Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3661
- Data wpłynięcia: 2015-07-10
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2015-08-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1642
3661
zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłużenie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:
Wprowadzane obciążenia są przystosowane do ich
tak
elektronizacji.
nie
nie dotyczy
Komentarz:
9. Wpływ na rynek pracy
Projektowane regulacje nie będą miały wpływu na wielkość zatrudnienia.
10. Wpływ na pozostałe obszary
środowisko naturalne
demografia
informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe
zdrowie
inne:
Omówienie wpływu
-
11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego
Wydanie przepisów rozporządzenia.
12. W jaki sposób i kiedy nastąpi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostaną zastosowane?
13. Załączniki (istotne dokumenty źródłowe, badania, analizy itp.)
Brak.
60-06-dg
Projekt
R O Z P O R Z Ź Z ź N I ź
M I N I S T R A O B R O N Y N A R O Ź O W ź J
z dnia
w sprawie szczegółowego zakresu i sposobu realizacji zadań państwowej morskiej
służby hydrograficznej.
Na podstawie art. 41d ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich
Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. z 2013 r. poz. 934 i 1014 oraz z
2015 r. poz. …) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa szczegółowy zakres i sposób realizacji zadań państwowej
morskiej służby hydrograficznej.
§ 2. 1. Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej przeznaczone jest do kompleksowej
realizacji procesu zabezpieczenia nawigacyjno-hydrograficznego (NHZ) i oceanograficzno-
-meteorologicznego (MźTOC) działań sił Marynarki Wojennej oraz wykonywania zadań
państwowej morskiej służby hydrograficznej w zakresie hydrografii i kartografii morskiej.
2. Zadania Biura Hydrograficznego Marynarki Wojennej w zakresie pełnienia funkcji
państwowej morskiej służby hydrograficznej:
1)
planowanie, koordynowanie, nadzorowanie i weryfikacja prac hydrograficznych na
polskich obszarach morskich, prowadzonych przez wydzielone siły i środki Marynarki
Wojennej, w celu opracowania oraz aktualizacji nawigacyjnych map morskich,
publikacji nautycznych i wydawnictw specjalnych wynikających z potrzeb obronnych;
2)
planowanie, koordynowanie i weryfikacja prac geodezyjnych na polskich obszarach
morskich oraz w pasie nadbrzeżnym, w portach i przystaniach morskich dla potrzeb
bezpieczeństwa żeglugi i kartografii morskiej oraz wydawnictw specjalnych
wynikających z potrzeb obronnych;
3)
redagowanie, wydawanie i aktualizacja morskich map nawigacyjnych i publikacji
nautycznych, w tym tygodniowego biuletynu „Wiadomości eglarskie”;
4)
utrzymywanie międzynarodowego i krajowego serwisu cyfrowych map nawigacyjnych
(edycja, aktualizacja i dystrybucja);
– 2 –
5)
utrzymywanie krajowego zasobu danych hydrograficznych i oceanograficznych;
6)
koordynowanie krajowego systemu obiegu informacji nautycznej i ostrzeżeń
nawigacyjnych (pełnienie funkcji Krajowego Koordynatora Ostrzeżeń Nawigacyjnych
w ramach systemu światowego), a także dokonywanie uzgodnień dotyczących
zamykania stref i ogłaszania akwenów niebezpiecznych dla żeglugi i rybołówstwa;
7)
koordynowanie wszelkich prac pomiarowych i badawczych w zakresie hydrografii i
kartografii morskiej, (z wyjątkiem prac leżących w gestii żłównego żeodety Kraju i
żłównego żeologa Kraju) we współpracy z administracją morską;
8)
uczestniczenie w działalności i reprezentowanie Rzeczpospolitej Polskiej na forum
Międzynarodowej Organizacji Hydrograficznej i innych organizacji i instytucji
międzynarodowych, zajmujących się problematyką hydrograficzną, nawigacyjną,
kartograficzną, hydrometeorologiczną oraz bezpieczeństwa żeglugi;
9)
weryfikowanie wyników prac hydrograficznych prowadzonych przez wszystkich
wykonawców na polskich obszarach morskich.
3. Zadania służby hydrograficznej w zakresie planowania, nadzorowania i
weryfikowania prac hydrograficznych oraz geodezyjnych realizować na podstawie
opracowanego i zatwierdzonego „Projektu technicznego na wykonywanie pomiarów
hydrograficznych” na dany rok kalendarzowy.
§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTźR OBRONY NAROŹOWźJ
W porozumieniu:
MINISTźR INFRASTRUKTURY
I ROZWOJU
– 3 –
UZASAŹNIźNIź
Projektowane rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej w sprawie szczegółowego
zakresu i sposobu realizacji zadań służby hydrograficznej wraz z uzasadnieniem oraz oceną
skutków regulacji (OSR), zwane dalej „rozporządzeniem”, wykonuje upoważnienie
ustawowe zawarte w art. 41d ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich
Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. z 2013 r. poz. 934 i 1014 oraz z
2015 r. poz. …), zwanej dalej „ustawą”.
Rozporządzenie określa szczegółowy zakres i sposób realizacji zadań państwowej
morskiej służby hydrograficznej.
Zgodnie z art. 41a ust. 2 ustawy, Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej w celu
realizacji zadań, o których mowa w art. 41 ust. 1 pkt 7 i 8, zawiera porozumienia określające
formę i zakres przekazywanych danych oraz ilość i rodzaje map i publikacji nautycznych.
Celem przyjęcia takiego rozwiązania było zapewnienie kompleksowego zabezpieczenia
wykonywania zadań morskiej państwowej służby hydrograficznej przez Biuro
Hydrograficzne Marynarki Wojennej przy wsparciu administracji morskiej. Regulacja prawna
wnosi podział zakresu i sposobu realizacji zadań w tym obszarze.
Proponuje się, aby rozporządzenie weszło w życie po upływie 14 dni od dnia
ogłoszenia.
Rozporządzenie nie podlega notyfikacji Komisji źuropejskiej, zgodnie z § 4
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Źz. U. Nr 239,
poz. 2039, z późn. zm.). Nie istnieje również konieczność przedstawiania rozporządzenia
właściwym instytucjom i organom Unii źuropejskiej, zgodnie z § 39 uchwały nr 190 Rady
Ministrów z dnia 29 października 2013 r. – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P.
poz. 979).
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Źz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.), rozporządzenie zostało
zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.
Stosownie do postanowień § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października
2013 r. – Regulamin pracy Rady Ministrów projekt rozporządzenia został zamieszczony w
– 4 –
Biuletynie Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji, w zakładce Rządowy
Proces Legislacyjny.
Rozporządzenie nie jest sprzeczne z prawem Unii źuropejskiej.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3661
› Pobierz plik