publicznego wypowiedzenia się w tej sprawie.
Komisja podejmuje odpowiednie środki
wykonawcze oraz wprowadza obowiązek
wdrożenia odpowiednich norm, zamieszczając
odesłanie do nich, jako norm obowiązkowych w
liście norm lub specyfikacji opublikowanej w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Art. 17 5. W przypadku gdy Komisja uzna, ze normy lub N


ust. 5
specyfikacje, o których mowa w ust.1, nie
przyczyniają się już dłużej do harmonizacji
świadczonych usług łączności elektronicznej, albo
że nie odpowiadają już potrzebom konsumentów
lub utrudniają postęp technologiczny, usuwa je z
listy norm lub specyfikacji, o której mowa w ust.1,
działając zgodnie z procedurą doradczą, o której
mowa w art. 22 ust.2.";
Art. 17 w ust. 6 słowa "usunie je z listy norm lub N

ust. 6
specyfikacji, o których mowa w ust. 1, działając
zgodnie z procedurą określoną w art. 22 ust. 3"
zastępuje się słowami "podejmuje właściwe środki
wykonawcze i usuwa te normy lub specyfikacje z
listy norm lub specyfikacji, o której mowa w ust.
1.";
Art. 17 "6a. rodki wykonawcze mające na celu zmianę N

ust. 6a elementów innych niż istotne niniejszej dyrektywy
poprzez jej uzupełnienie, o których mowa w ust. 4 i
6, przyjmowane są zgodnie z procedurą regulacyjną

177

połączoną z kontrolą, o której mowa w art. 22 ust.
3.";
Art. 18 "c) podmioty świadczące usługi i dostarczające N
Obow.
Art. 132. 3. Minister właściwy do spraw
ust. 1 urządzenia telewizji cyfrowej – do współpracy przy
art. 132 łączności określi, w drodze rozporządzenia,
lit c
świadczeniu interoperacyjnych usług telewizyjnych
ust. 3 Pt wymagania techniczne i eksploatacyjne dla
dla niepełnosprawnych użytkowników

odbiorników cyfrowych, mając na uwadze
końcowych.";

zapewnienie ich interoperacyjności oraz

ułatwienie dostępu dla osób niepełnosprawnych.


Rozpor
Rozporz dzenie Ministra Infrastruktury z
z dzeni
dnia 18 grudnia 2009 r. w sprawie wymagań
e z art. technicznych i eksploatacyjnych dla urz dzeń
132 ust. konsumenckich słu cych do odbioru
3 Pt

cyfrowych naziemnych transmisji

telewizyjnych (Dz. U. Nr 221, poz. 1742).


Art. 25 Art. 25 ustawy o wdro eniu naziemnej
ustawy

telewizji cyfrowej (weszła w ycie z dniem 10
o
sierpnia 2011 r.):
wdro e
Art. 25. Dotychczasowe przepisy wykonawcze
niu
wydane na podstawie art. 132 ust. 3 ustawy
naziem
wymienionej w art. 22 zachowują moc do dnia
nej
wejścia w życie przepisów wykonawczych
telewizj
wydanych na podstawie art. 132 ust. 3 tej
i
ustawy, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą,
cyfrowe nie dłużej jednak niż przez okres 36 miesięcy od
j
dnia wejścia w życie niniejszej ustawy, i mogą
być zmieniane na podstawie art. 132 ust. 3 i 4
ustawy wymienionej w art. 22, w brzmieniu
nadanym niniejszą ustawą.
Art. 18 skreśla się ust. 3;
N

Uchylony przepis był skierowany do Komisji
ust. 3
Europejskiej
Art. 19 Artykuł 19
N
Obow.
Art. 19. 3. Prezes UKE uwzględnia przy
Procedury harmonizacji
Art. 19 stosowaniu ustawy w największym możliwie
1. Bez uszczerbku dla art. 9 niniejszej dyrektywy
ust. 3
stopniu wytyczne Komisji Europejskiej w
oraz art. 6 i 8 dyrektywy 2002/20/WE (dyrektywa o
sprawie analizy rynku i ustalania znaczącej
zezwoleniach), w przypadku gdy Komisja
pozycji rynkowej oraz zalecenie Komisji w ich
stwierdzi, że rozbieżności we wdrażaniu przez
aktualnym brzmieniu, a w przypadku odstąpienia
krajowe organy regulacyjne zadań regulacyjnych
od ich stosowania powiadamia Komisję

178

określonych w niniejszej dyrektywie i w
Europejską, uzasadniając swe stanowisko.
dyrektywach szczegółowych mogą stwarzać
przeszkody w tworzeniu rynku wewnętrznego,
może ona wydać zalecenie lub decyzję co do
zharmonizowanego stosowania przepisów
niniejszej dyrektywy i dyrektyw szczegółowych w
celu przyspieszenia realizacji celów określonych w
art. 8, w jak największym stopniu uwzględniając
opinię BEREC.
2. Wydając zalecenie zgodnie z ust. 1, Komisja
działa zgodnie z procedurą doradczą, o której
mowa w art. 22 ust. 2.
Państwa członkowskie zapewniają, aby krajowe
organy regulacyjne w jak największym stopniu
uwzględniały te zalecenia przy wypełnianiu swoich
zadań. W przypadku gdy krajowy organ
regulacyjny postanowi nie stosować się do danego
zalecenia, informuje o tym Komisję, uzasadniając
swoje stanowisko.
3. Decyzje przyjęte zgodnie z ust. 1 mogą zawierać
jedynie określenie zharmonizowanego lub
skoordynowanego podejścia w celu rozwiązania
następujących kwestii:
a) niespójnego wdrażania przez krajowe organy
regulacyjne ogólnych podejść regulacyjnych
dotyczących regulacji rynków łączności
elektronicznej przy zastosowaniu art. 15 i 16, jeżeli
tworzy to barierę dla rynku wewnętrznego; decyzje
takie nie odnoszą się do szczegółowych
powiadomień wydawanych przez krajowe organy
regulacyjne zgodnie z art. 7a;
W takim przypadku Komisja przedstawia projekt
decyzji jedynie:
- co najmniej po dwóch latach od przyjęcia
swojego zalecenia dotyczącego tej samej kwestii,
oraz
- przy uwzględnieniu w jak największym stopniu
opinii BEREC w tej sprawie na temat przyjęcia
takiej decyzji, którą to opinię BEREC dostarcza w

179

okresie trzech miesięcy od wystąpienia o nią przez
Komisję;
b) numerowania, w tym zakresów numerów,
przenoszenia numerów i identyfikatorów,
systemów translacji numerów i adresów oraz
dostępu do służb ratowniczych pod numerem 112.
4. Decyzja, o której mowa w ust. 1, mająca na celu
zmianę elementów innych niż istotne niniejszej
dyrektywy poprzez jej uzupełnienie, jest
przyjmowana zgodnie z procedurą regulacyjną
połączoną z kontrolą, o której mowa w art. 22 ust.
3.
5. BEREC może z własnej inicjatywy doradzić
Komisji, czy należy przyjąć środki zgodnie z ust.
1.";
Art. 20 "1. Jeżeli w związku z istniejącymi obowiązkami N
Obowi
Art. 27. 1. Prezes UKE może, na pisemny

ust. 1
wynikającymi z niniejszej dyrektywy lub dyrektyw
zuj cy
wniosek każdej ze stron negocjacji o zawarcie
szczegółowych dojdzie do sporu między
art. 27 umowy o dostępie telekomunikacyjnym w
przedsiębiorstwami udostępniającymi sieci lub
PT
zakresie połączenia sieci albo z urzędu, w drodze
usługi łączności elektronicznej w państwie
postanowienia, określić termin zakończenia
członkowskim lub do sporu między takimi
negocjacji o zawarcie tej umowy, nie dłuższy niż
przedsiębiorstwami a innymi przedsiębiorstwami w
90 dni, licząc od dnia wystąpienia z wnioskiem o
państwie członkowskim korzystającymi z
zawarcie umowy o dostępie
obowiązku zapewnienia dostępu lub wzajemnych
telekomunikacyjnym.
połączeń wynikającego z niniejszej dyrektywy lub
2. W przypadku niepodjęcia negocjacji o
z dyrektyw szczegółowych, krajowy organ
zawarcie umowy o dostępie
regulacyjny na wniosek którejkolwiek ze stron i
telekomunikacyjnym w zakresie połączenia
bez uszczerbku dla przepisów ust. 2 wydaje
sieci, odmowy połączenia sieci
wiążącą decyzję celem rozstrzygnięcia sporu w jak
telekomunikacyjnych przez podmiot do tego
najkrótszym terminie, a w każdym razie w terminie
obowiązany lub niezawarcia umowy o dostępie
nieprzekraczającym czterech miesięcy, chyba że
telekomunikacyjnym w zakresie połączenia sieci
zachodzą wyjątkowe okoliczności. Dane państwo
w terminie, o którym mowa w ust. 1, lub
członkowskie wymaga, aby wszystkie strony sporu
niezawarcia umowy w terminie 90 dni licząc od
w pełni współpracowały z krajowym organem
dnia wystąpienia z wnioskiem o zawarcie
regulacyjnym.";
umowy o dostępie telekomunikacyjnym, każda
ze stron może zwrócić się do Prezesa UKE z
wnioskiem o wydanie decyzji w sprawie
rozstrzygnięcia kwestii spornych lub określenia
warunków współpracy.

180
strony : 1 ... 60 ... 100 ... 106 . [ 107 ] . 108 ... 120 ... 128

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: