eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3433
  • Data wpłynięcia: 2015-05-22
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • data uchwalenia: 2015-09-10
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1607

3433

międzynarodowej.
Wnioskodawca jest powiadamiany na
piśmie o takiej zmianie państwa
członkowskiego dokonującego ustalenia
odpowiedzialnego
państwa
członkowskiego oraz o dacie, kiedy to
nastąpiło.
85.
Art. 20
5. Wnioskodawca, który przebywa w N



ust. 5
innym państwie członkowskim bez
dokumentu pobytu lub który tam składa
wniosek
o
udzielenie
ochrony
międzynarodowej
po
wycofaniu
swojego pierwszego wniosku złożonego
w innym państwie członkowskim w
trakcie postępowania w sprawie
ustalenia odpowiedzialnego państwa
członkowskiego,
zostaje
wtórnie
przejęty, na warunkach ustanowionych
w art. 23, 24, 25 i 29, przez państwo
członkowskie, w którym ten wniosek o
udzielenie ochrony międzynarodowej
został najpierw złożony, w celu
zakończenia postępowania w sprawie
ustalenia odpowiedzialnego państwa
członkowskiego.
Obowiązek ten wygasa, w przypadku
gdy państwo członkowskie, do którego
zwrócono
się
o
dokończenie
postępowania w sprawie ustalenia
odpowiedzialnego
państwa
członkowskiego, jest w stanie dowieść,
że
wnioskodawca
opuścił
w
międzyczasie
terytorium
państw
członkowskich na okres dłuższy niż trzy
miesiące lub uzyskała dokument pobytu
od innego państwa członkowskiego.
Wniosek
złożony
po
okresie
nieobecności, o którym mowa w
akapicie drugim, uznawany jest za nowy

36
wniosek,
stanowiący
podstawę
wszczęcia nowego postępowania w
sprawie
ustalenia
odpowiedzialnego
państwa członkowskiego.
Sekcja II
Postępowanie w sprawie przejęcia
Art. 21
Złożenie wniosku o przejęcie
86.
Art. 21
1. W
przypadku
gdy
państwo T
Art. 36 ust. 2
Art. 36. 2. Szef Urzędu jest organem

ust. 1
członkowskie, w którym został złożony
ustawy z dnia 13
właściwym w sprawach , o których mowa w
wniosek
o
udzielenie
ochrony
czerwca 2003 r. o
art. 17, art. 18, art. 21-23, art. 25, art. 33-34
międzynarodowej, uznaje, że inne
udzielaniu
rozporządzenia 604/2013.
państwo
członkowskie
jest
cudzoziemcom

odpowiedzialne
za
rozpatrywanie
ochrony na
wniosku, może, tak szybko jak to
terytorium
możliwe, i w każdym przypadku w
Rzeczypospolitej
ciągu trzech miesięcy od daty złożenia
w brzmieniu
wniosku w rozumieniu art. 20 ust. 2
nadanym przez
zwrócić się do innego państwa
projekt
członkowskiego
o
przejęcie
wnioskodawcy.
Niezależnie od akapitu pierwszego, w
przypadku
uzyskania
trafienia
w
systemie źurodac odnoszącego się do
danych zarejestrowanych zgodnie z art.
14 rozporządzenia (Uź) nr 603/2013
wniosek jest przesyłany w ciągu dwóch
miesięcy od uzyskania tego trafienia na
mocy art. 15 ust. 2 tego rozporządzenia.
W przypadku gdy wniosek o przejęcie
wnioskodawcy nie został wniesiony w
terminach określonych w akapitach
pierwszym i drugim, odpowiedzialność
za rozpatrzenie wniosku o udzielenie
ochrony międzynarodowej spoczywa na
państwie członkowskim, w którym taki
wniosek został złożony.

37
87.
Art. 21
2. Wnioskujące państwo członkowskie T
Jak w poz. 86


ust. 2
może poprosić o pilną odpowiedź w
przypadkach, gdy wniosek o udzielenie
ochrony
międzynarodowej
został
złożony po tym jak odmówiono
zezwolenia na wjazd lub pozostanie, po
aresztowaniu za nielegalny pobyt lub po
doręczeniu lub wykonaniu decyzji o
wydaleniu.
We wniosku podawane są powody
uzasadniające pilną odpowiedź oraz
okres, w którym oczekuje się
odpowiedzi.
Okres
ten
wynosi
przynajmniej jeden tydzień.
88.
Art. 21
3. W przypadkach, o których mowa w T
Jak w poz. 86


ust. 3
ust. 1 i 2 wniosek o przejęcie przez inne
państwo członkowskie składany jest
przy
wykorzystaniu
standardowego
formularza oraz zawiera dowody lub
poszlaki opisane w dwóch wykazach,
wymienionych w art. 22 ust. 3 lub
odpowiednie fragmenty oświadczenia
złożonego
przez
wnioskodawcę,
umożliwiające
organom
państwa
członkowskiego, do którego kierowany
jest wniosek, sprawdzenie, czy jest ono
odpowiedzialne na podstawie kryteriów
ustanowionych
w
niniejszym
rozporządzeniu.
Komisja
w
drodze
aktów
wykonawczych
określa
jednolite
warunki przygotowywania i składania
wniosków o przejęcie. Te akty
wykonawcze przyjmowane są zgodnie z
procedurą sprawdzającą, o której mowa
w art. 44 ust. 2.
Art. 22
Odpowied na wniosek o przejęcie

38
89.
Art. 22
1. Państwo członkowskie, do którego T
Art. 36 ust. 2
Art. 36. 2. Szef Urzędu jest organem

ust. 1
został
skierowany
wniosek,
ustawy z dnia 13
właściwym w sprawach , o których mowa w
przeprowadza
niezbędne
czynności
czerwca 2003 r. o
art. 17, art. 18, art. 21-23, art. 25, art. 33-34
sprawdzające i podejmuje decyzję w
udzielaniu
rozporządzenia 604/2013.
sprawie wniosku o przejęcie osoby
cudzoziemcom

ubiegającej się o azyl w terminie dwóch
ochrony na
miesięcy od dnia otrzymania tego
terytorium
wniosku.
Rzeczypospolitej
w brzmieniu
nadanym przez
projekt
90.
Art. 22
2. W
postępowaniu w sprawie N



ust. 2
ustalenia odpowiedzialnego państwa
członkowskiego
wykorzystuje
się
materiały dowodowe oraz poszlaki.
91.
Art. 22
3. Komisja
w
drodze
aktów N



ust. 3
wykonawczych ustanawia i okresowo
lit. a
zmienia dwa wykazy określające
odpowiednie środki dowodowe i
poszlaki
zgodnie
z
kryteriami
określonymi w lit. a) i b) niniejszego
ustępu.
Te
akty
wykonawcze
przyjmowane są zgodnie z procedurą
sprawdzającą, o której mowa w art. 44
ust. 2.
a) ŹowódŚ

(i) odnosi się to do dowodów
formalnych, które określają
odpowiedzialność na mocy niniejszego
rozporządzenia, o ile nie zostały one
obalone przez dowód przeciwnyś

(ii) państwa członkowskie dostarczają
komitetowi przewidzianemu w art. 44
wzory różnych rodzajów dokumentów
administracyjnych, zgodnie z typologią
ustaloną
w
wykazie
dowodów
formalnych;

39

92.
Art. 22
b) poszlaki:
N



ust. 3

lit. b
(i) odnosi się to do przesłanek, które,
chociaż możliwe do obalenia, mogą
okazać się wystarczające w niektórych
przypadkach, zgodnie z przypisywaną
im wartością dowodowąś

(ii)
ich
wartość dowodową w
odniesieniu do odpowiedzialności za
rozpatrzenie wniosku o udzielenie
ochrony międzynarodowej ustala się
odrębnie w każdym przypadku.
93.
Art. 22
4. Wymagania dowodowe nie powinny N



ust. 4
wykraczać poza to, co jest niezbędne
dla właściwego stosowania niniejszego
rozporządzenia.
94.
Art. 22
5. Jeżeli nie dostarczono dowodu N



ust. 5
formalnego, państwo członkowskie, do
którego skierowano wniosek, uznaje
swoją odpowiedzialność, jeżeli poszlaki

spójne,
nadające
się
do
zweryfikowania
i
wystarczająco
szczegółowe
dla
ustalenia
odpowiedzialności.
95.
Art. 22
6. W przypadku gdy wnioskujące T
Jak w poz. 89


ust. 6
państwo członkowskie poprosiło o
rozpatrzenie sprawy w trybie pilnym,
zgodnie z przepisami art. 21 ust. 2,
państwo członkowskie, do którego
skierowano wniosek, dokłada wszelkich
starań,
by
nie
przekroczyć
wnioskowanego
terminu.
W
wyjątkowych
przypadkach,
jeżeli
można wykazać, że rozpatrywanie
wniosku o przejęcie osoby ubiegającej

40
strony : 1 ... 30 ... 70 ... 78 . [ 79 ] . 80 ... 90 ... 106

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: